Vaše internetové připojení je zpět. Aby vše fungovalo správně, klikněte pro přenačtení stránky.
Nejste připojeni k internetu. Zkontrolujte své připojení a zkuste to prosím znovu.
Motorové lokomotivy řad T669.0 a 1 - Knihy
Motorové lokomotivy řad T669.0 a 1 - Knihy
Motorové lokomotivy řad T669.0 a 1 - Knihy
Motorové lokomotivy řad T669.0 a 1 - Knihy
Motorové lokomotivy řad T669.0 a 1 - Knihy
1 z 4
Nové

Motorové lokomotivy řad T669.0 a 1

Kup teď
1x zakoupeno
850 Kč
K dispozici
2 ks
1 ks
Bezpečný nákup s Aukro Ochranou kupujících
Nakupujete od ověřeného prodejce
14 dní na vrácení zboží
Doprava a platba
AKCE
Balíkovna na adresu v dubnu již od 40 Kč!
Více informací.
Balíkovna Od 63 Kč
Zásilkovna na výdejní místo Od 77 Kč
Balík Do ruky 129 Kč
Osobní převzetí
Praha
Doba dodání 2-3 dny
Kartou online
Bankovním převodem
Podrobnosti
Motorové lokomotivy řad T669.0 a 1
Popis předmětu
Stav zboží
nepoužívaný, nerozbalený produkt ve 100% stavu
Rok vydání
Stav
Počet stran
Kód zboží
Opotřebení

Existuje celá řada lokomotiv, které neměly nikdy příliš možností strhávat na sebe pozornost cestujících nebo cestující veřejnost upoutat svým tvarem či barvami. Přesto jsou velmi zajímavé a bez pochyb lze o nich říci, že stojí za povšimnutí. Mezi takové lokomotivy patří hlavně ty, které byly předurčeny pro vedení nákladních vlaků, k zajišťování provozu na seřadištích či k obsluze vleček, a nebyly tudíž tolik na očích.

Tato kniha pojednává o dvojici řad T 669.0 a 1, jež patří právě do této skupiny a které současně náleží k těm dominantnějším nejen co se týče rozměrů, ale též s ohledem na jejich provozovaný počet. Jedny z nejmohutnějších lokomotiv Československých státních drah vznikly v první polovině šedesátých let jako modifikace posunovací lokomotivy vyvíjené v ČKD Praha pro Sovětský svaz.

Ačkoliv jejich prapůvodní kořeny vycházely z amerických vzorů, staly se v průběhu více než tří desetiletí, kdy byly vyráběny a provozovány především mimo našich státních drah i v mnoha cizích zemích, kam byly vyvezeny, svým počtem bezmála osmi tisíc kusů typickým československým výrobkem, vyznačujícím se vysokou provozní spolehlivostí a kvalitou zpracování. O jejich kvalitě svědčí také to, že i po více než čtyřiceti letech se v několika zemích stále jedná o nosnou řadu.

Vzhledem k rozsahu tématu není možné a snad ani žádoucí shrnout celou historii tohoto zajímavého lokomotivního typu do jedné publikace. Proto se kniha, kterou právě držíte v rukou, zabývá výhradně lokomotivami provozovanými na normálněrozchodných tratích státních drah v Československu, a posléze v České republice a na Slovensku. Provoz na československých širokorozchodných železnicích a v průmyslu, jakož i veškerá exportní provedení a modifikace musí pak být námětem jiné publikace.

V současné době je provoz řady, vyrobené pro potřeby ČSD v počtu přesahujícím 300 kusů a hrající velmi významnou roli především v sedmdesátých a osmdesátých letech 20. století, u nás již prakticky uzavřen. U našich východních sousedů naproti tomu přežívají poslední provozní kusy, avšak s nijak světlými zítřky. Zatím jsou ale nepostradatelné díky své nenahraditelnosti pro určité výkony. Proto je nyní ten správný čas přiblížit si prozatím alespoň obrazovou formou jejich provoz v dobách, kdy pro naše železnice odváděly poctivý kus práce.

Existuje celá řada lokomotiv, které neměly nikdy příliš možností strhávat na sebe pozornost cestujících nebo cestující veřejnost upoutat svým tvarem či barvami. Přesto jsou velmi zajímavé a bez pochyb lze o nich říci, že stojí za povšimnutí. Mezi takové lokomotivy patří hlavně ty, které byly předurčeny pro vedení nákladních vlaků, k zajišťování provozu na seřadištích či k obsluze vleček, a nebyly tudíž tolik na očích. Tato kniha pojednává o dvojici řad T 669.0 a 1, jež patří právě do této skupiny a které současně náleží k těm dominantnějším nejen co se týče rozměrů, ale též s ohledem na jejich provozovaný počet. Jedny z nejmohutnějších lokomotiv Československých státních drah vznikly v první polovině šedesátých let jako modifikace posunovací lokomotivy vyvíjené v ČKD Praha pro Sovětský svaz. Ačkoliv jejich prapůvodní kořeny vycházely z amerických vzorů, staly se v průběhu více než tří desetiletí, kdy byly vyráběny a provozovány především mimo našich státních drah i v mnoha cizích zemích, kam byly vyvezeny, svým počtem bezmála osmi tisíc kusů typickým československým výrobkem, vyznačujícím se vysokou provozní spolehlivostí a kvalitou zpracování. O jejich kvalitě svědčí také to, že i po více než čtyřiceti letech se v několika zemích stále jedná o nosnou řadu. Vzhledem k rozsahu tématu není možné a snad ani žádoucí shrnout celou historii tohoto zajímavého lokomotivního typu do jedné publikace. Proto se kniha, kterou právě držíte v rukou, zabývá výhradně lokomotivami provozovanými na normálněrozchodných tratích státních drah v Československu, a posléze v České republice a na Slovensku. Provoz na československých širokorozchodných železnicích a v průmyslu, jakož i veškerá exportní provedení a modifikace musí pak být námětem jiné publikace. V současné době je provoz řady, vyrobené pro potřeby ČSD v počtu přesahujícím 300 kusů a hrající velmi významnou roli především v sedmdesátých a osmdesátých letech 20. století, u nás již prakticky uzavřen. U našich východních sousedů naproti tomu přežívají poslední provozní kusy, avšak s nijak světlými zítřky. Zatím jsou ale nepostradatelné díky své nenahraditelnosti pro určité výkony. Proto je nyní ten správný čas přiblížit si prozatím alespoň obrazovou formou jejich provoz v dobách, kdy pro naše železnice odváděly poctivý kus práce.

Nabídka č. 7051223784 Vystaveno 27.04. 12:04 Zobrazení: 2