Nabídka už bohužel skončila, ale níže jsme vám našli pár podobných.
Zrcadlo židů 1925-dle rabínské literatury-talmund-ilustrace - Knihy
Zrcadlo židů 1925-dle rabínské literatury-talmund-ilustrace - Knihy
Zrcadlo židů 1925-dle rabínské literatury-talmund-ilustrace - Knihy
Zrcadlo židů 1925-dle rabínské literatury-talmund-ilustrace - Knihy
Zrcadlo židů 1925-dle rabínské literatury-talmund-ilustrace - Knihy
Zrcadlo židů 1925-dle rabínské literatury-talmund-ilustrace - Knihy
Zrcadlo židů 1925-dle rabínské literatury-talmund-ilustrace - Knihy
Zrcadlo židů 1925-dle rabínské literatury-talmund-ilustrace - Knihy
Zrcadlo židů 1925-dle rabínské literatury-talmund-ilustrace - Knihy
1 z 8
Použité

Zrcadlo židů 1925-dle rabínské literatury-talmund-ilustrace

Skončeno
Cena
2 899 Kč
Ukončeno ve čtvrtek 10. 2. 2022, 20:00:00
Doprava a platba
Zásilkovna na výdejní místo 69 Kč
Doporučená zásilka 85 Kč
Bankovním převodem
Podrobnosti
Zrcadlo židů 1925-dle rabínské literatury-talmund-ilustrace
Popis předmětu
Informace od prodejce
Stav zboží
delší doba používání, funkční produkt

Nabízím ze sbirky starožitnou knihu Zrcadlo židů z roku 1925. Kresby doprovazí Karel Rélink. arel Rélink (* 3.8.1880 Praha – † květen 1945 Křivoklát)

Český akademický malíř, ilustrátor, grafik, spisovatel a publicista. Po vystudování Umělecko-průmyslové školy a Akademie výtvarných umění v Praze (speciálka profesora Václava Brožíka) působil jako knižní ilustrátor v Čechách i v zahraničí. Několik let pobýval v Paříži, kde ilustroval časopisy. Za první světové války sloužil v rakousko-uherské armádě jako plukovní malíř. Kreslil ilustrace a obálky pro německé satirické listy. Nakreslil řadu protižidovských karikatur, které vycházely časopisecky (např. ve Vlajce), ilustroval knihy dalších protižidovských autorů a vydal také několik vlastních sbírek karikatur.Podrobnější informace o autorovi ilustrací ve vztahu k antisemitismu ze studie studie Jiřího Brabce "Antisemitská literatura v době nacistické okupace 1939–1945" (Revolver revue)


"...Poměrně nejznámější osobou z okruhu antisemitů byl již za první republiky Karel Rélink (1890-1945), autor "lidových próz" (28. pluk Pražské děti. Osmadvacátníci, veselí kluci ve válečné vichřici, 1932) a anekdotických vzpomínek na malířskou akademii ze začátku století Pražská bohéma (1932, 2. rozšíř. vyd. 1944), kreslíř (k některým portrétům T. G. Masaryka nebo "zednáře" Alfonse Muchy se ovšem později neznal), karikaturista mnichovského střihu (příspěvky v Humoristických listech, Švandovi dudákovi aj.), ilustrátor knih Popelky Biliánové, Felixe Háje aj. Tuctový umělec upoutal pozornost ve dvacátých letech svými antisemitskými obrazy, které ovšem zastínily jeho vlastenecké žánrové a historické výjevy (dvacet sedm barevných reprodukcí Utrpení českého vojáka v poli, 1922). Za protektorátu se tento "známý akademický natěrač", jak byl kdysi přiléhavě pojmenován v Durychově Rozmachu, stal "vzorem umělců Nové Evropy". Nicméně veřejnost Rélinka dlouho ignorovala. Téměř žádný ohlas neměl jeho cyklus zobrazující staré Slovany v intencích Rukopisů. Marně byla také propagována výstava Rélinkových obrazů a "dokumentů" (seznam zednářských lóží aj.) Žid - nepřítel lidstva, uspořádaná 1939 a 1940 v Praze a v řadě dalších měst. Teprve slavnostní vernisáž Židobolševismus - nepřítel lidstva a jiné obrazy (Praha, březen 1942) dodala oficiální posvěcení těmto obscénním kýčům, z nichž mnohé si odbyly premiéru na výstavě Spása světa - Svobodné zednářství - Rudý teror v Norimberku roku 1935. Byly organizovány hromadné prohlídky, aby se "pracující poučili o židovské zločinnosti a světovém nebezpečí". Rélink měl blízké styky s německými antisemity a nijak neskrýval svůj obdiv k Adolfu Hitlerovi, jehož portrét zdobil výstavní expozici, která představovala skutečně "vyvrcholení Rélinkova celoživotního díla". Obraz "V Tvých šlépejích, svatý Václave" (nad svatozáří namaloval Rélink hákový kříž!) přijal Hitler - jako jediné české dílo - do svého majetku. Již ve dvacátých letech vznikl Rélinkův cyklus alegorických kreseb a maleb, jejichž témata byla čerpána ze spisů Augusta "Rohlinga a podobných badatelů". Mnohdy šlo o ilustrace antisemitských tezí. Své kresby vydával Rélink také v knižní podobě. Zrcadlo Židů. Žid podle Talmudu (1925, teprve 1933 byla kniha zabavena, 2. vyd. s názvem Židovské zrcadlo, 1939, německé vydání 1926). Podobné provenience byly také "úvahy z deníku pravého humanisty s dvaceti celostrannými kresbami" Spása světa (1926). Zmatený text, jakási směsice anekdot, vulgárních parodií, obscénních historek, musel ovšem také obsahovat útok proti "kabalisticko-kubisticky bolševickému umění". Do politického světa se Rélink vypravil ve dvou publikacích. Ve veršované hře "pro loutková divadla" Nenažranski, ministr humanista-filistr čili Kdo do tebe tvrdou palicí - ty na něho měkkou (ministerskou) stolicí (1926), pamfletu proti ministru zahraničí Edvardu Benešovi, a v sebraných článcích, verších a kresbách, původně publikovaných ve fašistických listech - Vývin židomarxisty (1938). Rélinkův křečovitý triviální "humor" byl odmítán i v bulvárních humoristických listech. Nacistická okupace pro Rélinka představovala jakousi satisfakci za dosavadní úsilí. Podobně jako další "zneuznaní" využil Rélink protektorátního režimu k zesíleným útokům proti představitelům moderních "ismů", "těmto travičům svěžího pramene národní kultury". Patologickou nenávistí pronásledoval zejména spolek Mánes, který zaštiťoval "křovácké internacionální škváry a la Filla, Štyrský, Toyen, Hoffmeister", včetně "gutfreundovské plísně". Ale seznam umělců, které Rélink denuncoval, byl značně delší: Blažíček, Muzika, Obrovský, Špála ad. ad. V květnu 1945 spáchal Rélink sebevraždu.

Rélink nebyl sám, kdo využil nacistické přízně. V okruhu antisemitů se často vyskytovali "zneuznaní umělci", ambiciózní grafomani, kteří se dívali s neskrývanou nenávistí na moderní tvorbu, nedostupnou pro jejich chápání. Hitlerovo tažení proti zvrhlému židovskému umění utvrzovalo tyto outsidery v představě, že příčina jejich neúspěchu spočívá v židovském spiknutí a v demokratických institucích. Jejich tuctové práce se proto pohybovaly na okraji literární a dramatické tvorby, bez jakékoli pozornosti kritiky..."


Prevzato ze stranek moderní dějiny.


NIKOHO A NIC NEPROPOPAGUJI POUZE KE SBĚRATELSKÝM ÚČELŮM.


V knize 32 obrazu. Nepůvodní kartonová obálka na knize.


Podívejte se i na další mé aukce, kde nabízím staré dobrodružné knihy, vojenské mapy, tisk a časopisy z období 2. světove války, předměty z monarchie Rakouska-Uherska a plno dalšich sběratelských predmětů. Postupně budu přidávat další sběratelské předměty. Ruším dlouholetou sbírku.

Nabízím ze sbirky starožitnou knihu Zrcadlo židů z roku 1925. Kresby doprovazí Karel Rélink. arel Rélink (* 3.8.1880 Praha – † květen 1945 Křivoklát) Český akademický malíř, ilustrátor, grafik, spisovatel a publicista. Po vystudování Umělecko-průmyslové školy a Akademie výtvarných umění v Praze (speciálka profesora Václava Brožíka) působil jako knižní ilustrátor v Čechách i v zahraničí. Několik let pobýval v Paříži, kde ilustroval časopisy. Za první světové války sloužil v rakousko-uherské armádě jako plukovní malíř. Kreslil ilustrace a obálky pro německé satirické listy. Nakreslil řadu protižidovských karikatur, které vycházely časopisecky (např. ve Vlajce), ilustroval knihy dalších protižidovských autorů a vydal také několik vlastních sbírek karikatur.Podrobnější informace o autorovi ilustrací ve vztahu k antisemitismu ze studie studie Jiřího Brabce "Antisemitská literatura v době nacistické okupace 1939–1945" (Revolver revue) "...Poměrně nejznámější osobou z okruhu antisemitů byl již za první republiky Karel Rélink (1890-1945), autor "lidových próz" (28. pluk Pražské děti. Osmadvacátníci, veselí kluci ve válečné vichřici, 1932) a anekdotických vzpomínek na malířskou akademii ze začátku století Pražská bohéma (1932, 2. rozšíř. vyd. 1944), kreslíř (k některým portrétům T. G. Masaryka nebo "zednáře" Alfonse Muchy se ovšem později neznal), karikaturista mnichovského střihu (příspěvky v Humoristických listech, Švandovi dudákovi aj.), ilustrátor knih Popelky Biliánové, Felixe Háje aj. Tuctový umělec upoutal pozornost ve dvacátých letech svými antisemitskými obrazy, které ovšem zastínily jeho vlastenecké žánrové a historické výjevy (dvacet sedm barevných reprodukcí Utrpení českého vojáka v poli, 1922). Za protektorátu se tento "známý akademický natěrač", jak byl kdysi přiléhavě pojmenován v Durychově Rozmachu, stal "vzorem umělců Nové Evropy". Nicméně veřejnost Rélinka dlouho ignorovala. Téměř žádný ohlas neměl jeho cyklus zobrazující staré Slovany v intencích Rukopisů. Marně byla také propagována výstava Rélinkových obrazů a "dokumentů" (seznam zednářských lóží aj.) Žid - nepřítel lidstva, uspořádaná 1939 a 1940 v Praze a v řadě dalších měst. Teprve slavnostní vernisáž Židobolševismus - nepřítel lidstva a jiné obrazy (Praha, březen 1942) dodala oficiální posvěcení těmto obscénním kýčům, z nichž mnohé si odbyly premiéru na výstavě Spása světa - Svobodné zednářství - Rudý teror v Norimberku roku 1935. Byly organizovány hromadné prohlídky, aby se "pracující poučili o židovské zločinnosti a světovém nebezpečí". Rélink měl blízké styky s německými antisemity a nijak neskrýval svůj obdiv k Adolfu Hitlerovi, jehož portrét zdobil výstavní expozici, která představovala skutečně "vyvrcholení Rélinkova celoživotního díla". Obraz "V Tvých šlépejích, svatý Václave" (nad svatozáří namaloval Rélink hákový kříž!) přijal Hitler - jako jediné české dílo - do svého majetku. Již ve dvacátých letech vznikl Rélinkův cyklus alegorických kreseb a maleb, jejichž témata byla čerpána ze spisů Augusta "Rohlinga a podobných badatelů". Mnohdy šlo o ilustrace antisemitských tezí. Své kresby vydával Rélink také v knižní podobě. Zrcadlo Židů. Žid podle Talmudu (1925, teprve 1933 byla kniha zabavena, 2. vyd. s názvem Židovské zrcadlo, 1939, německé vydání 1926). Podobné provenience byly také "úvahy z deníku pravého humanisty s dvaceti celostrannými kresbami" Spása světa (1926). Zmatený text, jakási směsice anekdot, vulgárních parodií, obscénních historek, musel ovšem také obsahovat útok proti "kabalisticko-kubisticky bolševickému umění". Do politického světa se Rélink vypravil ve dvou publikacích. Ve veršované hře "pro loutková divadla" Nenažranski, ministr humanista-filistr čili Kdo do tebe tvrdou palicí - ty na něho měkkou (ministerskou) stolicí (1926), pamfletu proti ministru zahraničí Edvardu Benešovi, a v sebraných článcích, verších a kresbách, původně publikovaných ve fašistických listech - Vývin židomarxisty (1938). Rélinkův křečovitý triviální "humor" byl odmítán i v bulvárních humoristických listech. Nacistická okupace pro Rélinka představovala jakousi satisfakci za dosavadní úsilí. Podobně jako další "zneuznaní" využil Rélink protektorátního režimu k zesíleným útokům proti představitelům moderních "ismů", "těmto travičům svěžího pramene národní kultury". Patologickou nenávistí pronásledoval zejména spolek Mánes, který zaštiťoval "křovácké internacionální škváry a la Filla, Štyrský, Toyen, Hoffmeister", včetně "gutfreundovské plísně". Ale seznam umělců, které Rélink denuncoval, byl značně delší: Blažíček, Muzika, Obrovský, Špála ad. ad. V květnu 1945 spáchal Rélink sebevraždu. Rélink nebyl sám, kdo využil nacistické přízně. V okruhu antisemitů se často vyskytovali "zneuznaní umělci", ambiciózní grafomani, kteří se dívali s neskrývanou nenávistí na moderní tvorbu, nedostupnou pro jejich chápání. Hitlerovo tažení proti zvrhlému židovskému umění utvrzovalo tyto outsidery v představě, že příčina jejich neúspěchu spočívá v židovském spiknutí a v demokratických institucích. Jejich tuctové práce se proto pohybovaly na okraji literární a dramatické tvorby, bez jakékoli pozornosti kritiky..." Prevzato ze stranek moderní dějiny. NIKOHO A NIC NEPROPOPAGUJI POUZE KE SBĚRATELSKÝM ÚČELŮM. V knize 32 obrazu. Nepůvodní kartonová obálka na knize. Podívejte se i na další mé aukce, kde nabízím staré dobrodružné knihy, vojenské mapy, tisk a časopisy z období 2. světove války, předměty z monarchie Rakouska-Uherska a plno dalšich sběratelských predmětů. Postupně budu přidávat další sběratelské předměty. Ruším dlouholetou sbírku.

Nabídka č. 7003129296 Vystaveno 11.01. 20:01 Zobrazení: 12