Retro-Garáž Veteráni v aukci BLOK 3 - 27. 4. 2024
ŠKODA FELICIA 996 ROADSTER
Rok výroby: 1963
Vyvolávací cena: 550 000 Kč
Aukční rezerva (minimální prodejní cena): bez rezervy
NOVINKA: Aukční jistota jednotná pro všechny aukční položky: 30.000 Kč
Vozidlo ve špičkovém stavu po kompletní a profesionální renovaci v odborné renovační dílně spol. Vetren s.r.o. z Lomnice nad Popelkou. Při renovaci došlo k vyvaření karoserie, kdy byly použity mimo jiné nové uloženkové karosářské díly jako blatníky, prahy, podběhy a podlahy. Dále byla provedena generálka motoru i podvozku, došlo k osazení nové elektroinstalace, vůz má profesionální lak. Vůz dále dostal nové kvalitní čalounění včetně nové stahovací střechy od známé jihočeské čalounické firmy Rekovi. Vozidlo je včetně platných, přepsatelných dokladů (již nový formát SPZ), původní československý technický průkaz je k dispozici k vozidlu. Celkově vynikající technický stav bez jakýchkoliv investic, vůz s aktuálně čerstvou STK.
ŠKODA FELICIA 996 ROADSTER
Historie otevřených vozů Škoda odstartovala typem Laurin & Klement Voiturette A z roku 1905, nicméně poté na nějakou dobu skončila modelem Škoda Tudor z roku 1952. Trvalo ovšem pouhých šest let a otevřené škodovky se vrátily zpět, tentokrát pod číslem 450 a inspirované typem 440 Export vycházejícím ze Škody 440 (Spartak). Už během září 1958 otevřené škodovky 450 zamířily ke svým zákazníkům, přičemž o rok později se objevilo ikonické označení Felicia, které v překladu z latiny znamená štěstí. Felicia se svého času pyšnila celokovovou karoserií, páteřový rámem, nezávislým zavěšení kol, vinutými pružinami vpředu a teleskopickými tlumiči. Zajímavostí taktéž je, že se první podvozek Felicie narodil v lednu 1959 Mladé Boleslavi, ovšem spojení s karoserií (tzv. svatba) proběhlo až v Kvasinách. Už v srpnu 1959 do nabídky doplňků přibyl k otevřené Felicii odnímatelný laminátový hardtop, který byl podle dostupných zdrojů nasazen ve dvou lidech do 20 minut. Automobil byl čtyřmístný, nicméně zadní sedadla ocenila spíše jen dětská podsádka. Felicia s motorem 1,1 litru o 50 koních slavila úspěchy i v zahraničí, kde všeobecně budila zaslouženou pozornost. Autosalony v Lipsku, Ženevě a New Yorku autu plně otevřely zákaznické cesty na západ, takže export modelu Felicia prudce stoupl na až dvě třetiny roční produkce. Automobil se mimochodem dovážel i do Afriky nebo Jižní Ameriky. Facelift modelu uskutečněný v roce 1961 přinesl výraznější přední masku, přepracované zadní blatníky nebo skrytí hrdla palivové nádrže pod víčko. Řadicí páka převodovky se navíc přesunula do podlahy. Rok po modernizaci dorazilo vylepšení i pod kapotu v podobně čtyřválce 1,2 litru o 55 koních a přidomku Felicia Super. Celkově se v letech 1959 až 1964 vyrobilo celkem 14 863 vozů Felicia a Felicia Super.
RETRO GARÁŽ
JARNÍ AUKCE: SOBOTA 27. 4. 2024
VÝSTAVIŠTĚ LYSÁ NAD LABEM
WWW.RETRO-GARAZ.CZ
Retro Garáž je největší akce svého druhu v ČR pořádaná na výstavišti v Lysé nad Labem. Jsme vyhlášená tradiční auto-moto veterán burza a prodejní výstava doprovázená napínavými aukcemi historických vozidel. Na své si zde přijde opravdu každý. Ať už jste prodejce, který přijíždí prodat náhradní díly na staré vehikly nebo jste zapálený fanda, který hledá svůj sběratelský poklad. Přijďte se přesvědčit i Vy!