Komárek Ivan, Dva akty, litografie, 2010
nebo
Více informací.
Komárek Ivan
Dva akty
Grafická práce reaguje na rozměrnou Komárkovou malbu na plátně, kde je znázorněna naprosto shodná kompozice. Malba byla vytvořena již v roce 2008, kdežto litografie pochází až roku 2010 - jakožto reakce na jeho předchozí velmi zdařilou práci. O popularitě i výtvarné kvalitě svědčí i fakt, že tento motiv byl použit i na přebalu výpravné monografie, mapující jeho rozmanité dílo, které bylo vystaveno v pražské galerii Mánes.
Grafický list je signovaný tužkou pod pravým dolním okrajem tiskové plochy. Barevná litografie byla soutiskem kamenných desek vytištěna v roce 2010 s pořadovým číslem 71/130.
Odkaz na autorovu stránku se snímkem jeho malby 105x145 cm (viz. foto sken stránky v příloze): http://www.ivankomarek.cz/wp/malba-na-platne-2007-2010-2
O kvalitě práce svědčí fakt, že když v roce 2010 proběhla ve výstavních prostorách Mánes výstava tohoto autora (Body search), byl na titulní straně rozsáhlé monografie použit právě tento motiv dvou ženských aktů:https://www.knihydobrovsky.cz/kniha/komarek-ivan-monografie-41184
Rozměr grafického listu (který je instalován v prostoru s distancí nad plochou pozadí) 23 x 29,5 cm, rozměr bílého rámu: 36x46 cm.
PS: Shodnou grafiku, ale nerámovanou nabízí na svých stránkách i Archiv výtvarného umění: https://eshop.artarchiv.cz/Komarek-Ivan-Dabl-d257.htm
Komárek Ivan (nar. 1956) je absolvent Akademie výtvarných umění v Praze, 1976-1982 a jedním z předních českých malířů střední generace. Veřejnosti je dobře znám svými obrazy s převážně erotickými náměty. Jeho tvorba však nenalezla ohlas jen v časopisech a magazinech, jako je Playboy, Cosmopolitan, Penthouse, Reflex a Story, ale i u výtvarné kritiky. Ta v jeho obrazech vidí původní přínos k rozvoji současného figurálního obrazu. V rámci generace, která o sobě začala dávat vědět kolem poloviny 80. let 20. století řadou akcí a výstav, zaujal Ivan Komárek nezaměnitelné místo díky svému expresivnímu figurálnímu slovníku a hravému zobrazování magické smyslnosti každodenního života. Komárkovo neotřesitelné zaujetí tělem jako fyzickým, myšlenkovým a citovým "epicentrem" lidského vnímání je patrné od samotného počátku jeho umělecké dráhy; i dnes naplňuje jeho tvorbu stále novou energií a chutí k čerstvým objevům.