Vaše internetové připojení je zpět. Aby vše fungovalo správně, klikněte pro přenačtení stránky.
Nejste připojeni k internetu. Zkontrolujte své připojení a zkuste to prosím znovu.

Balíkovna přes Aukro - FAQ

Balíky rychle a jednoduše


task_alt  objednání dopravy na jeden klik

task_alt  pohodlná platba za dopravu

task_alt  sledování stavu balíku přímo na Aukru

task_alt  pojištění balíku zdarma do 50 000 Kč

task_alt  zvýhodněná cena balíku 59 Kč

task_alt  výdejní a podací místa na každém rohu


Umožněte svým zákazníkům nechat si doručit zakoupené zboží za zvýhodněnou cenu s využitím dopravy Balíkovna přes Aukro, kterou Aukro nabízí ve spolupráci s Českou poštou.

Nejčastější dotazy k dopravě Balíkovna přes Aukro


Co je to Balíkovna přes Aukro?

Balíkovna přes Aukro je nový typ dopravy pro doručení balíků v ČR, který Aukro nabízí ve spolupráci s Českou poštou.

Prodejci dává možnost objednat doručení balíku přímo v prostředí Aukra bez nutného ručního přepisování údajů do systému dopravce.



Jak na Aukru zvolím Balíkovnu přes Aukro jako možnost dopravy?

Přímo ve vystavovacím formuláři ve způsobu doručení. Mezi jednotlivými druhy přepravy tu najdete i Balíkovnu přes Aukro. Samozřejmě můžete zvolit více způsobů dopravy. Kupující si tak může vybrat, který z nich preferuje.

Pokud možnost vystavovat nabídky s dopravou Balíkovna přes Aukro nevidíte, napište nám. V pilotním režimu bude služba přístupná všem aktivním prodejcům, z technických důvodů nyní s výjimkou těch, kteří jsou osvobození od poplatků. Důvodem je technologická, časová i finanční náročnost implementace výjimek.



Jak objednám doručení prodaného zboží kupujícímu?

Přepravu balíku je možné objednat nejen přes chytré telefony s českým číslem, ale nově i přes zahraniční telefonní čísla v rámci EU, pevné linky a tlačítkové telefony.

Objednání přepravy balíku ke kupujícímu se provádí v "Moje Aukro / Prodáno". U daného zboží přejdete na "Karta platby", kde přímo objednáte podání balíku a následně získáte adresní štítek a podací kód přímo na svůj e‑mail.

V případě, že jste pro objednání Balíkovny využili pevnou linku či zahraniční telefonní čísla v rámci EU, notifikace o pohybu balíčku vám budou chodit pouze do e‑mailové schránky. Změny stavů budete moci sledovat i v sekci Moje Aukro na webu Aukra.



Jak poslat balík?

Prodejce balík zabalí a nalepí na něj adresní štítek, který obdržel do svého e‑mail. Pak už stačí balík předat obsluze Balíkovny. Balíkovnu najdete na všech poštách a také na dalších téměř 3 000 externích provozovnách.



Co když nemám tiskárnu?

Nic se neděje, na balík stačí napsat podací kód spolu se jménem příjemce (kupujícího). Vše najdete v e‑mailu.

Bez vytištěného štítku balík odešlete z každého podacího místa Balíkovny.



Kde najdu Balíkovnu?

Ukázat nejbližší Balíkovnu.



Jak velký balík můžu posílat?

Lze využít pro balíky do 15 kg, s mírami maximálně 50×50×50 cm a hodnotou do 50 tisíc Kč.

Při překročení povolených parametrů může být balík vrácen odesílateli.



Jak se řeší stížnosti u dopravy Balíkovna přes Aukro?

Pokud se Vám nedaří objednat přepravu balíku v prostředí Aukro, napište nám.

V případě, že máte problém s doručením balíku, kontaktujte přímo dopravce Balíkovna, který je konečným doručovatelem balíku. Zavolejte na 218 218 218 nebo napište na pomuzeme@balikovna.cz.



Jak se řeší reklamace (odesílatel)?

Online reklamace
Do online formuláře zadejte číslo zásilky (např. NR0000082557Y) a poté klikněte na odkaz Reklamovat zásilku. Vyplňte jednoduchý formulář, přiložte podací stvrzenku (nebo její sken) a odešlete. Podací stvrzenku naleznete v e‑mailu, který vám zaslala Balíkovna po odeslání balíku (Odeslání balíku – Převzali jsme Váš balík NR0000082557Y).

Reklamace na pobočce
Reklamaci je také možné podat na jakékoliv poště. S sebou si nezapomeňte vzít podací stvrzenku balíku, který chcete reklamovat.



Jak se řeší reklamace (příjemce)?

Jste-li příjemce a chcete-li reklamovat poškození nebo úbytek obsahu balíku, přineste jej do dvou pracovních dnů od přijetí na jakoukoliv pobočku České pošty. Více na Reklamace ČP.



Jak rychle vyřídím odeslání/vyzvednutí balíku?

Odeslání zásilky na Balíkovně na poště s vyvolávacím systémem je bez zdržení. Stačí stisknout Zrychlené odeslání balíku, zadat podací kód a jdete prioritně na řadu.

Obdobně to platí i při vyzvednutí balíku, stačí do vyvolávacího systému zadat kód pro vyzvednutí.



Kolik se platí za službu Balíkovna přes Aukro?

Díky spolupráci Aukra a České pošty je cena dopravy zvýhodněná. Za doručení balíku je fakturováno 59 Kč s DPH.

Poplatek za dopravu neplatíte při odesílání balíku, ale až při pravidelném vyúčtování Aukro poplatků. Účtuje se za balíky skutečně fyzicky předané k odeslání.