Vaše internetové připojení je zpět. Aby vše fungovalo správně, klikněte pro přenačtení stránky.
Nejste připojeni k internetu. Zkontrolujte své připojení a zkuste to prosím znovu.
Nabídka už bohužel skončila, ale níže jsme vám našli pár podobných.
NA KOLECH 2021!!! - Lokomotiva 140 - PROOF - Numismatika
NA KOLECH 2021!!! - Lokomotiva 140 - PROOF - Numismatika
NA KOLECH 2021!!! - Lokomotiva 140 - PROOF - Numismatika
NA KOLECH 2021!!! - Lokomotiva 140 - PROOF - Numismatika
NA KOLECH 2021!!! - Lokomotiva 140 - PROOF - Numismatika
NA KOLECH 2021!!! - Lokomotiva 140 - PROOF - Numismatika
1 z 5

NA KOLECH 2021!!! - Lokomotiva 140 - PROOF

Skončeno
11 přihazovalo
Ukončeno v neděli 29. 5. 2022, 20:41:08
Vyhráno uživatelem s...2
Bezpečné přihazování s Aukro Ochranou kupujících
Nakupujete od ověřeného prodejce
Doprava a platba
Zásilkovna na výdejní místo Od
Cenné psaní
Osobní převzetí
Praha 8
Kartou online
Bankovním převodem
Podrobnosti
NA KOLECH 2021!!! - Lokomotiva 140 - PROOF
Popis předmětu
Informace od prodejce

Lokomotiva 140 z naprosto nejúspěšnějí kolekce mincí z poslední doby - ročník 2021

Ag 999/1000

31,1g , 37mm

TOP stav , blistr, mince

prodej ze soukromé sbírky


Na kolech 2021Třetím železničním dopravním prostředkem, který se objevuje na stříbrné minci České mincovny z cyklu Na kolech, je elektrická lokomotiva řady 140 přezdívaná „Bobina“.


Po skončení druhé světové války byly Československé dráhy v troskách. Přesto se jim již v květnu 1946 podařilo přistoupit k modernizaci, která spočívala v elektrizaci 1 000 km hlavních tratí. Téhož roku dráhy vystavily objednávku na elektrickou lokomotivu. Výrobu dostala na starost plzeňská Škoda, ale stroj měl využívat sofistikované technologie, a proto byly k jeho vývoji přizvány švýcarské firmy. Prototyp nové řady, která dostala označení 140 nebo E 499.0, byl dokončen roku 1953. Spolupráce se švýcarskými výrobci umožnila velký technologický skok, díky kterému byly československé elektrické lokomotivy srovnatelné se soudobými typy západní provenience. Stroje byly navrženy jako univerzální a používaly se pro rychlíkovou, osobní, nákladní i postrkovou službu. Bobina dosahovala maximální rychlosti 120 km/h, což byla nejvyšší povolená rychlost na našem území. Sériová produkce řady 140 probíhala souběžně s výrobou parních lokomotiv až do roku 1958 a její konstrukční řešení i funkční design se staly základem pro další kvalitní lokomotivy značky Škoda. Vzhledem k nákladnosti zahraničních licencí urychleně pokračovaly práce na vývoji vlastních technologií, které byly poprvé vyzkoušeny v roce 1957 na prototypu pozdější řady 141. Dodávky nových strojů však provoz existujících lokomotiv řady 140 neohrozily – Bobiny s dálkovými vlaky zajížděly denně ze Slovenska do Prahy. Jejich postavení zůstávalo neotřesitelné až do konce 80. let. Málokterá lokomotiva řady 140 přežila rok 2000, ale i tak je dnes můžeme spatřit na kolejích – například ve službách soukromých dopravců, jako provozní zálohu či při nostalgických jízdách v Česku, na Slovensku a v Polsku, ale také v KLDR, kam byla modifikovaná Bobina exportována.


Reverzní straně mince, která je dílem medailéra Luboše Charváta, vévodí vyobrazení Bobiny na kolejích. V návaznosti na název cyklu je dalším motivem reverzu detail jednoho z kol lokomotivy. V podobném duchu se nese i averzní strana mince, jejíž obvod je tvořen výsečemi kol různých dopravních prostředků. Protože mince České mincovny vycházejí v licenci zahraničního vydavatele, kterým je ostrov Niue, nese averz ještě jeho nezbytné náležitosti – portrét a jméno královny Alžběty II., nominální hodnotu 1 DOLLAR (NZD) a rok emise 2021.


Nedílnou součástí mince je výpravné balení v podobě leporela, které obsahuje doprovodný text a dobové fotografie.

Lokomotiva 140 z naprosto nejúspěšnějí kolekce mincí z poslední doby - ročník 2021 Ag 999/1000 31,1g , 37mm TOP stav , blistr, mince prodej ze soukromé sbírky Na kolech 2021Třetím železničním dopravním prostředkem, který se objevuje na stříbrné minci České mincovny z cyklu Na kolech, je elektrická lokomotiva řady 140 přezdívaná „Bobina“. Po skončení druhé světové války byly Československé dráhy v troskách. Přesto se jim již v květnu 1946 podařilo přistoupit k modernizaci, která spočívala v elektrizaci 1 000 km hlavních tratí. Téhož roku dráhy vystavily objednávku na elektrickou lokomotivu. Výrobu dostala na starost plzeňská Škoda, ale stroj měl využívat sofistikované technologie, a proto byly k jeho vývoji přizvány švýcarské firmy. Prototyp nové řady, která dostala označení 140 nebo E 499.0, byl dokončen roku 1953. Spolupráce se švýcarskými výrobci umožnila velký technologický skok, díky kterému byly československé elektrické lokomotivy srovnatelné se soudobými typy západní provenience. Stroje byly navrženy jako univerzální a používaly se pro rychlíkovou, osobní, nákladní i postrkovou službu. Bobina dosahovala maximální rychlosti 120 km/h, což byla nejvyšší povolená rychlost na našem území. Sériová produkce řady 140 probíhala souběžně s výrobou parních lokomotiv až do roku 1958 a její konstrukční řešení i funkční design se staly základem pro další kvalitní lokomotivy značky Škoda. Vzhledem k nákladnosti zahraničních licencí urychleně pokračovaly práce na vývoji vlastních technologií, které byly poprvé vyzkoušeny v roce 1957 na prototypu pozdější řady 141. Dodávky nových strojů však provoz existujících lokomotiv řady 140 neohrozily – Bobiny s dálkovými vlaky zajížděly denně ze Slovenska do Prahy. Jejich postavení zůstávalo neotřesitelné až do konce 80. let. Málokterá lokomotiva řady 140 přežila rok 2000, ale i tak je dnes můžeme spatřit na kolejích – například ve službách soukromých dopravců, jako provozní zálohu či při nostalgických jízdách v Česku, na Slovensku a v Polsku, ale také v KLDR, kam byla modifikovaná Bobina exportována. Reverzní straně mince, která je dílem medailéra Luboše Charváta, vévodí vyobrazení Bobiny na kolejích. V návaznosti na název cyklu je dalším motivem reverzu detail jednoho z kol lokomotivy. V podobném duchu se nese i averzní strana mince, jejíž obvod je tvořen výsečemi kol různých dopravních prostředků. Protože mince České mincovny vycházejí v licenci zahraničního vydavatele, kterým je ostrov Niue, nese averz ještě jeho nezbytné náležitosti – portrét a jméno královny Alžběty II., nominální hodnotu 1 DOLLAR (NZD) a rok emise 2021. Nedílnou součástí mince je výpravné balení v podobě leporela, které obsahuje doprovodný text a dobové fotografie.

Nabídka č. 7011028238 Vystaveno 24.05. 20:05 Zobrazení: 76