Blow Off ventil - BOV pro motory koncernu VW 1.8T
nebo
Hybridní Blow Off Ventil (BOV) pro koncernové motory 1.8T, 2.7T.
3 možnosti montáže, dle požadavků nebo dle citlivosti váhy vzduchu:
-uzavřený ventil - vzduch jde zpět do sání
-hybridní ventil - vzduch jde částečně zpět do sání a částečně do atmosféry
-otevřený ventil - vzduch jde pouze do atmosféry
Otáčením horní části ventilu je možno seřizovat předpětí pružiny a přizpůsobit tak otvírání ventilu dle konkrétních požadavků nebo podle výkonových úprav motoru.
Určeno pro vozy s motorem 1.8T a 2.7T:
Audi A3, S3 1.8T (8L),A4 (B5,B6), A6 (B5,B6), TT 1998-2006 (8N)
Seat Ibiza MK3, MK4, Leon Cupra, Cupra R
VW Polo, Golf 4, Passat, Beetle
Škoda Octavia
Materiál: hliníková slitina
Rozměry: cca 10 x 6 cm
BOV odpouští hromadící se tlak mezi turbodmychadlem a škrtící klapkou. Při sundání nohy z plynu a zavření škrtící klapky se turbo dál točí setrvačností, ale tlak který produkuje se zarazí o škrtící klapku a hromadí se v potrubí. Protože už nemá tlak kam unikat, tak dojde k tomu, že se díky tomuto tlaku proti lopatkám začne turbo brzdit a zahřívá se. Při dalším sešlápnutí plynu je nutné počkat, až se turbo zase roztočí do pracovních otáček. Tomuto nepříznivému efektu se říká turbodíra a BOV slouží k tomu, aby se tlak odpustil ve chvíli, kdy sundáte nohu z plynu a řadíte další rychlost. BOV tak chrání turbo před působením protitlaku a nadměrným zahříváním. U každého odpuštění stlačeného vzduchu je v případě nastavení vypouštění do atmosféry slyšet zajímavý zvukový efekt.
Dodací lhůta je přibližně 30 dní, platba nutná předem, zboží je odesláno přímo ze zahraničí.