Vaše internetové připojení je zpět. Aby vše fungovalo správně, klikněte pro přenačtení stránky.
Nejste připojeni k internetu. Zkontrolujte své připojení a zkuste to prosím znovu.
KOSTEL SV. JOSEFA NA MALÉ STRANĚ - JANSA VÁCLAV - REPRODUKCE - Umění
KOSTEL SV. JOSEFA NA MALÉ STRANĚ - JANSA VÁCLAV - REPRODUKCE - Umění
KOSTEL SV. JOSEFA NA MALÉ STRANĚ - JANSA VÁCLAV - REPRODUKCE - Umění
KOSTEL SV. JOSEFA NA MALÉ STRANĚ - JANSA VÁCLAV - REPRODUKCE - Umění
KOSTEL SV. JOSEFA NA MALÉ STRANĚ - JANSA VÁCLAV - REPRODUKCE - Umění
KOSTEL SV. JOSEFA NA MALÉ STRANĚ - JANSA VÁCLAV - REPRODUKCE - Umění
KOSTEL SV. JOSEFA NA MALÉ STRANĚ - JANSA VÁCLAV - REPRODUKCE - Umění
KOSTEL SV. JOSEFA NA MALÉ STRANĚ - JANSA VÁCLAV - REPRODUKCE - Umění
1 z 7

KOSTEL SV. JOSEFA NA MALÉ STRANĚ - JANSA VÁCLAV - REPRODUKCE

Kup teď
Cena
1 490 Kč

nebo
Doprava a platba
Kurýr 199 Kč
Balík Do ruky 220 Kč
Mezinárodní přeprava 490 Kč
Osobní převzetí
Horoušany
Doba dodání 2-3 dny
Kartou online
Hotově při převzetí
Bankovním převodem
Podrobnosti
KOSTEL SV. JOSEFA NA MALÉ STRANĚ - JANSA VÁCLAV - REPRODUKCE
Popis předmětu
Informace od prodejce
Doba vzniku
Doba záruky (měsíců)

Obraz - Kostel svatého Josefa na Malé Straně (Pragensia). Jedná se o reprodukci obrazu od známého malíře Václava Jansy. Signován a datován vlevo dole - viz foto. Název díla uprostřed dole - viz foto.

 


Kostel svatého Josefa na Malé Straně

 

barokní novostavba vybudovaná v letech 1687–1692 pro klášter bosých karmelitek. Základní kámen byl sice položen v roce 1673 za osobní účasti císaře Leopolda I., ale stavební práce začaly mnohem později. Klášterní kostel ve formě jednoduché řádové centrály byl realizován až poté, kdy stavitel Carlo Lurago dokončil výstavbu dnes již neexistujícího klášterního stavení. Usazení bosých karmelitek v Praze bylo poněkud komplikované, ačkoli jej podporovala samotná císařovna Marie Anna Španělská. Do Prahy je přivedla z Vídně ctihodná sestra Marie Elekta v roce 1656. Projekt kostela svatého Josefa byl zřejmě společným návrhem architekta Abrahama de Parigi a člena karmelitského řádu P. Ignáce a Jesu, jehož vlastní jméno bylo Johann Rass. Vysoké a poměrně štíhlé průčelí kostela je vertikálně členěné bosovanými sloupy. Půdorys kostela je oválný a intimní interiér zdobí několik oltářů s obrazy Petra Brandla i sochařskými díly Matouše Václava Jäckela. Kopuli nese dvanáct sloupů s krásnými hlavicemi. Hlavní oltář je zasvěcen svaté Rodině. Kostel působí bohatým a zajímavým dojmem.

 


Rozměry včetně rámu cca 43 cm x 33 cm. Obraz je adjustován do nového rámu. Reprodukce na papíře. Celkový stav - viz foto.

 

Samotná reprodukce je přibližně z 80 let 20. století.

 

Bude perfektní dekorací Vašeho prostoru.

 


Jansa Václav

 

* 21.10.1859 Rovné, Krabčice (Litoměřice)

 

+ 29.6.1913 Černošice (Praha-západ)

 

ilustrátor, malíř, pedagog

 

V Solanech u Lovosic se vyučil na kupce, ale stále se věnoval své zálibě v kreslení a malování. Kvůli studiu pak odjel do Prahy. Byl přijal na akademii výtvarných umění v Praze a z ní později přestoupil na akademii ve Vídni.

 

Chtěl se věnovat malbě figurální. Časté cesty po Čechách a vnitřní touha po vlastenectví ho však vedly ke krajinářství, v němž nakonec našel svůj hlavní obor. Maloval hlavně jižní Čechy a také Krkonoše. Při velké přestavbě Prahy na koci devatenáctého století se zaměřil na obrazy pražských domů a ulic. Pražské ghetto se tehdy asanovalo, bouraly se domy i celé ulice a stavěly se nové budovy. Mnohé z jím zachycených památek již dnes neexistují.

 

V roce 1891 namaloval pro hraběte Harracha dioráma Krkonoš. V letech 1894 - 1895 se podílel na malbě diorámatu Mikoláše Alše Bitva pod Hrubou Skálou. Roku 1898 pomáhal Maroldovi vytvářet Bitvu u Lipan (tzv. Maroldovo panoráma). Mezi lety 1895 až 1899 vznikly jeho akvarely staré Prahy. Uskutečnil souborné výstavy v Topičově salonu v Praze. Jeho dílo je zastoupeno v mnoha sbírkách například - Národní muzeum Praha, Zámek Orlík, Orlík nad Vltavou (Písek), Zámek Třeboň (Jindřichův Hradec), Západočeská galerie v Plzni atd.

 


VÝTVARNÍK V DOKUMENTECH:

 

1929, Sís Vladimír , Olšanské hřbitovy, Pražská akciová tiskárna, Praha

1940, 1941, 1947, 1949, Květ Jan , Má vlast (Česká krajina v díle našich malířů), Orbis, Praha,

1959, Květ Jan , Má vlast (Česká krajina v našem malířství XIX. a XX. století), Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, n.p., Praha,

1982, Potužáková Jana , Plzeň v dílech výtvarných umělců (Zprávy z krajů), Výtvarná kultura, 6,3,1982,8-9 (kulér),

1983, Výtvarní umělci jihovýchodních Čech (Stručný přehled životopisných dat malířů, sochařů a grafiků Jihovýchodních Čech. Rodáků i těch, kteří zde kratší či delší dobu žili nebo zde hledali náměty a inspiraci pro svojí tvorbu.), Východočeská galerie v Pardubicích,

1986, Vlček Tomáš , Praha 1900 (Studie k dějinám kultury a umění Prahy v letech 1890 - 1914), Panorama, nakladatelství a vydavatelství, Praha,

1993, Nový slovník československých výtvarných umělců (I. díl; A - K),

1995, Signatury českých a slovenských výtvarných umělců,

1995, Nová encyklopedie českého výtvarného umění (A-M),

2000, Vencl Slavomil , 5/ Tvůrci českého exlibris, České exlibris. Historie a současnost, 2000,

2007, Osobnosti Zásmucka, Zásmuky, Zásmuky (Kolín),

2010, Přehled milionových položek vydražených v roce 2009, Ročenka ART+.


Obraz - Kostel svatého Josefa na Malé Straně (Pragensia). Jedná se o reprodukci obrazu od známého malíře Václava Jansy. Signován a datován vlevo dole - viz foto. Název díla uprostřed dole - viz foto. Kostel svatého Josefa na Malé Straně barokní novostavba vybudovaná v letech 1687–1692 pro klášter bosých karmelitek. Základní kámen byl sice položen v roce 1673 za osobní účasti císaře Leopolda I., ale stavební práce začaly mnohem později. Klášterní kostel ve formě jednoduché řádové centrály byl realizován až poté, kdy stavitel Carlo Lurago dokončil výstavbu dnes již neexistujícího klášterního stavení. Usazení bosých karmelitek v Praze bylo poněkud komplikované, ačkoli jej podporovala samotná císařovna Marie Anna Španělská. Do Prahy je přivedla z Vídně ctihodná sestra Marie Elekta v roce 1656. Projekt kostela svatého Josefa byl zřejmě společným návrhem architekta Abrahama de Parigi a člena karmelitského řádu P. Ignáce a Jesu, jehož vlastní jméno bylo Johann Rass. Vysoké a poměrně štíhlé průčelí kostela je vertikálně členěné bosovanými sloupy. Půdorys kostela je oválný a intimní interiér zdobí několik oltářů s obrazy Petra Brandla i sochařskými díly Matouše Václava Jäckela. Kopuli nese dvanáct sloupů s krásnými hlavicemi. Hlavní oltář je zasvěcen svaté Rodině. Kostel působí bohatým a zajímavým dojmem. Rozměry včetně rámu cca 43 cm x 33 cm. Obraz je adjustován do nového rámu. Reprodukce na papíře. Celkový stav - viz foto. Samotná reprodukce je přibližně z 80 let 20. století. Bude perfektní dekorací Vašeho prostoru. Jansa Václav * 21.10.1859 Rovné, Krabčice (Litoměřice) + 29.6.1913 Černošice (Praha-západ) ilustrátor, malíř, pedagog V Solanech u Lovosic se vyučil na kupce, ale stále se věnoval své zálibě v kreslení a malování. Kvůli studiu pak odjel do Prahy. Byl přijal na akademii výtvarných umění v Praze a z ní později přestoupil na akademii ve Vídni. Chtěl se věnovat malbě figurální. Časté cesty po Čechách a vnitřní touha po vlastenectví ho však vedly ke krajinářství, v němž nakonec našel svůj hlavní obor. Maloval hlavně jižní Čechy a také Krkonoše. Při velké přestavbě Prahy na koci devatenáctého století se zaměřil na obrazy pražských domů a ulic. Pražské ghetto se tehdy asanovalo, bouraly se domy i celé ulice a stavěly se nové budovy. Mnohé z jím zachycených památek již dnes neexistují. V roce 1891 namaloval pro hraběte Harracha dioráma Krkonoš. V letech 1894 - 1895 se podílel na malbě diorámatu Mikoláše Alše Bitva pod Hrubou Skálou. Roku 1898 pomáhal Maroldovi vytvářet Bitvu u Lipan (tzv. Maroldovo panoráma). Mezi lety 1895 až 1899 vznikly jeho akvarely staré Prahy. Uskutečnil souborné výstavy v Topičově salonu v Praze. Jeho dílo je zastoupeno v mnoha sbírkách například - Národní muzeum Praha, Zámek Orlík, Orlík nad Vltavou (Písek), Zámek Třeboň (Jindřichův Hradec), Západočeská galerie v Plzni atd. VÝTVARNÍK V DOKUMENTECH: 1929, Sís Vladimír , Olšanské hřbitovy, Pražská akciová tiskárna, Praha 1940, 1941, 1947, 1949, Květ Jan , Má vlast (Česká krajina v díle našich malířů), Orbis, Praha, 1959, Květ Jan , Má vlast (Česká krajina v našem malířství XIX. a XX. století), Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, n.p., Praha, 1982, Potužáková Jana , Plzeň v dílech výtvarných umělců (Zprávy z krajů), Výtvarná kultura, 6,3,1982,8-9 (kulér), 1983, Výtvarní umělci jihovýchodních Čech (Stručný přehled životopisných dat malířů, sochařů a grafiků Jihovýchodních Čech. Rodáků i těch, kteří zde kratší či delší dobu žili nebo zde hledali náměty a inspiraci pro svojí tvorbu.), Východočeská galerie v Pardubicích, 1986, Vlček Tomáš , Praha 1900 (Studie k dějinám kultury a umění Prahy v letech 1890 - 1914), Panorama, nakladatelství a vydavatelství, Praha, 1993, Nový slovník československých výtvarných umělců (I. díl; A - K), 1995, Signatury českých a slovenských výtvarných umělců, 1995, Nová encyklopedie českého výtvarného umění (A-M), 2000, Vencl Slavomil , 5/ Tvůrci českého exlibris, České exlibris. Historie a současnost, 2000, 2007, Osobnosti Zásmucka, Zásmuky, Zásmuky (Kolín), 2010, Přehled milionových položek vydražených v roce 2009, Ročenka ART+.

Nabídka č. 7054685228 Vystaveno 18.04. 00:04 Zobrazení: 10