Vaše internetové připojení je zpět. Aby vše fungovalo správně, klikněte pro přenačtení stránky.
Nejste připojeni k internetu. Zkontrolujte své připojení a zkuste to prosím znovu.
MAARTEN van HEEMSKERCK - Šalamoun na krále pomazán - mědirytina (1580) - Antikvariát
MAARTEN van HEEMSKERCK - Šalamoun na krále pomazán - mědirytina (1580) - Antikvariát
MAARTEN van HEEMSKERCK - Šalamoun na krále pomazán - mědirytina (1580) - Antikvariát
MAARTEN van HEEMSKERCK - Šalamoun na krále pomazán - mědirytina (1580) - Antikvariát
MAARTEN van HEEMSKERCK - Šalamoun na krále pomazán - mědirytina (1580) - Antikvariát
MAARTEN van HEEMSKERCK - Šalamoun na krále pomazán - mědirytina (1580) - Antikvariát
1 z 5

MAARTEN van HEEMSKERCK - Šalamoun na krále pomazán - mědirytina (1580)

Aukce
Žádný příhoz
1 905 Kč
Končí v neděli 28. 4. 20:50
Kolik přihodit?

nebo
Bezpečné přihazování s Aukro Ochranou kupujících
Nakupujete od ověřeného prodejce
Doprava a platba
AKCE
Balíkovna na adresu v dubnu již od 40 Kč!
Více informací.
Balíkovna Od 63 Kč
Doporučená zásilka 229 Kč
Balík Do ruky 239 Kč
Osobní převzetí
Nová Včelnice
Doba dodání 4-6 dní
Kartou online
Hotově při převzetí
Bankovním převodem
Podrobnosti
MAARTEN van HEEMSKERCK - Šalamoun na krále pomazán - mědirytina (1580)
Popis předmětu
Období

Prvotřídní ukázka severské, Itálií ovlivněné renesance, která nezapře vliv Michelangela např. ve formování postav, a které se budete moci dotknout. Může stát součástí i vašeho soukromého světa. Jiný její exemplář je i ve sbírkách slavného Musea Boijmans Van Beuningen v Rotterdamu.


Maarten van Heemskerck - Šalamoun na krále pomazán knězem Zadokem - mědirytina, mědiryt (1580)


Rozměry: výřez pasparty: 26,5 x 20,5, celek s rámem: 49 x 42 cm


Návrh: Maarten van Heemskerck, rytec: Maarten van Heemskerck, vydal: Hieronymus Cock

Perfektní stav, luxusní a působivý rám adekvátní významu díla.


Posílám pojištěné


Maarten van Heemskerck byl jedním z nejvýznamnějších renesančních či manýristických nizozemských malířů a tvůrců grafiky 16. stol. V Římě viděl Michelangela malovat strop Sixtinské kaple, znal se s Pieterem Bruegelem st. Jeho životopis zaznamenal Karel van Mander. Jeden z jeho obrazů je i v Národní galerii Praha.



V příštích týdnech a měsících budu postupně odprodávat část sbírky spojené z velké části se židovstvím: grafiky, obrazy, starožitnosti i pár bibliofilií. Máte-li zájem, uložte si mě do oblíbených, určitě tím nic nezkazíte.


"Maarten se narodil ve vesnici Heemskerk na severu Nizozemí v rodině farmáře Jacoba Willemsz. van Veen. Podle Karla van Mandera se začal učit malířství u Corneliuse Willemsze v Haarlemu, ale otec ho povolal zpět na farmu. Nakonec z domova utekl do Delftu a s podporou své matky začal studovat u Jana Lucasze. Odtud odešel do Haarlemu a stal se žákem Jana van Scorela. Scorel strávil šest let v Itálii a italský styl malby přinesl i do Nizozemské renesance.


Ve třiceti letech se Maarten van Heemskerck stal nezávislým mistrem. Přestěhoval se do domu bohatého vlastníka pozemků v Heemskerku a administrátora Velkého kostela sv. Bavona v Haarlemu, Pietera Jana Foppesze. Pro něj namaloval rodinný portrét a několik dalších obrazů. Poté pobýval v domě haarlemského zlatníka Justuse Cornelisze.


Roku 1532 procestoval severní a střední Itálii a v červenci přijel do Říma, aby studoval klasické umění a díla tamějších mistrů. Bydlel u holandského kardinála Willem van Enckenvoirt, kde se připojil k Jan van Scorelovi. Van Enckenvoirt byl důvěrníkem papeže Adriana IV. a velkým milovníkem umění a měl dobré kontakty s italskými i holandskými umělci, kteří žili v Římě.


Roku 1536 se přes Mantovu, kde si prohlédl díla Giulia Romana, vrátil do Haarlemu, kde si zřídil malířskou dílnu a provozoval úspěšnou a lukrativní praxi. Kromě malby obrazů navrhoval také předlohy tapiserií a okenních vitráží. Roku 1540 se stal předsedou haarlemského malířského cechu sv. Lukáše.


Oltářní obrazy od něj objednával mecenáš umění, reformátor a převor kláštera sv. Agáty v Delftu, Cornelis Musius. Až do příchodu reformace byl Maarten van Heemskerck od roku 1553 po dobu 22 let administrátorem kostela svatého Bavona v Haarlemu. V roce 1570 nechal zhotovit obelisk na hrob svého otce v Heemskerck. Roku 1572 se z Haarlemu odstěhoval do Amsterdamu, aby unikl před španělským obléháním. Město podlehlo po 7 měsících obléhání a zaplatilo výkupné, ale Španělé odvezli také několik Van Heemskerkových obrazů. Další obrazy, např. oltářní triptych s ukřižováním v Amsterdamu, podlehly řádění ikonoklastů roku 1566 během reformace. Maarten van Heemskerck se do Haarlemu vrátil následujícího roku a roku 1574 zde zemřel ve věku 76 let.

Ještě před cestou do Říma vytvořil Maarten van Heemskerck rodinný portrét pro svého mecenáše Pietera Jana Foppesze a kromě toho dva alegorické portréty Slunce a Měsíce a menší obraz Adam a Eva malovaný podle živých modelů. Pro Kostel svatého Bavona namaloval oltářní obraz Sv. Lukáš maluje Pannu Marii (1532). Zhotovil také obraz Ecce homo (Museum voor Schone Kunsten) a portréty měšťanů (Anna Code, Pieter Gerritszoon Bicker, 1529), které se vyznačují vynalézavou kompozicí s výrazným a pevným reliéfem, expresivním podáním figur a nepřikrášlenou a intenzivní barevností.


V Římě se spolu s dalšími malíři (Antonio da Sangallo mladší, Battista Franco Veneziano, Francesco de' Rossi) podílel na výzdobě starobylé brány v římském opevnění z doby císaře Aureliána, Porta San Sebastiano, která se měla stát triumfálním obloukem na počest císaře Karla V.. Roku 1535 namaloval pro kardinála Ridolfa Pia Panoráma s únosem Heleny mezi architektonickými divy starověkého světa. Setkal se osobně s Giorgio Vasarim, který ho zařadil do svých Životopisů malířů.


V Itálii zhotovil také množství kreseb antických památek a soch, které pak užíval jako předlohy po celou malířskou kariéru. Zachytil tak například právě probíhající přestavbu Baziliky sv. Petra (1535). Dva skicáře s jeho kresbami jsou ve sbírce Kupferstichkabinett v Berlíně. Byl jedním z prvních nizozemských umělců, kteří tvořili podrobné kresebné předlohy pro pozdější komerční reprodukování formou rytin. Patří k nim jeho kresby sedmi divů světa, které roku 1572 vyryl a vydal v Haarlemu Philip Galle. Roku 1553 namaloval svůj autoportrét před římským Colosseem, které v jeho době už bylo ruinou.


Po návratu z Itálie se jeho styl proměnil. Pro Sint-Laurenskerk v Alkmaar vytvořil rozměrný desetideskový oltář s ústředním tématem Ukřižování (1539-1543), který je od doby reformace v katedrále v Linköping ve Švédsku. Ukřižování ve stejném roce namaloval také pro Riches Claires v Ghentu (nyní Museum voor Schone Kunsten, Ghent). Oltář u něj roku 1546 objednal také spolek obchodníků se suknem v Haarlemu (nyní v galerii v Haagu). Tyto obrazy ukazují, jak během pobytu v Římě nastudoval malby Raphaela a Micheangela a také malířovu obeznámenost s lombardskými freskami Andrea Mantegny a Giulia Romana. Jeho figury se vyznačují expresivními výrazy, dobrou znalostí anatomie a zdůrazněnou muskulaturou.


Maarten van Heemskerck byl za svého života široce oceňován a zejména v Haarlemu ovlivnil další malíře. Spolu se svým učitelem Janem van Scorelem se zasloužil o přenesení italských vlivů do malířství Severního Nizozemí" (Wikipedia)



žid židé židovský judaika judaica bible starý zákon velekněz judea renesance renesanční rytina grafika Michelangelo manýrismus Maerten van Heemskerk křesťanství křesťanský křesťan svatý svatá země Jeruzalém Jerusalem biblický Itálie italský

Prvotřídní ukázka severské, Itálií ovlivněné renesance, která nezapře vliv Michelangela např. ve formování postav, a které se budete moci dotknout. Může stát součástí i vašeho soukromého světa. Jiný její exemplář je i ve sbírkách slavného Musea Boijmans Van Beuningen v Rotterdamu. Maarten van Heemskerck - Šalamoun na krále pomazán knězem Zadokem - mědirytina, mědiryt (1580) Rozměry: výřez pasparty: 26,5 x 20,5, celek s rámem: 49 x 42 cm Návrh: Maarten van Heemskerck, rytec: Maarten van Heemskerck, vydal: Hieronymus Cock Perfektní stav, luxusní a působivý rám adekvátní významu díla. Posílám pojištěné Maarten van Heemskerck byl jedním z nejvýznamnějších renesančních či manýristických nizozemských malířů a tvůrců grafiky 16. stol. V Římě viděl Michelangela malovat strop Sixtinské kaple, znal se s Pieterem Bruegelem st. Jeho životopis zaznamenal Karel van Mander. Jeden z jeho obrazů je i v Národní galerii Praha. V příštích týdnech a měsících budu postupně odprodávat část sbírky spojené z velké části se židovstvím: grafiky, obrazy, starožitnosti i pár bibliofilií. Máte-li zájem, uložte si mě do oblíbených, určitě tím nic nezkazíte. "Maarten se narodil ve vesnici Heemskerk na severu Nizozemí v rodině farmáře Jacoba Willemsz. van Veen. Podle Karla van Mandera se začal učit malířství u Corneliuse Willemsze v Haarlemu, ale otec ho povolal zpět na farmu. Nakonec z domova utekl do Delftu a s podporou své matky začal studovat u Jana Lucasze. Odtud odešel do Haarlemu a stal se žákem Jana van Scorela. Scorel strávil šest let v Itálii a italský styl malby přinesl i do Nizozemské renesance. Ve třiceti letech se Maarten van Heemskerck stal nezávislým mistrem. Přestěhoval se do domu bohatého vlastníka pozemků v Heemskerku a administrátora Velkého kostela sv. Bavona v Haarlemu, Pietera Jana Foppesze. Pro něj namaloval rodinný portrét a několik dalších obrazů. Poté pobýval v domě haarlemského zlatníka Justuse Cornelisze. Roku 1532 procestoval severní a střední Itálii a v červenci přijel do Říma, aby studoval klasické umění a díla tamějších mistrů. Bydlel u holandského kardinála Willem van Enckenvoirt, kde se připojil k Jan van Scorelovi. Van Enckenvoirt byl důvěrníkem papeže Adriana IV. a velkým milovníkem umění a měl dobré kontakty s italskými i holandskými umělci, kteří žili v Římě. Roku 1536 se přes Mantovu, kde si prohlédl díla Giulia Romana, vrátil do Haarlemu, kde si zřídil malířskou dílnu a provozoval úspěšnou a lukrativní praxi. Kromě malby obrazů navrhoval také předlohy tapiserií a okenních vitráží. Roku 1540 se stal předsedou haarlemského malířského cechu sv. Lukáše. Oltářní obrazy od něj objednával mecenáš umění, reformátor a převor kláštera sv. Agáty v Delftu, Cornelis Musius. Až do příchodu reformace byl Maarten van Heemskerck od roku 1553 po dobu 22 let administrátorem kostela svatého Bavona v Haarlemu. V roce 1570 nechal zhotovit obelisk na hrob svého otce v Heemskerck. Roku 1572 se z Haarlemu odstěhoval do Amsterdamu, aby unikl před španělským obléháním. Město podlehlo po 7 měsících obléhání a zaplatilo výkupné, ale Španělé odvezli také několik Van Heemskerkových obrazů. Další obrazy, např. oltářní triptych s ukřižováním v Amsterdamu, podlehly řádění ikonoklastů roku 1566 během reformace. Maarten van Heemskerck se do Haarlemu vrátil následujícího roku a roku 1574 zde zemřel ve věku 76 let. Ještě před cestou do Říma vytvořil Maarten van Heemskerck rodinný portrét pro svého mecenáše Pietera Jana Foppesze a kromě toho dva alegorické portréty Slunce a Měsíce a menší obraz Adam a Eva malovaný podle živých modelů. Pro Kostel svatého Bavona namaloval oltářní obraz Sv. Lukáš maluje Pannu Marii (1532). Zhotovil také obraz Ecce homo (Museum voor Schone Kunsten) a portréty měšťanů (Anna Code, Pieter Gerritszoon Bicker, 1529), které se vyznačují vynalézavou kompozicí s výrazným a pevným reliéfem, expresivním podáním figur a nepřikrášlenou a intenzivní barevností. V Římě se spolu s dalšími malíři (Antonio da Sangallo mladší, Battista Franco Veneziano, Francesco de' Rossi) podílel na výzdobě starobylé brány v římském opevnění z doby císaře Aureliána, Porta San Sebastiano, která se měla stát triumfálním obloukem na počest císaře Karla V.. Roku 1535 namaloval pro kardinála Ridolfa Pia Panoráma s únosem Heleny mezi architektonickými divy starověkého světa. Setkal se osobně s Giorgio Vasarim, který ho zařadil do svých Životopisů malířů. V Itálii zhotovil také množství kreseb antických památek a soch, které pak užíval jako předlohy po celou malířskou kariéru. Zachytil tak například právě probíhající přestavbu Baziliky sv. Petra (1535). Dva skicáře s jeho kresbami jsou ve sbírce Kupferstichkabinett v Berlíně. Byl jedním z prvních nizozemských umělců, kteří tvořili podrobné kresebné předlohy pro pozdější komerční reprodukování formou rytin. Patří k nim jeho kresby sedmi divů světa, které roku 1572 vyryl a vydal v Haarlemu Philip Galle. Roku 1553 namaloval svůj autoportrét před římským Colosseem, které v jeho době už bylo ruinou. Po návratu z Itálie se jeho styl proměnil. Pro Sint-Laurenskerk v Alkmaar vytvořil rozměrný desetideskový oltář s ústředním tématem Ukřižování (1539-1543), který je od doby reformace v katedrále v Linköping ve Švédsku. Ukřižování ve stejném roce namaloval také pro Riches Claires v Ghentu (nyní Museum voor Schone Kunsten, Ghent). Oltář u něj roku 1546 objednal také spolek obchodníků se suknem v Haarlemu (nyní v galerii v Haagu). Tyto obrazy ukazují, jak během pobytu v Římě nastudoval malby Raphaela a Micheangela a také malířovu obeznámenost s lombardskými freskami Andrea Mantegny a Giulia Romana. Jeho figury se vyznačují expresivními výrazy, dobrou znalostí anatomie a zdůrazněnou muskulaturou. Maarten van Heemskerck byl za svého života široce oceňován a zejména v Haarlemu ovlivnil další malíře. Spolu se svým učitelem Janem van Scorelem se zasloužil o přenesení italských vlivů do malířství Severního Nizozemí" (Wikipedia) žid židé židovský judaika judaica bible starý zákon velekněz judea renesance renesanční rytina grafika Michelangelo manýrismus Maerten van Heemskerk křesťanství křesťanský křesťan svatý svatá země Jeruzalém Jerusalem biblický Itálie italský

Nabídka č. 7049459856 Vystaveno 21.04. 20:04 Zobrazení: 5