přesnost: největší

seznam nabídek

  • 60
  • 120
  • 180
  • nabídek na stránce

rnCyklistické příslušenství, které přináší větší variabilitu úchopu a usnadňuje vám některé jízdní situace, to jsou rohy na kolo. Ovšem jak už to tak bývá, i rohů je na trhu velké množství a vy tak můžete při jejich výběru tápat. Stačí se však řídit čtyřmi nejdůležitějšími faktory a už pro vás nebude nákup rohů noční můrou.rn

rnPrvním faktorem je délka rohů. V současnosti se upřednostňují převážně kratší modely, a to hlavně kvůli jejich nízké hmotnosti. Dalším faktorem je tvar a ergonomie rohů. Kromě rovných rohů s kruhovým průměrem jsou dnes k dostání i ergonomicky tvarované rohy, které jsou sice dražší, ale poskytují větší pohodlí a vaše ruce budou po delším výletu míň „unavené“ rn

rnTřetím faktorem je materiál a s tím související hmotnost rohů. Cyklistické rohy jsou nejčastěji vyráběny z hliníku, oceli nebo karbonu, přičemž nejtěžší jsou rohy ocelové a nejlehčí karbonové. Posledním faktorem je pak kompatibilita s řídítky. Tady si musí dát pozor majitelé karbonových řídítek, kteří musí na montáž rohů použít speciální hliníkovou vložku.rn

rnDruhým příslušenstvím, jež souvisí s řídítky, jsou madla na kolo, neboli gripy. Hlavní úlohou madel je pevný a jistý úchop kola a zároveň madla tlumí vibrace. Podobně jako u rohů hraje při jejich výběru velkou roli tvar a ergonomie madel, kdy je lepší si připlatit za ergonomicky tvarované modely. Také materiál madel ovlivňuje vaši spokojenost s nimi. Madla se vyrábějí buď pěnové, plastové, silikonové, korkové anebo z přírodní kůže. Tady si vybírejte zejména podle toho, jaký materiál je vám příjemný, ovšem počítejte s tím, že pěnová madla se rychleji opotřebují než madla plastová apod.rn

rnMadla se taktéž dělají v různých délkách, takže si můžete vybrat podle šířky vaší dlaně. Nejjednodušší způsob připevnění madel je pak klasické nasunutí a na trhu s cyklistickými rohy a madly vedou značky Specialized a Ergon.rn