Vaše internetové připojení je zpět. Aby vše fungovalo správně, klikněte pro přenačtení stránky.
Nejste připojeni k internetu. Zkontrolujte své připojení a zkuste to prosím znovu.

Retro-Garáž Veteráni v aukci BLOK 1 - 27. 4. 2024

Kolekce aukcí
MANET 90 ''DVOUPÍST'' - Auto-moto
MANET 90 ''DVOUPÍST'' - Auto-moto
MANET 90 ''DVOUPÍST'' - Auto-moto
MANET 90 ''DVOUPÍST'' - Auto-moto
MANET 90 ''DVOUPÍST'' - Auto-moto
MANET 90 ''DVOUPÍST'' - Auto-moto
MANET 90 ''DVOUPÍST'' - Auto-moto
+6
MANET 90 ''DVOUPÍST'' - Auto-moto
MANET 90 ''DVOUPÍST'' - Auto-moto
1 z 14
Použité

MANET 90 ''DVOUPÍST''

Skončeno
1 přihazoval
67 000 Kč
Ukončeno v sobotu 27. 4. 2024, 11:28:55
Vyhráno uživatelem A...G
Bezpečné přihazování s Aukro Ochranou kupujících
Nakupujete od ověřeného prodejce
14 dní na vrácení zboží
Doprava a platba
Osobní převzetí
Lysá nad Labem
Kartou online
Bankovním převodem
Podrobnosti
MANET 90 ''DVOUPÍST''
Popis předmětu
Informace od prodejce
Stav zboží
delší doba používání, funkční produkt
Rok výroby
Kód zboží

MANET 90 ''DVOUPÍST''

Rok výroby: 1949

Vyvolávací cena: 1 Kč

Aukční rezerva (minimální prodejní cena): bez rezervy

NOVINKA: Aukční jistota jednotná pro všechny aukční položky: 30.000 Kč


Malý poválečný motocykl v dochovaném stavu, kdysi přelakován z originální zelené na černou barvu. Jedná se o tzv. luxusní provedení s chromovanou nádrží. Všechna výrobní čísla se shodují s originálním štítkem. K motocyklu je navíc k dispozici vzácná původní dokumentace, a to faktura z Mototechny, již zrušený československý TP (včetně původní staré SPZ na předním blatníku) a doklad o vyřazení z evidence z roku 1966.

Díly na stroji jsou původní a originální, kožené sedlo ve výborném stavu, stejně tak plechařina. Motor s krásným válcem a hlavou s dekompresorem nemá ulomené jediné žebro. Pneumatiky Baťa 2,5×19“ přední Polar a zadní Super Sport. Stroj je plně funkční a pojízdný, výborně startuje.

Dobová vylepšení jako držák s lékárničkou pod sedlem, klaxon, přepínač na řídítkách byla kdysi doplněna citlivě bez svařování či vrtání, tudíž jsou to lehce vratné úpravy. Co se týče nedostatků, je to ulomená páčka na reflektoru a svařovaný zadní blatník nad koncovou odrazkou. Bude nutná revize elektroinstalace – osvětlení. Celkově krásný a málo vídaný originální kousek s historií.



MANET 90 ''DVOUPÍST''

První slovenský sériově vyráběný motocykl nese název Manet M-90 a vznikal v národním podniku Považské strojírny, který se v roce 1946 osamostatnil po znárodnění Zbrojovky Brno. Podnik nejprve dostal povolení k výrobě malých motocyklů do 100 ccm, k čemuž ale potřeboval sehnat konstruktéry. To se nakonec podařilo a čtveřice zkušených inženýrů zahájila práce na Manetu M-90.

Kolem vzniku tohoto modelu kolují různé zvěsti, například i to, že jde jen o předělaný prototyp brněnské Zbrojovky motokola Z-2, nicméně realita bude asi taková, že jeden z konstruktérů donesl rám z vraku motorky Ogar a další zase dvoupístový jednoválcový motor Puch, přičemž dvoupístové konstrukční řešení se v Manetu M-90 posléze skutečně objevilo.

Výkon použitého dvoutaktního dvoupístového motoru je 3,5 koně, nicméně technicky vzato jde o dva válce se společnou hlavou a společným spalovacím prostorem. Přední píst tak otevírá a uzavírá výfukový kanál, zatímco zadní píst otevírá a zavírá sací kanál a také přepouštěcí kanál.

Zadní oblouk rámu motocyklu má průměr 22 mm, přední vidlice je teleskopická s vinutými pružinami a olejovým tlumičem. Standardně je M-90 model jednomístný, nicméně na zadní vyztužený nosič bylo možné přidělat sedadlo spolujezdce.

Palivová nádrž má objem 7,5 litru, zatímco průměrná spotřeba je asi 1,5 litru, což dává dojezd motorky na jedno tankování 500 km.

V letech 1947 až 1951 bylo vyrobeno 37 630 motocyklů modelů Manet M-90, které tehdy platily za nenáročné a cenově dostupné dopravní prostředky.

RETRO GARÁŽ

JARNÍ AUKCE: SOBOTA 27. 4. 2024

VÝSTAVIŠTĚ LYSÁ NAD LABEM

WWW.RETRO-GARAZ.CZ


Retro Garáž je největší akce svého druhu v ČR pořádaná na výstavišti v Lysé nad Labem. Jsme vyhlášená tradiční auto-moto veterán burza a prodejní výstava doprovázená napínavými aukcemi historických vozidel. Na své si zde přijde opravdu každý. Ať už jste prodejce, který přijíždí prodat náhradní díly na staré vehikly nebo jste zapálený fanda, který hledá svůj sběratelský poklad. Přijďte se přesvědčit i Vy!

MANET 90 ''DVOUPÍST'' Rok výroby: 1949 Vyvolávací cena: 1 Kč Aukční rezerva (minimální prodejní cena): bez rezervy NOVINKA: Aukční jistota jednotná pro všechny aukční položky: 30.000 Kč Malý poválečný motocykl v dochovaném stavu, kdysi přelakován z originální zelené na černou barvu. Jedná se o tzv. luxusní provedení s chromovanou nádrží. Všechna výrobní čísla se shodují s originálním štítkem. K motocyklu je navíc k dispozici vzácná původní dokumentace, a to faktura z Mototechny, již zrušený československý TP (včetně původní staré SPZ na předním blatníku) a doklad o vyřazení z evidence z roku 1966. Díly na stroji jsou původní a originální, kožené sedlo ve výborném stavu, stejně tak plechařina. Motor s krásným válcem a hlavou s dekompresorem nemá ulomené jediné žebro. Pneumatiky Baťa 2,5×19“ přední Polar a zadní Super Sport. Stroj je plně funkční a pojízdný, výborně startuje. Dobová vylepšení jako držák s lékárničkou pod sedlem, klaxon, přepínač na řídítkách byla kdysi doplněna citlivě bez svařování či vrtání, tudíž jsou to lehce vratné úpravy. Co se týče nedostatků, je to ulomená páčka na reflektoru a svařovaný zadní blatník nad koncovou odrazkou. Bude nutná revize elektroinstalace – osvětlení. Celkově krásný a málo vídaný originální kousek s historií. MANET 90 ''DVOUPÍST'' První slovenský sériově vyráběný motocykl nese název Manet M-90 a vznikal v národním podniku Považské strojírny, který se v roce 1946 osamostatnil po znárodnění Zbrojovky Brno. Podnik nejprve dostal povolení k výrobě malých motocyklů do 100 ccm, k čemuž ale potřeboval sehnat konstruktéry. To se nakonec podařilo a čtveřice zkušených inženýrů zahájila práce na Manetu M-90. Kolem vzniku tohoto modelu kolují různé zvěsti, například i to, že jde jen o předělaný prototyp brněnské Zbrojovky motokola Z-2, nicméně realita bude asi taková, že jeden z konstruktérů donesl rám z vraku motorky Ogar a další zase dvoupístový jednoválcový motor Puch, přičemž dvoupístové konstrukční řešení se v Manetu M-90 posléze skutečně objevilo. Výkon použitého dvoutaktního dvoupístového motoru je 3,5 koně, nicméně technicky vzato jde o dva válce se společnou hlavou a společným spalovacím prostorem. Přední píst tak otevírá a uzavírá výfukový kanál, zatímco zadní píst otevírá a zavírá sací kanál a také přepouštěcí kanál. Zadní oblouk rámu motocyklu má průměr 22 mm, přední vidlice je teleskopická s vinutými pružinami a olejovým tlumičem. Standardně je M-90 model jednomístný, nicméně na zadní vyztužený nosič bylo možné přidělat sedadlo spolujezdce. Palivová nádrž má objem 7,5 litru, zatímco průměrná spotřeba je asi 1,5 litru, což dává dojezd motorky na jedno tankování 500 km. V letech 1947 až 1951 bylo vyrobeno 37 630 motocyklů modelů Manet M-90, které tehdy platily za nenáročné a cenově dostupné dopravní prostředky. RETRO GARÁŽ JARNÍ AUKCE: SOBOTA 27. 4. 2024 VÝSTAVIŠTĚ LYSÁ NAD LABEM WWW.RETRO-GARAZ.CZ Retro Garáž je největší akce svého druhu v ČR pořádaná na výstavišti v Lysé nad Labem. Jsme vyhlášená tradiční auto-moto veterán burza a prodejní výstava doprovázená napínavými aukcemi historických vozidel. Na své si zde přijde opravdu každý. Ať už jste prodejce, který přijíždí prodat náhradní díly na staré vehikly nebo jste zapálený fanda, který hledá svůj sběratelský poklad. Přijďte se přesvědčit i Vy!

Nabídka č. 7059843897 Vystaveno 27.04. 11:04 Zobrazení: 1799