přesnost: největší

seznam nabídek

9,00 s dopravou 58,00
sledovat

Bloodhound Gang - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss

1 hodina Do konce
1 dostupný předmět
nikdo nepřihazuje, buďte první
149,00 s dopravou 189,00
sledovat

Faithless Back To Mine

2 hodiny Do konce
1 dostupný předmět
nikdo nepřihazuje, buďte první
Kup teď 149,00 s dopravou 214,00
Do košíku sledovat

2 x CD 2 Steps Ahead

do vyprodání všech položek
1 dostupný předmět
Kup teď 227,00 s dopravou 287,00
Do košíku sledovat

Keyboard Lies E Gum 1 Cd

do vyprodání všech položek
3 dostupné předměty
Kup teď 567,00 s dopravou 627,00
Do košíku sledovat

Dropsonde Biosphere 1 Cd

do vyprodání všech položek
3 dostupné předměty
Kup teď 149,00 s dopravou 214,00
Do košíku sledovat

CD Café New Orleans

do vyprodání všech položek
1 dostupný předmět
  • 60
  • 120
  • 180
  • nabídek na stránce

rnAmbientní hudba vychází z předpokladu, že vše okolo nás může posloužit jako kulturní zábava právě ve formě muziky. V Ambientu nejde o klasické nástroje, jako jsou kytara, bicí nebo harmonika. Jde v něm o využití prvků našeho prostředí tak, aby dohromady složily znějící melodie. A nejen díky dnešním technologiím se žánru daří tento účel plnit. Vždyť vůbec první ambientní pokusy, jež měly význam z dnešního hlediska, sahají až na začátek 20. století. rn

rnFrancouzský skladatel Erik Satie experimentoval právě s touto hudební formou, leč ve své době nedošel pochopení. Až o pár desítek let později, v padesátých letech minulého století se ambientní hudbě daří pronikat významněji do kulturní společnosti. Ambient se také začal objevovat v ostatních žánrech, například rocku. Tam jej uvedla známá kapela Pink Floyd v albech Meddle a Saucerful of Secrets. rn

rnPočítače a syntetizéryrn
Zhruba od roku 1983 (vytvoření standardu MIDI), se mohla ambientní hudba rozvíjet prakticky kdekoliv. Bylo totiž možné pořídit kvalitní syntetizátor, jenž měl v sobě spousty zvuků a ruchů, které mohli skladatelé skládat za sebe a nahrávat z nich písně. Stejně tak se začal vyvíjet počítačový software (spíše 90. léta minulého století), který umožňoval totéž. I proto dnes ambient může patřit i do žánru elektrické hudby. rn

rnZajímavostí je, že ambientu, jak jej známe dnes, dal vzniknout Brian Eno, který se proslavil skladbou tohoto žánru pro letištní haly. Jeho tvorba měla v pasažérech vyvolávat klid a sám byl zastánce toho, že tento typ hudby má jít stejně tak dobře ignorovat, jako poskytovat zajímavost poslechu, pokud se do ní člověk zaposlouchá. rn

rnOd té doby uplynulo více jak 30 let, a dnes má ambientní hudba více žánrů, než by pan Eno mohl dříve tušit. A některé se dost liší od jeho představ. Například do dark ambientu spadá třeba industrial, využívající zvuků z továrního prostředí nebo noise, jež pracuje se šumy a hluky že všemožných zdrojů. Pro běžného posluchače bude patrně nejklidnější odnoží ambient inspirovaný přírodními zvuky. rn