přesnost: největší
  • 60
  • 120
  • 180
  • nabídek na stránce

rnStále si nemůžete najít koníček, který by Vás zaujal a máte rádi pohyb a originalitu? Co to zkusit s historickými koly? Možná budete překvapeni, kolik zábavy se s historickými koly dá užít. A navíc se dozvíte i spoustu zajímavých věcí.rn

rnNež se však pustíte do nějaké větší akce, je dobré vědět, co všechno do historických kol patří. Někteří bicykloví nadšenci sice považují za historické kolo všechny modely starší jeden rok, ale skutečnost je přece jenom trošku jiná.rn

rnÚplně první kolo bylo vyrobené ze dřeva a neslo název podle svého vynálezce Drasienne a zrekonstruováno bylo v roce 1818. Na tomto historickém kole nenajdete pedály, musíte se odrážet od země. Pokud byste se na tomto kole rozhodli závodit, tak vězte, že větší rychlost jak 15/hod. nedosáhnete.rn

rnDalším historickým kolem je všem známý Kostitřas, jenž spatřil světlo světa někdy okolo roku 1865. Nejdříve to bylo kolo dřevěné se železnými obručemi, posléze se vyrábělo s ocelovým výpletem a tvrdou gumou po obvodu. Pokud byste se stali majiteli tohoto historického kousku, můžete se účastnit různých závodů, které se i v současnosti pořádají téměř po celém světě. Jen to bude chtít trošku nadání, a také tréninku, než se na takovémto kole naučíte jezdit.rn

rnStejně tak je tomu u vysokého kola, což je již celokovové kolo s ocelovými ráfky. Navíc už dosahovalo větší rychlosti a větší vzdálenosti na jedno ušlápnutí. Nevýhodou je, že vám tento model bude sloužit jedině jako dekorace, protože málokdo má tak dlouhé nohy, aby na něm mohl jezdit bez problémů.rn

rnSamostatným odvětvím historických kol jsou takzvané dicykly, tricykly a qudracykly. A pak už přišly na řadu kola, která známe v současnosti. Samozřejmě ne tak pohodlná a „vytuněná“ jako ta dnešní. Každopádně, chcete-li si začít s historickými koly, zkuste se nejdřív podívat do sklepa svých prarodičů, zda tam neschovávají nějakou „ukrajinu“.rn