Vaše internetové připojení je zpět. Aby vše fungovalo správně, klikněte pro přenačtení stránky.
Nejste připojeni k internetu. Zkontrolujte své připojení a zkuste to prosím znovu.
Nabídka už bohužel skončila, ale níže jsme vám našli pár podobných.
Stříbrná mince Na kolech - Elektrická lokomotiva řady 140 proof  - Numismatika
Stříbrná mince Na kolech - Elektrická lokomotiva řady 140 proof  - Numismatika
Stříbrná mince Na kolech - Elektrická lokomotiva řady 140 proof  - Numismatika
Stříbrná mince Na kolech - Elektrická lokomotiva řady 140 proof  - Numismatika
Stříbrná mince Na kolech - Elektrická lokomotiva řady 140 proof  - Numismatika
Stříbrná mince Na kolech - Elektrická lokomotiva řady 140 proof  - Numismatika
Stříbrná mince Na kolech - Elektrická lokomotiva řady 140 proof  - Numismatika
Stříbrná mince Na kolech - Elektrická lokomotiva řady 140 proof  - Numismatika
1 z 7

Stříbrná mince Na kolech - Elektrická lokomotiva řady 140 proof

Skončeno
8 přihazovalo
4 650 Kč
Ukončeno v neděli 29. 5. 2022, 21:10:20
Vyhráno uživatelem i...a
Doprava a platba
Cenné psaní 100 Kč
Osobní převzetí
Praha
Doba dodání 2-3 dny
Hotově při převzetí
Bankovním převodem
Podrobnosti
Stříbrná mince Na kolech - Elektrická lokomotiva řady 140 proof
Popis předmětu

Prodávám stříbrnou uncovou minci Elektrická lokomotiva řady 140 přezdívaná „Bobina“, vydanou českou mincovnou. Mince je zcela nová. Vše prodáváno originálně zabalené v originálním stavu.


Sběratelská série: Na kolech

Číslo: 75848-711

Emitent: Niue

Nominální hodnota: 1 NZD

Autor averzu: MgA. Martin Dašek

Autor reverzu: Luboš Charvát

Materiál: Stříbro

Ryzost: 999 / 1000

Váha: 31,1 g

Průměr: 37 mm

Balení: kapsle


Osobní předání v Praze 8 nebo poslání poštou po předchozí platbě na účet.

Při zakoupení více mincí na ostatních mých aukcích - jedno poštovné!


Na kolech 2021 Třetím železničním dopravním prostředkem, který se objevuje na stříbrné minci České mincovny z cyklu Na kolech, je elektrická lokomotiva řady 140 přezdívaná „Bobina“.


Po skončení druhé světové války byly Československé dráhy v troskách. Přesto se jim již v květnu 1946 podařilo přistoupit k modernizaci, která spočívala v elektrizaci 1 000 km hlavních tratí. Téhož roku dráhy vystavily objednávku na elektrickou lokomotivu. Výrobu dostala na starost plzeňská Škoda, ale stroj měl využívat sofistikované technologie, a proto byly k jeho vývoji přizvány švýcarské firmy. Prototyp nové řady, která dostala označení 140 nebo E 499.0, byl dokončen roku 1953. Spolupráce se švýcarskými výrobci umožnila velký technologický skok, díky kterému byly československé elektrické lokomotivy srovnatelné se soudobými typy západní provenience. Stroje byly navrženy jako univerzální a používaly se pro rychlíkovou, osobní, nákladní i postrkovou službu. Bobina dosahovala maximální rychlosti 120 km/h, což byla nejvyšší povolená rychlost na našem území. Sériová produkce řady 140 probíhala souběžně s výrobou parních lokomotiv až do roku 1958 a její konstrukční řešení i funkční design se staly základem pro další kvalitní lokomotivy značky Škoda. Vzhledem k nákladnosti zahraničních licencí urychleně pokračovaly práce na vývoji vlastních technologií, které byly poprvé vyzkoušeny v roce 1957 na prototypu pozdější řady 141. Dodávky nových strojů však provoz existujících lokomotiv řady 140 neohrozily – Bobiny s dálkovými vlaky zajížděly denně ze Slovenska do Prahy. Jejich postavení zůstávalo neotřesitelné až do konce 80. let. Málokterá lokomotiva řady 140 přežila rok 2000, ale i tak je dnes můžeme spatřit na kolejích – například ve službách soukromých dopravců, jako provozní zálohu či při nostalgických jízdách v Česku, na Slovensku a v Polsku, ale také v KLDR, kam byla modifikovaná Bobina exportována.


Reverzní straně mince, která je dílem medailéra Luboše Charváta, vévodí vyobrazení Bobiny na kolejích. V návaznosti na název cyklu je dalším motivem reverzu detail jednoho z kol lokomotivy. V podobném duchu se nese i averzní strana mince, jejíž obvod je tvořen výsečemi kol různých dopravních prostředků. Protože mince České mincovny vycházejí v licenci zahraničního vydavatele, kterým je ostrov Niue, nese averz ještě jeho nezbytné náležitosti – portrét a jméno královny Alžběty II., nominální hodnotu 1 DOLLAR (NZD) a rok emise 2021.


Nedílnou součástí mince je výpravné balení v podobě leporela, které obsahuje doprovodný text a dobové fotografie.

Prodávám stříbrnou uncovou minci Elektrická lokomotiva řady 140 přezdívaná „Bobina“, vydanou českou mincovnou. Mince je zcela nová. Vše prodáváno originálně zabalené v originálním stavu. Sběratelská série: Na kolech Číslo: 75848-711 Emitent: Niue Nominální hodnota: 1 NZD Autor averzu: MgA. Martin Dašek Autor reverzu: Luboš Charvát Materiál: Stříbro Ryzost: 999 / 1000 Váha: 31,1 g Průměr: 37 mm Balení: kapsle Osobní předání v Praze 8 nebo poslání poštou po předchozí platbě na účet. Při zakoupení více mincí na ostatních mých aukcích - jedno poštovné! Na kolech 2021 Třetím železničním dopravním prostředkem, který se objevuje na stříbrné minci České mincovny z cyklu Na kolech, je elektrická lokomotiva řady 140 přezdívaná „Bobina“. Po skončení druhé světové války byly Československé dráhy v troskách. Přesto se jim již v květnu 1946 podařilo přistoupit k modernizaci, která spočívala v elektrizaci 1 000 km hlavních tratí. Téhož roku dráhy vystavily objednávku na elektrickou lokomotivu. Výrobu dostala na starost plzeňská Škoda, ale stroj měl využívat sofistikované technologie, a proto byly k jeho vývoji přizvány švýcarské firmy. Prototyp nové řady, která dostala označení 140 nebo E 499.0, byl dokončen roku 1953. Spolupráce se švýcarskými výrobci umožnila velký technologický skok, díky kterému byly československé elektrické lokomotivy srovnatelné se soudobými typy západní provenience. Stroje byly navrženy jako univerzální a používaly se pro rychlíkovou, osobní, nákladní i postrkovou službu. Bobina dosahovala maximální rychlosti 120 km/h, což byla nejvyšší povolená rychlost na našem území. Sériová produkce řady 140 probíhala souběžně s výrobou parních lokomotiv až do roku 1958 a její konstrukční řešení i funkční design se staly základem pro další kvalitní lokomotivy značky Škoda. Vzhledem k nákladnosti zahraničních licencí urychleně pokračovaly práce na vývoji vlastních technologií, které byly poprvé vyzkoušeny v roce 1957 na prototypu pozdější řady 141. Dodávky nových strojů však provoz existujících lokomotiv řady 140 neohrozily – Bobiny s dálkovými vlaky zajížděly denně ze Slovenska do Prahy. Jejich postavení zůstávalo neotřesitelné až do konce 80. let. Málokterá lokomotiva řady 140 přežila rok 2000, ale i tak je dnes můžeme spatřit na kolejích – například ve službách soukromých dopravců, jako provozní zálohu či při nostalgických jízdách v Česku, na Slovensku a v Polsku, ale také v KLDR, kam byla modifikovaná Bobina exportována. Reverzní straně mince, která je dílem medailéra Luboše Charváta, vévodí vyobrazení Bobiny na kolejích. V návaznosti na název cyklu je dalším motivem reverzu detail jednoho z kol lokomotivy. V podobném duchu se nese i averzní strana mince, jejíž obvod je tvořen výsečemi kol různých dopravních prostředků. Protože mince České mincovny vycházejí v licenci zahraničního vydavatele, kterým je ostrov Niue, nese averz ještě jeho nezbytné náležitosti – portrét a jméno královny Alžběty II., nominální hodnotu 1 DOLLAR (NZD) a rok emise 2021. Nedílnou součástí mince je výpravné balení v podobě leporela, které obsahuje doprovodný text a dobové fotografie.

Nabídka č. 7010896441 Vystaveno 22.05. 21:05 Zobrazení: 64