Vaše internetové připojení je zpět. Aby vše fungovalo správně, klikněte pro přenačtení stránky.
Nejste připojeni k internetu. Zkontrolujte své připojení a zkuste to prosím znovu.
KRSY - BOHUSLAV KNOBLOCH - Umění
KRSY - BOHUSLAV KNOBLOCH - Umění
KRSY - BOHUSLAV KNOBLOCH - Umění
KRSY - BOHUSLAV KNOBLOCH - Umění
KRSY - BOHUSLAV KNOBLOCH - Umění
KRSY - BOHUSLAV KNOBLOCH - Umění
KRSY - BOHUSLAV KNOBLOCH - Umění
KRSY - BOHUSLAV KNOBLOCH - Umění
KRSY - BOHUSLAV KNOBLOCH - Umění
1 z 8

KRSY - BOHUSLAV KNOBLOCH

Kup teď
Cena
2 990 Kč

nebo
Doprava a platba
Kurýr 199 Kč
Cenný balík 220 Kč
Mezinárodní přeprava 490 Kč
Osobní převzetí
Horoušany
Doba dodání 2-3 dny
Kartou online
Hotově při převzetí
Bankovním převodem
Podrobnosti
KRSY - BOHUSLAV KNOBLOCH
Popis předmětu
Informace od prodejce
Doba vzniku

Originální barevná číslovaní signovaná litografie - Krsy. Autorem je malíř a grafik Bohuslav Knobloch. Signovaná a číslovaná 108/120 uprostřed dole - viz foto. Zezadu obrazu je autorský štítek, kde je uveden autor, adresa, tehdejší cena, název díla, technika, rozměr, razítko ČFVU atd. - vše viz foto.

 

Krsy

 

Historicky první dochovaný písemný záznam o vsi samotné pak pochází z roku 1183. V tomto roce ji kníže Bedřich ( stejně jako obce Polínka, Kejšovice a Trhomné, které jsou dnes součástí Krsů) daroval manětínským johanitům. Za jejich správy, v první čtvrtině 14. století, tu byl postaven kostel sv. Vavřince, který dodnes tvoří dominantu obce (dnes už ovšem v jiné podobě – později k němu přibyla věž a celá stavba během let prošla barokními a klasicistními úpravami). Roku 1483 Krsy od johanitů koupil rod Švamberků a připojil je ke svému majetku. U něj pak ves zůstala až do roku 1712, kdy se stala součástí bezdružického majetku Löwensteinů.

 

Roku 1716 byla ve vsi umístěna socha sv. Jana Nepomuckého.

 

Rozměry včetně rámu cca 79 cm x 63 cm. Rám je úzký, místy má otluky - viz foto. Originální signovaná barevná litografie na papíře. Celkový stav - viz foto.

 

Obraz je přibližně ze 70tých let 20. stol.

 

Bude perfektní dekorací Vašich prostor.

 

Knobloch Bohuslav

 

* 16.1.1924 Bratislava

 

+ 5.5.1998 Praha

 

restaurátor, grafik, malíř

 

Jeho otec byl vysokým bankovním úředníkem, po matce pocházel z italské umělecké rodiny (jeho děd M. Pegrassi působil jako sochař ve Veroně). U svého strýce Mirro Pegrassiho se v Praze 1938 - 44 vyučil umění tisku z hloubky. V létech 1945 - 47 studoval u prof. V. Vorlíčka na Uměleckoprůmyslové škole v Jablonci nad Nisou a ve studiu pokračoval 1947-52 na grafické speciálce u prof. Vladimíra Silovského na AVU Praha. O kvalitách jeho tvorby a o jeho technické vyzrálosti svědčí jednoznačně skutečnost, že se záhy po studiu - ještě jako dvacátník - stal členem SČUG Hollar (1952) i SVU Mánes (1953); 1953 - 68 a znovu po 1989 byl také členem Svazu ČSVU.

 

B. Knobloch byl v osobním styku vnitřně vyrovnaným, usměvavě vlídným, nekonfliktním, křesťansky skromným, přátelským a pracovitým člověkem, ochotně, neokázale a účinné pomáhajícím sběratelům často v případech nesnází s tiskem drobné grafiky. V malbě se B. K. zaměřil převážně na krajinářství, podobně i v grafice začínal lyricky laděnými motivy české krajiny, zvláště z Táborská a později Rožďalovicka. (Do jisté míry tato tematika představovala svou dobou generačně rozšířený, neboť ideologicky víceméně nenapaditelný únik před tlaky socialistického realismu 50. let). Se zdarem zpracovával i náměty architektonické, kromě pragensií a motivů z Čech rovněž hojné záznamy z cest po Středomoří. Zcela stranou nezůstávala ani tematika figurální (za lepty na motivy z díla A. Jiráska, U nás, získal 1. cenu), zvláště pak postavy literární a biblické. V projevu B. K. postupně ustupovala počáteční popisnost uvolněnému malířskému vidění, v kompozici došel skrze obecně strukturální poučení kubismem nakonec ke zralému, spontánnímu dynamickému projevu s důrazem na světelnou atmosféru. Při vší stylizaci budí jeho práce - i svou šťavnatou barevností - dojmem autentické reality, věrohodné konkrétnosti. S ohledem na své malířské vnímání skutečnosti dával B. K. po technické stránce i v grafice přednost barevným leptům (občas kombinovaným s akvatintou) a litografiím, méně často se vyjadřoval barevnými linořezy a dřevořezy. Vlastnoruční tisky z hloubky označoval tiskařskou značkou stylizované loďky s verzálkami monogramu. Řadu let zralého věku strávil B. K. prací, která jej velice uspokojovala: se zaujetím, potěšením i mistrovstvím restauroval gotické, barokní i moderní vitráže v Čechách i na Moravě, např. ve Vyšším Brodě, v Hluboké n. Vit., v Chebu, Lounech, Litoměřicích, Kladrubech, v Praze u sv. Víta, Panny Marie na Strahově, Panny Marie pod řetězem, sv. Petra a Pavla na Vyšehradě, sv. Ludmily na Vinohradech a jinde.

 

Od r. 1943 se B. K. s přestávkami věnoval tvorbě příležitostné grafiky; jeho dílo zpočátku sepisoval J. Voseček, úplný seznam nám však schází (podle hrubého odhadu může jít o 200 - 300 listů v různých technikách, především novoročenek a exlibris, méně pozvánek, různých oznámení aj.). Typickými znaky příležitostné grafiky B. K. je barevnost listů, kombinace celků se zvětšeným detailem v kompozici, ale celkem nevelký důraz na výtvarné působení písma v obrazu. Většímu ohlasu exlibris B. K. bránily z počátku nejspíše nízké náklady tisků, později pak umělcovo soustředění na konzervátorskou práci. Kromě motivů preferovaných jednotlivými objednateli (např. ulity, Bílá paní, Don Quijot) se mezi náměty jeho příležitostné grafiky sice objevují zátiší, květiny, akty, děti aj., nicméně však jednoznačně dominují krajinné resp. architektonické motivy. Stylizační a kompoziční osobitost, vynikající tiskařské kvality, zvláštní a kultivovaná barevnost lomených tónů a sytá sametovost tisků z hloubky zaručují, že listy B. K. budou sběratelsky doceněny. Charakteristicky sytě barevné litografie křídou a štětcem obsahuje zvláště zdařilý soubor Jadran (14 exlibris, Praha 1989). V uznání za své dílo získal B. K. čestné členství SSPE.

 

ZDROJ: magic-exlibris.webgarden.cz

 

VÝTVARNÍK V DOKUMENTECH:

 

1955, Dodatky ke slovníku československých výtvarných umělců,

1964, Hlaváček Luboš M. , Současná československá grafika, Nakladatelství československých výtvarných umělců, Praha,

1982, Stehlíková Blanka , Jižní Čechy v grafické tvorbě, Jihočeské nakladatelství, České Budějovice,

1984, Seznam výtvarných umělců evidovaných při Českém fondu výtvarných umění,

1984, Procházka Václav , Medaile a plaketa, Odeon, nakladatelství krásné literatury a umění, n.p., Praha,

1993, Nový slovník československých výtvarných umělců (I. díl; A - K),

1995, Signatury českých a slovenských výtvarných umělců,

1997, Machalický Jiří , Česká grafika XX. století ve Sdružení českých umělců grafiků HOLLAR, Sdružení českých umělců grafiků Hollar, Praha,

2000, Slovník českých a slovenských výtvarných umělců 1950 - 2001 (V. Ka - Kom),

2006, Nová encyklopedie českého výtvarného umění (Dodatky),

2012, Vencl Slavomil , České grafické novoročenky / Czech New Year print (Minulost a současnost), Nová tiskárna Pelhřimov, spol. s.r.o., Pelhřimov.

 

 

 

 

 

POKUD SE VÁM OBRAZ LÍBÍ A NA AUKCI JEŠTĚ NENÍ PŘIHOZENO, MŮŽETE MI NABÍDNOUT NA E-MAIL 1jab@seznam.cz CENU KUP TEĎ , KTEROU PŘÍPADNĚ PŘIDÁM DO AUKCE. POKUD CHCETE ZASLAT VÍCE FOTEK, SDĚLIT VÍCE PODROBNOSTÍ O OBRAZU, PŘÍPADNĚ SI OBRAZ PROHLÉDNOUT OSOBNĚ, TAKÉ PIŠTE NA VÝŠE UVEDENÝ E-MAIL.

 

PODÍVEJTE SE I NA OSTATNÍ MÉ AUKCE, PŘI VYDRAŽENÍ VÍCE OBRAZŮ PLATÍTE POUZE JEDNO POŠTOVNÉ - VŽDY TO NEJVYŠŠÍ. OSTATNÍ MÉ AUKCE JSOU K DISPOZICI ZDE...


 
 
Originální barevná číslovaní signovaná litografie - Krsy. Autorem je malíř a grafik Bohuslav Knobloch. Signovaná a číslovaná 108/120 uprostřed dole - viz foto. Zezadu obrazu je autorský štítek, kde je uveden autor, adresa, tehdejší cena, název díla, technika, rozměr, razítko ČFVU atd. - vše viz foto. Krsy Historicky první dochovaný písemný záznam o vsi samotné pak pochází z roku 1183. V tomto roce ji kníže Bedřich ( stejně jako obce Polínka, Kejšovice a Trhomné, které jsou dnes součástí Krsů) daroval manětínským johanitům. Za jejich správy, v první čtvrtině 14. století, tu byl postaven kostel sv. Vavřince, který dodnes tvoří dominantu obce (dnes už ovšem v jiné podobě – později k němu přibyla věž a celá stavba během let prošla barokními a klasicistními úpravami). Roku 1483 Krsy od johanitů koupil rod Švamberků a připojil je ke svému majetku. U něj pak ves zůstala až do roku 1712, kdy se stala součástí bezdružického majetku Löwensteinů. Roku 1716 byla ve vsi umístěna socha sv. Jana Nepomuckého. Rozměry včetně rámu cca 79 cm x 63 cm. Rám je úzký, místy má otluky - viz foto. Originální signovaná barevná litografie na papíře. Celkový stav - viz foto. Obraz je přibližně ze 70tých let 20. stol. Bude perfektní dekorací Vašich prostor. Knobloch Bohuslav * 16.1.1924 Bratislava + 5.5.1998 Praha restaurátor, grafik, malíř Jeho otec byl vysokým bankovním úředníkem, po matce pocházel z italské umělecké rodiny (jeho děd M. Pegrassi působil jako sochař ve Veroně). U svého strýce Mirro Pegrassiho se v Praze 1938 - 44 vyučil umění tisku z hloubky. V létech 1945 - 47 studoval u prof. V. Vorlíčka na Uměleckoprůmyslové škole v Jablonci nad Nisou a ve studiu pokračoval 1947-52 na grafické speciálce u prof. Vladimíra Silovského na AVU Praha. O kvalitách jeho tvorby a o jeho technické vyzrálosti svědčí jednoznačně skutečnost, že se záhy po studiu - ještě jako dvacátník - stal členem SČUG Hollar (1952) i SVU Mánes (1953); 1953 - 68 a znovu po 1989 byl také členem Svazu ČSVU. B. Knobloch byl v osobním styku vnitřně vyrovnaným, usměvavě vlídným, nekonfliktním, křesťansky skromným, přátelským a pracovitým člověkem, ochotně, neokázale a účinné pomáhajícím sběratelům často v případech nesnází s tiskem drobné grafiky. V malbě se B. K. zaměřil převážně na krajinářství, podobně i v grafice začínal lyricky laděnými motivy české krajiny, zvláště z Táborská a později Rožďalovicka. (Do jisté míry tato tematika představovala svou dobou generačně rozšířený, neboť ideologicky víceméně nenapaditelný únik před tlaky socialistického realismu 50. let). Se zdarem zpracovával i náměty architektonické, kromě pragensií a motivů z Čech rovněž hojné záznamy z cest po Středomoří. Zcela stranou nezůstávala ani tematika figurální (za lepty na motivy z díla A. Jiráska, U nás, získal 1. cenu), zvláště pak postavy literární a biblické. V projevu B. K. postupně ustupovala počáteční popisnost uvolněnému malířskému vidění, v kompozici došel skrze obecně strukturální poučení kubismem nakonec ke zralému, spontánnímu dynamickému projevu s důrazem na světelnou atmosféru. Při vší stylizaci budí jeho práce - i svou šťavnatou barevností - dojmem autentické reality, věrohodné konkrétnosti. S ohledem na své malířské vnímání skutečnosti dával B. K. po technické stránce i v grafice přednost barevným leptům (občas kombinovaným s akvatintou) a litografiím, méně často se vyjadřoval barevnými linořezy a dřevořezy. Vlastnoruční tisky z hloubky označoval tiskařskou značkou stylizované loďky s verzálkami monogramu. Řadu let zralého věku strávil B. K. prací, která jej velice uspokojovala: se zaujetím, potěšením i mistrovstvím restauroval gotické, barokní i moderní vitráže v Čechách i na Moravě, např. ve Vyšším Brodě, v Hluboké n. Vit., v Chebu, Lounech, Litoměřicích, Kladrubech, v Praze u sv. Víta, Panny Marie na Strahově, Panny Marie pod řetězem, sv. Petra a Pavla na Vyšehradě, sv. Ludmily na Vinohradech a jinde. Od r. 1943 se B. K. s přestávkami věnoval tvorbě příležitostné grafiky; jeho dílo zpočátku sepisoval J. Voseček, úplný seznam nám však schází (podle hrubého odhadu může jít o 200 - 300 listů v různých technikách, především novoročenek a exlibris, méně pozvánek, různých oznámení aj.). Typickými znaky příležitostné grafiky B. K. je barevnost listů, kombinace celků se zvětšeným detailem v kompozici, ale celkem nevelký důraz na výtvarné působení písma v obrazu. Většímu ohlasu exlibris B. K. bránily z počátku nejspíše nízké náklady tisků, později pak umělcovo soustředění na konzervátorskou práci. Kromě motivů preferovaných jednotlivými objednateli (např. ulity, Bílá paní, Don Quijot) se mezi náměty jeho příležitostné grafiky sice objevují zátiší, květiny, akty, děti aj., nicméně však jednoznačně dominují krajinné resp. architektonické motivy. Stylizační a kompoziční osobitost, vynikající tiskařské kvality, zvláštní a kultivovaná barevnost lomených tónů a sytá sametovost tisků z hloubky zaručují, že listy B. K. budou sběratelsky doceněny. Charakteristicky sytě barevné litografie křídou a štětcem obsahuje zvláště zdařilý soubor Jadran (14 exlibris, Praha 1989). V uznání za své dílo získal B. K. čestné členství SSPE. ZDROJ: magic-exlibris.webgarden.cz VÝTVARNÍK V DOKUMENTECH: 1955, Dodatky ke slovníku československých výtvarných umělců, 1964, Hlaváček Luboš M. , Současná československá grafika, Nakladatelství československých výtvarných umělců, Praha, 1982, Stehlíková Blanka , Jižní Čechy v grafické tvorbě, Jihočeské nakladatelství, České Budějovice, 1984, Seznam výtvarných umělců evidovaných při Českém fondu výtvarných umění, 1984, Procházka Václav , Medaile a plaketa, Odeon, nakladatelství krásné literatury a umění, n.p., Praha, 1993, Nový slovník československých výtvarných umělců (I. díl; A - K), 1995, Signatury českých a slovenských výtvarných umělců, 1997, Machalický Jiří , Česká grafika XX. století ve Sdružení českých umělců grafiků HOLLAR, Sdružení českých umělců grafiků Hollar, Praha, 2000, Slovník českých a slovenských výtvarných umělců 1950 - 2001 (V. Ka - Kom), 2006, Nová encyklopedie českého výtvarného umění (Dodatky), 2012, Vencl Slavomil , České grafické novoročenky / Czech New Year print (Minulost a současnost), Nová tiskárna Pelhřimov, spol. s.r.o., Pelhřimov. POKUD SE VÁM OBRAZ LÍBÍ A NA AUKCI JEŠTĚ NENÍ PŘIHOZENO, MŮŽETE MI NABÍDNOUT NA E-MAIL 1jab@seznam.cz CENU KUP TEĎ , KTEROU PŘÍPADNĚ PŘIDÁM DO AUKCE. POKUD CHCETE ZASLAT VÍCE FOTEK, SDĚLIT VÍCE PODROBNOSTÍ O OBRAZU, PŘÍPADNĚ SI OBRAZ PROHLÉDNOUT OSOBNĚ, TAKÉ PIŠTE NA VÝŠE UVEDENÝ E-MAIL. PODÍVEJTE SE I NA OSTATNÍ MÉ AUKCE, PŘI VYDRAŽENÍ VÍCE OBRAZŮ PLATÍTE POUZE JEDNO POŠTOVNÉ - VŽDY TO NEJVYŠŠÍ. OSTATNÍ MÉ AUKCE JSOU K DISPOZICI ZDE...

Nabídka č. 6953939636 Vystaveno 24.04. 22:04 Zobrazení: 4