Kontakt
Telefon: 725 021 832 Email: 1jab@seznam.cz
Údaje o prodejci
Jan Bohuněk U Mlýna 92 250 82 Horoušany IČO: 63580403 Účet číslo: 5552242/5500 Jako variabilní symbol uvádějte číslo aukce a do zprávy pro příjemce Vaši přezdívku na Aukru. Prodejem obrazů a starožitností se zabýváme řadu let. Naší doménou jsou obrazy. Obrazy pro nás nejsou pouze prodejním artiklem, jsou pro nás také velkým koníčkem, zaměřujeme se na české malíře. Obrazy sbíráme, obdivujeme, jsou nám potěšením v dnešním uspěchaném světě. Přejeme Vám, aby jste u nás zakoupili obraz, ze kterého budete mít radost. Snažíme se vyjít vstříc Vašim požadavkům, odměnou nám je široká stálá klientela, mnoho zákazníků u nás obrazy nakupuje opakovaně, o čemž se můžete přesvědčit v udělených komentářích. Řádně si promyslete, zda máte o zboží zájem, pozorně si přečtěte popis a stav zboží. Ke každé aukci se snažíme dát důkladný popis zboží a jeho případné vady. U každé aukce naleznete mnoho fotografií. Nebojte se na cokoliv zeptat. Po vyhrané aukci, nás prosím co nejdříve kontaktujte.
Pravidla pro
odstoupení od
smlouvy
počet dní, do kdy je možné zboží vrátit: 14 dnů adresa pro vrácení zboží: Jan Bohuněk U Mlýna 92 25082 Horoušany Česká republika Právo kupujícího spotřebitele odstoupit od kupní smlouvy 1. Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (prostřednictvím Internetového obchodu), je kupující, který je spotřebitelem, oprávněn v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku odstoupit od kupní smlouvy, a to do 14 dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující spotřebitel využít vzorový formulář dostupný níže. Prodávající upozorňuje kupujícího spotřebitele a kupující spotřebitel si je této skutečnosti vědom, že se v případě využití práva na odstoupení od kupní smlouvy nejedná o bezplatnou výpůjčku zboží; předmětná lhůta je určena k tomu, aby se kupující spotřebitel mohl v přiměřeném rozsahu seznámit se zbožím (shodně, jak by to mohl učinit na provozovně). 2. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující spotřebitel zaslat na adresu sídla prodávajícího nebo na adresu elektronické pošty prodávajícího. Kupujícímu spotřebiteli se doporučuje současně s odstoupením od kupní smlouvy sdělit prodávajícímu i číslo aukce či aukcí kterých se odstoupení týká, datum převzetí zboží a číslo účtu kupujícího spotřebitele včetně bankovního ústavu pro vrácení peněz (pokud mají být peníze zaslány na bankovní účet kupujícího spotřebitele). 3. V případě odstoupení kupujícího spotřebitele od kupní smlouvy, se kupní smlouva od počátku ruší. Kupující spotřebitel musí zaslat nebo předat zboží prodávajícímu úplné, s kompletní dokumentací, neopotřebované, nepoškozené, čisté, pokud možno v originálním obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal, a to nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy. Prodávající upozorňuje kupujícího spotřebitele, že pokud využije svého práva na odstoupení od kupní smlouvy, jak je uvedeno výše, nese výlučně kupující spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, že zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Při zaslání zboží zpět prodávajícímu se kupující spotřebitel zavazuje zboží zabezpečit tak, aby bylo během přepravy dostatečně chráněno proti znehodnocení. Zboží zaslané na dobírku kupujícím spotřebitelem, který využil svého práva a odstoupil od kupní smlouvy, nebude prodávajícím přijato. 4. Prodávající kupujícímu spotřebiteli vrátí peněžní prostředky, které od něho na základě kupní smlouvy přijal, nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od kupní smlouvy kupujícím spotřebitelem, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího spotřebitele přijal, nebude-li dohodnuto jinak. Prodávající však není povinen peněžní prostředky vrátit dříve, než mu kupující spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal. 5. Kupující, který je spotřebitel, nemůže v souladu s § 1837 občanského zákoníku odstoupit mimo jiné od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím. 6. V případě, že bude vrácené zboží nekompletní či poškozené, může prodávající vrácenou kupní cenu snížit o tomu (škodě) odpovídající částku (prodávající započte svůj nárok vůči vracené kupní ceně a kupující spotřebitel tak bude mít nárok pouze na takto sníženou kupní cenu zboží); s tímto jednostranným zápočtem kupující spotřebitel souhlasí. 7. Kupující spotřebitel bere na vědomí, že pokud je spolu se zbožím předán kupujícímu spotřebiteli dárek/dárky a kupující spotřebitel využije svého práva na odstoupení od kupní smlouvy, je splněna rozvazovací podmínka, jejíž splnění způsobí, že kupující spotřebitel je povinen spolu s vraceným zbožím vrátit i dárek/dárky, které spolu s tímto zbožím od prodávajícího obdržel. ………………………………………………………………………………………………………………………. Odstoupení od kupní smlouvy Vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy kupujícím spotřebitelem (pro zboží koupené prostřednictvím aukra podle Obchodních podmínek pro prodej zboží na internetu) Jan Bohuněk U mlýna 92 250 82 Horoušany 1jab@seznam.cz V ………………….. dne ………………………… Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy Oznamuji, že jako kupující spotřebitel odstupuji podle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku od smlouvy o nákupu tohoto zboží: (doplnit název zboží), které jsem objednal/a dne a převzal/a dne (doplňte alespoň jeden z údajů). Objednávka výše uvedeného zboží je vedena pod číslem aukce (uvedením čísla aukce usnadníte identifikaci kupní smlouvy a vyřízení věci; neuvedením čísla aukce nebudou Vaše práva zkrácena). Dále uvádím (pokud chcete, využijte tento prostor pro Vaše vyjádření např. ohledně důvodů pro odstoupení od kupní smlouvy nebo pro sdělení čísla účtu, včetně bankovního ústavu, pro vrácení peněžních prostředků, pokud Vám mají být vráceny na bankovní účet; nevyužitím tohoto prostoru nebudou Vaše práva zkrácena). jméno a příjmení a adresa kupujícího spotřebitele (čitelně) podpis kupujícího spotřebitele ……………………………………………………………………………………………………………………….
Reklamace
Práva a povinnosti z vadného plnění (reklamační řád) 1. Tento článek se uplatní pouze na práva a povinnosti smluvních stran z kupní smlouvy, kterou prodávající uzavřel s kupujícím spotřebitelem (§ 2158 odst. 1 občanského zákoníku); konkrétně pak upravuje práva z vadného plnění, která se řídí občanským zákoníkem (zejm. § 1914 až 1925, § 2099 až 2117, § 2161 až 2174 občanského zákoníku) a zákonem na ochranu spotřebitele. Jakost při převzetí 2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal, má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné, že se zboží hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá, že zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy, že je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, a že zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů. 3. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. 4. Nemá-li věc při převzetí kupujícím výše uvedené vlastnosti, má kupující podle § 2169 občanského zákoníku právo na bezplatné řádné a včasné odstranění vady výměnou věci nebo její součásti (pokud se vada týká pouze součásti), pokud to není povaze vady nepřiměřené nebo neúměrné (např. vadu lze odstranit bez zbytečného odkladu), jinak opravou věci nebo její součásti; není-li to možné, pak má kupující právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo na odstoupení od kupní smlouvy. Právo na dodání nové věci nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad; v takovém případě má kupující i právo od kupní smlouvy odstoupit. 5. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil. 6. Má-li věc vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o zboží prodávané za nižší cenu nebo o zboží použité, má kupující místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu. Podstatné a nepodstatné porušení kupní smlouvy 7. Právo z vadného plnění je kupující oprávněn uplatnit z vady, která je podstatným nebo nepodstatným porušením kupní smlouvy, jež se vyskytne u zboží v době 24 měsíců od jeho převzetí kupujícím (v případě použitého zboží se uvedená doba zkracuje na polovinu). 8. Podstatné porušení kupní smlouvy je takové porušení kupní smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření kupní smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana kupní smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. 9. Je-li vadné plnění podstatným porušením kupní smlouvy, má kupující právo na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějícího zboží, na odstranění vady opravou zboží, na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo právo odstoupit od kupní smlouvy. 10. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od kupní smlouvy odstoupit. Nezvolí-li si kupující své právo včas, má práva jako při nepodstatném porušení kupní smlouvy. 11. Při nepodstatném porušení kupní smlouvy má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od kupní smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci. 12. Při dodání nového zboží vrátí kupující prodávajícímu na jeho náklady zboží původně dodané, a to způsobem sjednaným s prodávajícím. 13. Prodávající neodpovídá za vadu u zboží prodávaného za nižší cenu, pro kterou byla nižší cena ujednána, neodpovídá ani za vadu odpovídající opotřebení zboží způsobenou jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží pak neodpovídá za vadu odpovídající míře jeho používání nebo opotřebení, dále prodávající neodpovídá za vadu zboží, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží. Prodávající neodpovídá ani za vadu zboží vzniklou v důsledku nedodržení pokynů uvedených v návodu k údržbě daného zboží, zejména když v důsledku nedodržení těchto pokynů dojde k poškození věci. 14. Neoznámí-li kupující prodávajícímu vadu zboží včas, pozbývá právo od kupní smlouvy odstoupit. 15. Neoznámil-li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání zboží. Vyřízení reklamace 16. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující v sídle prodávajícího, nejlépe písemně. 17. Lhůta pro vyřízení reklamace běží od okamžiku, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží. 18. Za účelem umožnění řádného vyřízení reklamace prodávajícím, je kupující povinen prodávajícímu prokázat, že zboží koupil od prodávajícího, a že dosud neuplynulo jeho právo uplatnit práva z vady zboží (zpravidla tak kupující činí prodejním dokladem), a dále předat prodávajícímu k posouzení zboží, u kterého podle kupujícího došlo k výskytu vady, za kterou má nést prodávající odpovědnost, a taktéž informovat prodávajícího o svých kontaktních údajích, zjištěné vadě a požadavku na způsob vyřízení reklamace. Zboží předané kupujícím prodávajícímu k posouzení v rámci reklamace by mělo být v kompletním stavu, zajištěné proti poškození během přepravy, pokud je kupujícím zasíláno poštou, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy. Zboží nelze k reklamaci zasílat na dobírku, takové zboží nebude prodávajícím přijato. 19. Uplatní-li kupující právo z vadného plnění, potvrdí mu prodávající v písemné formě, kdy právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. 20. Prodávající se zavazuje kupujícího informovat o vyřízení reklamace na e-mail nebo tel. číslo zadané kupujícím při reklamaci, jinak na e-mail nebo tel. číslo, které je zaznamenáno v uživatelském účtu kupujícího či zadané v objednávce (postačí odeslání informační SMS). 21. Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů od přijetí reklamace a reklamovaného zboží. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na lhůtě delší; marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení kupní smlouvy. 22. Pokud je reklamace oprávněná, náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním práv kupujícího z odpovědnosti za vady zboží.
Ostatní informace
Obchodní podmínky pro prodej na aukru I. Úvodní ustanovení 1. Tyto obchodní podmínky pro prodej zboží na aukru (dále jen obchodní podmínky) podnikající fyzické osoby Jan Bohuněk, IČO: 63580403, se sídlem U mlýna 92, 250 82 Horoušany, zapsané v živnostenském rejstříku, adresa elektronické pošty 1jab@seznam.cz, tel.: +420 725021832, (dále jen prodávající), upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího, jako podnikatele, a kupujícího, vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy na zboží z internetového obchodu www.aukro.cz, (dále jen kupní smlouva), (dále jen Internetový obchod). 2. Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel. 3. Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce, přičemž kupní smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce. II. Uzavření kupní smlouvy 1. Kupující může kupovat zboží prodávajícího prostřednictvím Internetového obchodu www.aukro.cz, v němž je zboží kupujícímu prezentováno, a to včetně uvedení informací o zboží, popisu jeho hlavních vlastností, a jeho kupní ceně a souvisejících poplatcích (včetně nákladů na dopravu zboží, pojištění, dobírku a balné). Kupující v souvislosti s prezentací zboží bere na vědomí, že odstíny barev zboží prezentovaného prostřednictvím Internetového obchodu mohou být drobně zkreslené od skutečného odstínu barvy zboží (důvodem je např. kvalita fotografie či nastavení monitoru kupujícího). 2.Prezentace zboží prodávajícího umístěná v Internetovém obchodu je pouze informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu na takto prezentované zboží; pro vyloučení pochybností, § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije. 3.Kupní cenou zboží se rozumí konečná kupní cena zboží v aukci v Kč po skončení aukce. V případě, že je v aukci umožněn i okamžitý nákup zboží formou kup teď, je cena kup teď uvedená v jednotlivé aukci. Tato cena je cenou včetně všech daní a poplatků ( související poplatky, resp. náklady na dopravu zboží, pojištění, dobírku a balné jsou kupujícímu zpřístupněny v těchto obchodních podmínkách). 4. Celý proces nákupu zboží prostřednictvím portálu www.aukro.cz je detailně popsán včetně definice všech pojmů v obchodních podmínkách o provozu a užívání systému Aukro společnosti AUKRO s. r. o.se sídlem nám. T. G. Masaryka 1280, 760 01 Zlín, IČO 053 60 722 a řídí se dle těchto podmínek. 5.Kupující potvrzuje, že se seznámil s obchodními podmínkami, a že s nimi souhlasí ve znění účinném ke dni nákupu zboží. 6.Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku kupujícího nebo její část (pokud se zrušením části objednávky kupující souhlasí, v opačném případě bude zrušena celá objednávka) před uzavřením kupní smlouvy, a to pokud došlo k podstatné změně okolností nebo z jiného rozumného důvodu, např. v případě, že již byly vyčerpány zásoby zboží z objednávky, došlo k podstatné změně kupní ceny objednaného zboží či byla cena zboží v Internetovém obchodu chybně prezentována nebo by k dodání zboží došlo později, než prodávající avizoval. 7.Kupní smlouva na zboží vzniká výhrou kupujícího v jednotlivé aukci, případně zakoupením zboží v aukci, kde je umožněn okamžitý nákup prostřednictvím kup teď. O Zakoupení obdrží kupující potvrzující e-mail ( na emailovou adresu, kterou má registrovanou na aukru), který obsahuje konečnou cenu zboží, náklady na dopravu, možnosti dopravy, metody platby a náklady na dopravu, údaje o prodávajícím včetně kontaktu. 8.Zboží doručené kupujícímu zůstává až do úplného zaplacení jeho kupní ceny ve vlastnictví prodávajícího. 9.Nebezpečí škody na věci přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží kupujícím. III. Práva a povinnosti z vadného plnění (reklamační řád) 1. Tento článek se uplatní pouze na práva a povinnosti smluvních stran z kupní smlouvy, kterou prodávající uzavřel s kupujícím spotřebitelem (§ 2158 odst. 1 občanského zákoníku); konkrétně pak upravuje práva z vadného plnění, která se řídí občanským zákoníkem (zejm. § 1914 až 1925, § 2099 až 2117, § 2161 až 2174 občanského zákoníku) a zákonem na ochranu spotřebitele. Jakost při převzetí 2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal, má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné, že se zboží hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá, že zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy, že je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, a že zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů. 3. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. 4. Nemá-li věc při převzetí kupujícím výše uvedené vlastnosti, má kupující podle § 2169 občanského zákoníku právo na bezplatné řádné a včasné odstranění vady výměnou věci nebo její součásti (pokud se vada týká pouze součásti), pokud to není povaze vady nepřiměřené nebo neúměrné (např. vadu lze odstranit bez zbytečného odkladu), jinak opravou věci nebo její součásti; není-li to možné, pak má kupující právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo na odstoupení od kupní smlouvy. Právo na dodání nové věci nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad; v takovém případě má kupující i právo od kupní smlouvy odstoupit. 5. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil. 6. Má-li věc vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o zboží prodávané za nižší cenu nebo o zboží použité, má kupující místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu. Podstatné a nepodstatné porušení kupní smlouvy 7. Právo z vadného plnění je kupující oprávněn uplatnit z vady, která je podstatným nebo nepodstatným porušením kupní smlouvy, jež se vyskytne u zboží v době 24 měsíců od jeho převzetí kupujícím (v případě použitého zboží se uvedená doba zkracuje na polovinu). 8. Podstatné porušení kupní smlouvy je takové porušení kupní smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření kupní smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana kupní smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. 9. Je-li vadné plnění podstatným porušením kupní smlouvy, má kupující právo na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějícího zboží, na odstranění vady opravou zboží, na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo právo odstoupit od kupní smlouvy. 10. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od kupní smlouvy odstoupit. Nezvolí-li si kupující své právo včas, má práva jako při nepodstatném porušení kupní smlouvy. 11. Při nepodstatném porušení kupní smlouvy má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od kupní smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci. 12. Při dodání nového zboží vrátí kupující prodávajícímu na jeho náklady zboží původně dodané, a to způsobem sjednaným s prodávajícím. 13. Prodávající neodpovídá za vadu u zboží prodávaného za nižší cenu, pro kterou byla nižší cena ujednána, neodpovídá ani za vadu odpovídající opotřebení zboží způsobenou jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží pak neodpovídá za vadu odpovídající míře jeho používání nebo opotřebení, dále prodávající neodpovídá za vadu zboží, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží. Prodávající neodpovídá ani za vadu zboží vzniklou v důsledku nedodržení pokynů uvedených v návodu k údržbě daného zboží, zejména když v důsledku nedodržení těchto pokynů dojde k poškození věci. 14. Neoznámí-li kupující prodávajícímu vadu zboží včas, pozbývá právo od kupní smlouvy odstoupit. 15. Neoznámil-li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání zboží. Vyřízení reklamace 16. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující v sídle prodávajícího, nejlépe písemně. 17. Lhůta pro vyřízení reklamace běží od okamžiku, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží. 18. Za účelem umožnění řádného vyřízení reklamace prodávajícím, je kupující povinen prodávajícímu prokázat, že zboží koupil od prodávajícího, a že dosud neuplynulo jeho právo uplatnit práva z vady zboží (zpravidla tak kupující činí prodejním dokladem), a dále předat prodávajícímu k posouzení zboží, u kterého podle kupujícího došlo k výskytu vady, za kterou má nést prodávající odpovědnost, a taktéž informovat prodávajícího o svých kontaktních údajích, zjištěné vadě a požadavku na způsob vyřízení reklamace. Zboží předané kupujícím prodávajícímu k posouzení v rámci reklamace by mělo být v kompletním stavu, zajištěné proti poškození během přepravy, pokud je kupujícím zasíláno poštou, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy. Zboží nelze k reklamaci zasílat na dobírku, takové zboží nebude prodávajícím přijato. 19. Uplatní-li kupující právo z vadného plnění, potvrdí mu prodávající v písemné formě, kdy právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. 20. Prodávající se zavazuje kupujícího informovat o vyřízení reklamace na e-mail nebo tel. číslo zadané kupujícím při reklamaci, jinak na e-mail nebo tel. číslo, které je zaznamenáno v uživatelském účtu kupujícího či zadané v objednávce (postačí odeslání informační SMS). 21. Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů od přijetí reklamace a reklamovaného zboží. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na lhůtě delší; marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení kupní smlouvy. 22. Pokud je reklamace oprávněná, náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním práv kupujícího z odpovědnosti za vady zboží. IV: Právo kupujícího spotřebitele odstoupit od kupní smlouvy 1. Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (prostřednictvím Internetového obchodu), je kupující, který je spotřebitelem, oprávněn v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku odstoupit od kupní smlouvy, a to do 14 dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující spotřebitel využít vzorový formulář dostupný níže. Prodávající upozorňuje kupujícího spotřebitele a kupující spotřebitel si je této skutečnosti vědom, že se v případě využití práva na odstoupení od kupní smlouvy nejedná o bezplatnou výpůjčku zboží; předmětná lhůta je určena k tomu, aby se kupující spotřebitel mohl v přiměřeném rozsahu seznámit se zbožím (shodně, jak by to mohl učinit na provozovně). 2. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující spotřebitel zaslat na adresu sídla prodávajícího nebo na adresu elektronické pošty prodávajícího. Kupujícímu spotřebiteli se doporučuje současně s odstoupením od kupní smlouvy sdělit prodávajícímu i číslo aukce či aukcí kterých se odstoupení týká, datum převzetí zboží a číslo účtu kupujícího spotřebitele včetně bankovního ústavu pro vrácení peněz (pokud mají být peníze zaslány na bankovní účet kupujícího spotřebitele). 3. V případě odstoupení kupujícího spotřebitele od kupní smlouvy, se kupní smlouva od počátku ruší. Kupující spotřebitel musí zaslat nebo předat zboží prodávajícímu úplné, s kompletní dokumentací, neopotřebované, nepoškozené, čisté, pokud možno v originálním obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal, a to nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy. Prodávající upozorňuje kupujícího spotřebitele, že pokud využije svého práva na odstoupení od kupní smlouvy, jak je uvedeno výše, nese výlučně kupující spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, že zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Při zaslání zboží zpět prodávajícímu se kupující spotřebitel zavazuje zboží zabezpečit tak, aby bylo během přepravy dostatečně chráněno proti znehodnocení. Zboží zaslané na dobírku kupujícím spotřebitelem, který využil svého práva a odstoupil od kupní smlouvy, nebude prodávajícím přijato. 4. Prodávající kupujícímu spotřebiteli vrátí peněžní prostředky, které od něho na základě kupní smlouvy přijal, nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od kupní smlouvy kupujícím spotřebitelem, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího spotřebitele přijal, nebude-li dohodnuto jinak. Prodávající však není povinen peněžní prostředky vrátit dříve, než mu kupující spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal. 5. Kupující, který je spotřebitel, nemůže v souladu s § 1837 občanského zákoníku odstoupit mimo jiné od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím. 6. V případě, že bude vrácené zboží nekompletní či poškozené, může prodávající vrácenou kupní cenu snížit o tomu (škodě) odpovídající částku (prodávající započte svůj nárok vůči vracené kupní ceně a kupující spotřebitel tak bude mít nárok pouze na takto sníženou kupní cenu zboží); s tímto jednostranným zápočtem kupující spotřebitel souhlasí. 7. Kupující spotřebitel bere na vědomí, že pokud je spolu se zbožím předán kupujícímu spotřebiteli dárek/dárky a kupující spotřebitel využije svého práva na odstoupení od kupní smlouvy, je splněna rozvazovací podmínka, jejíž splnění způsobí, že kupující spotřebitel je povinen spolu s vraceným zbožím vrátit i dárek/dárky, které spolu s tímto zbožím od prodávajícího obdržel. ………………………………………………………………………………………………………………………. Odstoupení od kupní smlouvy Vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy kupujícím spotřebitelem (pro zboží koupené prostřednictvím aukra podle Obchodních podmínek pro prodej zboží na internetu) Jan Bohuněk U mlýna 92 250 82 Horoušany 1jab@seznam.cz V ………………….. dne ………………………… Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy Oznamuji, že jako kupující spotřebitel odstupuji podle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku od smlouvy o nákupu tohoto zboží: (doplnit název zboží), které jsem objednal/a dne a převzal/a dne (doplňte alespoň jeden z údajů). Objednávka výše uvedeného zboží je vedena pod č. (uvedením čísla objednávky usnadníte identifikaci kupní smlouvy a vyřízení věci; neuvedením čísla objednávky nebudou Vaše práva zkrácena). Dále uvádím (pokud chcete, využijte tento prostor pro Vaše vyjádření např. ohledně důvodů pro odstoupení od kupní smlouvy nebo pro sdělení čísla účtu, včetně bankovního ústavu, pro vrácení peněžních prostředků, pokud Vám mají být vráceny na bankovní účet; nevyužitím tohoto prostoru nebudou Vaše práva zkrácena). jméno a příjmení a adresa kupujícího spotřebitele (čitelně) podpis kupujícího spotřebitele ………………………………………………………………………………………………………………………. V. Doručování zboží, platební podmínky 1. Kupní cenu zboží a související poplatky může kupující uhradit a) platbou bezhotovostním převodem předem na účet prodávajícího, který je uveden v údajích o prodejci výše, prodávající kupujícímu toto číslo účtu taktéž sdělí v e-mailu, který mu bude zaslán po zakoupení zboží; b) platbou v hotovosti na dobírku při doručení zboží přepravní službou, pokud je dobírka přepravní službou v možnostech přepravy v aukci umožněna (pokud umožněna není, je nezbytné vybrat jiný druh platby), c) platbou v hotovosti při převzetí zboží v sídle prodávajícího, případně platbou v hotovosti při převzetí zboží při doručování přímo prodávajícím (tj. nikoliv přepravní službou), d) prostřednictví platby přes PayU. Nepoužije se § 2119 odst. 1 občanského zákoníku; kupující je tak povinen zaplatit kupní cenu zboží a související poplatky při doručení zboží kupujícímu, a to ještě před tím, než má možnost si zboží prohlédnout, pokud není dohodnuto jinak. 2. K osobnímu převzetí zboží je oprávněn pouze kupující, nebo osoba k tomu kupujícím zmocněná, která se prokáže písemnou plnou mocí, a to v místě dle dohody s prodávajícím, zpravidla v sídle prodávajícího. V případě, že by doručení mělo proběhnout v oblasti Hlavního města Prahy či Prahy-východ, může doručit zboží přímo prodávající, a to za cenu uvedenou v aukci. 3. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin. Odesláním objednávky kupující souhlasí s tím, že mu bude při uzavření kupní smlouvy vystavena a zaslána účtenka elektronickou formou, pokud se prodávající nedohodne s kupujícím jinak. 4. Pokud nebude jako způsob doručení kupujícím zvoleno osobní předání prodávajícím, pak prodávající zašle objednané zboží prostřednictvím přepravní služby dle volby kupujícího z nabídky prodávajícího v Internetovém obchodu, pokud není dohodnuto jinak, na adresu, která byla zvolena kupujícím. 5. Prodávající je oprávněn si účtovat i balné. 6. Jednotlivé možnosti a ceny přepravy jsou uvedeny v každé jednotlivé aukci. 7. Není-li ujednáno, jak má být zboží zabaleno, zabalí prodávající zboží podle zvyklostí; nejsou-li, pak způsobem potřebným pro uchování zboží a jeho ochranu. Stejným způsobem opatří prodávající zboží pro přepravu. 8. Kupující je povinen převzít zboží při dodání přepravní službou. V případě, že přepravní služba doručí neúplnou nebo zjevně poškozenou zásilku, je kupující oprávněn odmítnout převzetí zásilky. Pokud kupující zásilku z důvodu uvedeného v předchozí větě nepřevezme, nebo ji naopak i přes zjevné poškození převezme, zavazuje se při odmítnutí / převzetí zboží sepsat s přepravní službou protokol o vzniku škody, ve kterém budou uvedeny veškeré vytýkané škody (nedostatky) a tento protokol bez zbytečného odkladu doručí prodávajícímu. 9. Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky. VI. Ochrana osobních údajů a informací 1. Osobní údaje, které kupující poskytuje prodávajícímu za účelem vyřízení objednávky, splnění kupní smlouvy jsou shromažďovány, zpracovávány a uchovávány v souladu s platnými zákony České republiky, zejména se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů. Prodávající se zavazuje, že osobní údaje neposkytne mimo případy uvedené zákonem, v jakékoli podobě třetí osobě, s výjimkou externí přepravní služby, které jsou osobní údaje předávány v minimálním rozsahu nutném pro doručení objednaného zboží. 2. Zakoupením zboží kupující souhlasí také se zasíláním informací a obchodních sdělení prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího, pokud tento souhlas již při zakoupení neodvolá, přičemž kupující je oprávněn zasílání informací a obchodních sdělení prodávajícího i kdykoliv později odmítnout. 3. Kupní smlouva je archivována v elektronickém úložišti prodávajícího, za účelem jejího splnění a evidence, a je přístupná pouze prodávajícímu, nikoliv kupujícímu. VII. Ostatní ujednání 1. Veškeré smluvní vztahy se řídí právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou kupní smlouvy spotřebitel, řídí se smluvní vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele. Je-li smluvní stranou kupující podnikatel, řídí se smluvní vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak smluvní strany sjednávají, že jejich vztah se řídí českým právem, čímž však nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z právních předpisů, od nichž se nelze odchýlit. 2. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.coi.cz. 3. Prodávající není vůči kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku. 4. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele vykonává v zákonem vymezeném rozsahu dozor Česká obchodní inspekce. 5. Kupující souhlasí s užitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. 6. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy kupujícím spotřebitelem. 7. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1. 3. 2017. Prodávající si vyhrazuje právo změnit tyto obchodní podmínky bez předchozího upozornění; takovou změnou obchodních podmínek však nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.