Kompresory
Pro zobrazení nabídek ve vašem okolí potřebujeme mít přístup k poloze. Povolte prosím tuto funkci ve vašem zařízení.
První prototyp moderních kompresorů zkonstruoval v roce 1776 John Wilkinson. Kompresory primárně slouží k nahuštění pneumatik u automobilů a motocyklů, ale pomohou vám například i při nafukování vybavení na zahradě. Prozradíme vám rozdíly mezi jednotlivými typy kompresorů. Podívejte se na naši aktuální nabídku.
Olejový kompresor
Uvnitř kompresorů naleznete malou nádrž s olejem, který maže součástky. Olejové kompresory se používají zejména tam, kde nevadí občasné smíchání trochy oleje s okolním vzduchem, například v autodílnách. Výhodami jsou dlouhá životnost, vysoký výkon a průtok. Nevýhodou je nutná častější údržba.
Bezolejový kompresor
Kompresory mají speciální kluzné materiály, a proto nepotřebují olejovou nádrž. Používají se zejména jako nouzový kompresor do auta a pro výčep piva, nástřiky airbrush technikou a běžné dofukování vybavení. Výhodami jsou menší, kompaktní rozměry a jednoduchá údržba. Nevýhodou je kratší životnost.
Šroubový kompresor
Šroubové kompresory používají mechanismus s kladným rotačním posunem. Tyto kompresory jsou typem plynového kompresoru. Nejsou určeny pro přerušovaný chod výroby. Výhodami jsou nízká hlučnost, dlouhá životnost a rovnoměrné, efektivnější stlačení.
Pístový kompresor
Pístové kompresory slouží pro stlačování plynů a par. Chod kompresoru zajišťuje vratný pohyb pístu. Používají se zejména v domácích dílnách a menších provozech, kde není nutná trvalá dodávka stlačeného vzduchu.
Kompresor do auta
Přenosné kompresory do auta mohou být napájeny i pomocí baterie z automobilu. Vzduchové kompresory dokáží nahustit pneumatiky automobilů, dodávek a motocyklů. Na boku kompresoru může být umístěna LED svítilna pro jednodušší manipulaci ve tmě.