lucinax
Kontakt
PROVOZOVATEL: Lucie Rysová Mladějov na Moravě 2 Mladějov na Moravě 56935 mail: lucinax.cashmere@gmail.com tel.: 608835118 IČO 03579921 Nejsem plátce DPH. č.účtu pro platby: 2900701557/2010 FIO banka pro kupující ze Slovenska - platbu je možné provést v EUR, bude tak bez poplatků. V tom případě prosím zasílat na účet č.:2901411455/2010 (FIO banka), IBAN CZ6820100000002901411455 (platbu odesílejte jako SEPA platbu). Kurz pro převod platí střední kurz České národní banky ČNB.
Údaje o prodejci
Dobrý den, vítám Vás na aukcích! V dražbách zde dražíte věci z kvalitních, převážně přírodních materiálů. Věci jsou z tzv.druhé ruky neboli second hand (pokud není v popisu aukce psáno jinak). Prosím abyste toto brali na vědomí. Každá zde dražená věc je pouze jednou a může mít určité vady na kráse, které se snažím uvést v popisu. Prosím tedy o pečlivé přečtení. Hodocení kvality věcí je v tomto rozmezí (od nejlepší k nejhorší): 0 nové (nenošené, s cedulkou či bez) 1 výborné (nošené, ale bez viditelných vad nebo známek nošení) 2 velmi dobré (nošené, s nějakou malou vadou) 3 dobré (nošené, s více drobnými vadami) 4 ujde (nošené, s větší vadou) 5 na jiné zpracování (věc má vady, které ji vylučují z běžného nošení, hodí se na jiné zpracování - filcování, šití atd.) Vady se vždy snažím uvést v popisu věci, popřípadě i zachytit na fotce. Pokud vyhrajete aukci a budete chtít pokračovat v přihazovaní, prosím napište mi a domluvíme se. Není problém posečkat s platbou až do Vašeho posledního nákupu (maximálně však jeden měsíc, nedomluvíme-li se jinak). Vyhrajete-li více aukcí, platíte VŽDY JEN JEDNO POŠTOVNÉ a při nákupu nad 2500 Kč je pro Vás POŠTOVNÉ ZDARMA! (Platí pouze pro kupující z ČR.) Děkuji za Váš zájem a přeji Vám krásný den. lucinax
Pravidla pro
odstoupení od
smlouvy
Všeobecné obchodní podmínky I. Všeobecně 1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) jsou platné v plném rozsahu pro nákup zboží od prodávajícího LUCINAX. Tyto VOP jsou závazné jak pro prodávajícího, tak pro kupujícího. 2. Tyto VOP jsou nedílnou součástí jednotlivých kupních smluv uzavíraných mezi prodávajícím na straně jedné a kupujícím na straně druhé dle ust. § 2079 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále též jen „občanský zákoník“). Jakékoliv odchylky od těchto VOP jsou platné pouze tehdy, pokud jsou odsouhlaseny písemně oběma smluvními stranami. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před úpravou obsaženou v těchto VOP. II. Vymezení základních pojmů „Zbožím“ se rozumí zejména použité, případně nenošené oblečení a jiné oděvní doplňky a součásti ze sortimentu prodávajícího (dále jen „zboží“), „prodávajícím“ se rozumí Lucie Rysová, IČ 03579921, místem podnikání Mladějov na Moravě 2, 56935 Mladějov na Moravě. Kontaktní údaje: telefon: + 420608835118, email: lucinax@centrum.cz, „kupujícím“ se rozumí fyzická osoba, které prodávající dodává zboží na základě uzavřené kupní smlouvy. III. Postup při uzavírání kupní smlouvy 1. Zakoupení zboží probíhá vydražením, popřípadě zakoupením zboží prostřednictvním „Kup teď“ na stránkách prodávajícího na portálu Aukro.cz. Po vydražení/zakoupení zboží kupující vyplní „Formulář voleb přepravy“, popřípadě kontaktuje prodávajícího emailem, kde sdělí: - identifikační údaje, jméno, příjmení, adresu místa bydliště - adresu pro doručení zboží (doručovací adresu), včetně čísla popisného a evidenčního a poštovního směrovacího čísla nebo jiného obdobného údaje, je–li odlišná od adresy místa bydliště. Doplňující informace jsou vyžadovány pouze pokud jsou odlišné od indentifikačních údajů, které má kupující uvedené na Aukru. 2. Prodávající potvrdí kupujícímu přijetí objednávky prostřednictvím e-mailu odeslaného na e-mailovou adresu kupujícího uvedenou na Aukru, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 pracovních dnů. Okamžikem doručení potvrzení prodávajícího o přijetí objednávky je uzavřena kupní smlouva dle ust. § 2079 občanský zákoník. 3. Jakékoliv změny objednávky je možné učinit pouze písemně, a to po předchozí dohodě obou smluvních stran. Písemná forma je zachována, jsou-li změny učiněny prostřednictvím e-mailové komunikace. Forma e-mailu je určena pro jakoukoliv další komunikaci mezi prodávajícím a kupujícím, nestanoví-li tyto VOP jinak. 4. Znění té které kupní smlouvy má přednost před zněním těchto VOP. V případě, že VOP upravují některé záležitosti odchylně od kupní smlouvy, přednost má znění kupní smlouvy. IV. Základní smluvní podmínky 1.Kupní smlouvou se prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá věc, která je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo k ní, a kupující se zavazuje, že věc převezme a zaplatí prodávajícímu kupní cenu (dále též jen “kupní smlouva” i “smlouva”), to vše za podmínek stanovených těmito VOP. V. Kupní cena zboží, platební podmínky 1. Kupní cena je cena, za kterou kupující věc vydražil, popřípadě zakoupil prostřednictvím „Kup teď“. Ceny jsou uvedeny včetně DPH. Prodávající není plátcem DPH. Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné, s výjimkou zjevné chyby v psaní či počtech. 2. Cena zboží zohledňuje míru jeho opotřebení i případné vady zboží v důsledku jeho předchozího užití. 3. Není-li dohodnuto jinak, je kupující povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu v plné výši včetně nákladů na doručení zboží kupujícímu předem, a to na č.ú. 2900701557/2010, nejpozději do 10 (deseti) kalendářních dnů ode dne uzavření kupní smlouvy. Až do zaplacení zboží není prodávající povinen zboží odeslat kupujícímu. V případě, že v uvedené lhůtě nebude kupní cena v plné výši včetně nákladů na doručení zboží ze strany kupujícího zaplacena, kupní smlouva v plném rozsahu zaniká. 4. Zaplacením se rozumí připsání částky odpovídající kupní ceně a nákladům na doručení zboží v plné výši na účet prodávajícího uvedený shora. 5. Zaplacení kupní ceny zboží potvrdí prodávající kupujícímu e-mailem. 6. Není-li dohodnuto jinak, v kupní ceně nejsou zahrnuty náklady na: - doručení zboží kupujícímu, - majetkové připojištění zboží, - náklady spojené s opětovným doručením zboží pokud nebyl kupující zastižen při prvním doručení na doručovací adrese uvedené kupujícím, - náklady spojené s vrácením zboží prodávajícímu v případech, kdy převzetí zboží je odepřeno kupujícím nebo zásilka není doručitelná z důvodů neovlivnitelných prodávajícím, - náklady spojené se změnou doručovací adresy z důvodu doručovací adresy chybně uvedené kupujícím, - náklady spojené s nutností případného skladování zboží, pokud zboží nelze dodat kupujícímu z důvodu neovlivnitelných prodávajícím, zejména z důvodu špatné doručovací adresy atp. Náklady shora uvedené je prodávající oprávněn vyúčtovat kupujícímu samostatně. 7. Pokud kupující nedodržuje platební podmínky, zejména je-li v prodlení se zaplacením, nemůže se prodávající dostat do prodlení s dodáním zboží. VI. Doba plnění, místo plnění 1. Zboží na základě objednávky kupujícího potvrzené prodávajícím, musí být prodávajícím odesláno kupujícímu nejpozději do 3 (tří) pracovních dnů ode dne zaplacení kupní ceny. 2. Prodávající odešle zboží kupujícímu prostřednictvím České pošty, s.p., IČ: 47114983, se sídlem Praha 1, Politických vězňů 909/4, PSČ: 225 99 (dále jen Česká pošta) na doručovací adresu uvedenou v objednávkovém formuláři, a to způsobem, který si kupujcí vybere, popřípadě na kterém se kupující a prodávající dohodne. Možnosti doručení jsou: - doporučená zásilka (v případě, že jde o 1-2 věci v celkové hodnotě do 680Kč) - cenné psaní (v případě, že jde o 1-2 věci v celkové hodnotě nad 680Kč) - balík do ruky (v případě, že jde o 3 a více věcí). 3. V případě prodlení prodávajícího s odesláním objednaného zboží určeného kupní smlouvou delším jak 20 dnů, je kupující oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. 4. Zboží musí být řádně zabaleno a zajištěno proti poškození při dopravě. 5. Kupující je povinen zboží převzít a zajistit jeho prohlídku bez zbytečného odkladu po jeho převzetí. 6. Nepřevezme-li kupující zboží, je prodávající oprávněn poté, co kupujícího prokazatelně e-mailem upozorní a poskytne mu novou přiměřenou lhůtu pro převzetí, zboží vhodným způsobem prodat. Náklady marného dodání zboží z důvodu nedostatku součinnosti na straně kupujícího v nezbytně nutné výši je prodejce oprávněn vůči kupujícímu započíst na výtěžek prodeje. 7. Kupující není povinen zboží převzít pouze v případě, že je obal zboží viditelně zjevně poškozen. 8. Zboží je dodáno kupujícímu okamžikem jeho převzetí ze strany kupujícího. VII. Vlastnické právo a nebezpečí škody 1. Vlastníkem zboží se stává kupující převzetím zboží a úplným zaplacením kupní ceny. 2. Nebezpečí škody na zboží, zejména nebezpečí poškození, ztráty či zničení zboží, přechází z prodávajícího na kupujícího okamžikem převzetí zboží. VIII. Odpovědnost za vady, záruční a reklamační podmínky 1. Kupující bere na vědomí, že zboží prodávané prodejcem LUCINAX prostřednictvím internetového portálu Aukro.cz není zbožím novým, proto není ze strany prodávajícího na zakoupené zboží kupujícímu poskytována žádná záruka za jakost. 2. V případě prodeje tohoto zboží spotřebiteli neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím (§ 2167 občanského zákoníku). Práva z odpovědnosti za ostatní vady, za které prodávající odpovídá podle právních předpisů, může uplatnit kupující jen ve zkrácené reklamační lhůtě v délce 12 měsíců (§ 2168 občanského zákoníku). 3. Má-li zboží vadu, z níž je prodávající zavázán, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu (§ 2171 občanského zákoníku). 4. Za vady zboží nelze považovat vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, vady, které byly u zboží uvedeny a pro které byla kupujícímu poskytnuta nižší cena, estetické nedokonalosti, odchylky v barvě zboží atp. 5. Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího bez zbytečného odkladu od zjištění vady. Učiní tak prostřednictvím e-mailu, ve kterém je povinen uvést své kontaktní údaje, číslo objednávky a označit vady zboží a nárok, který uplatňuje. 6. Prodávající je povinen rozhodnout o reklamaci a své rozhodnutí sdělit kupujícímu prostřednictvím e-mailu nejpozději do pěti pracovních dnů. IX. Odstoupení od kupní smlouvy 1. Prodávající a kupující jsou oprávněni od kupní smlouvy odstoupit v případech stanovených v těchto VOP či právním předpise. 2. Kupující má právo od uzavřené kupní smlouvy odstoupit ve lhůtě14 dnů ode dne převzetí zboží, a to bez uvedení důvodu. 3. Odstoupení od kupní smlouvy se provádí vždy písemně. Odstoupení od smlouvy je účinné ke dni doručení odstoupení druhé smluvní straně. Odstoupením od smlouvy smlouva zaniká. 4. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty. 5. Zboží musí být vráceno kompletní, nepoškozené, ve stavu, v jakém ho kupující převzal, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Náklady na vrácení zboží prodávajícímu nese kupující. 6. Prodávající je povinen kupujícímu vrátit kupní cenu zboží včetně nákladů na dodání zboží nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy a vrácení zboží, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal. Platba bude ze strany prodávajícího uskutečněna na bankovní účet sdělený kupujícím v odstoupení od smlouvy a v případě, že kupující tímto způsobem účet nesdělí, pak na bankovní účet, ze kterého byly prodávajícímu finanční prostředky ze strany kupujícího poukázány. 7. Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a tento nárok jednostranně započíst na vracenou částku odpovídající zaplacené kupní ceně. X. Ochrana osobních údajů 1. Kupující uzavřením kupní smlouvy souhlasí s tím, aby jím poskytnuté osobní údaje byly prodávajícím zpracovávány a uchovávány v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů za účelem plnění předmětu smlouvy. Kupující má právo být informován, jaké údaje o něm prodávající eviduje, a je oprávněn tyto údaje měnit, případně písemně vyslovit nesouhlas s jejich zpracováváním. 2. Prodávající se zavazuje osobní údaje kupujícího neposkytnout jiným třetím subjektům než smluvnímu dopravci za účelem dodání zboží. XI. Okolnosti vylučující odpovědnost 1. Smluvní strana, která porušila povinnost vyplývající z kupní smlouvy je povinna nahradit druhé straně vzniklou škodu. Smluvní strana není povinna nahradit vzniklou škodu, jestliže prokáže, že nesplnění povinnosti vzniklo následkem nepředvídatelných a neodvratitelných okolností mimořádné povahy, které nebylo možné v čase uzavření kupní smlouvy předvídat, a kterým se nedalo zabránit, vyhnout ani je překonat (dále jen „vyšší moc“). 2. Za vyšší moc se považuje zejména válka, revoluce, přírodní katastrofa, exploze, požár, zničení strojů, výrobních a jiných zařízení, stávky, atp. 3. Smluvní strana, u které vnikly okolnosti vyšší moci, je povinna tuto skutečnost a její následky oznámit druhé straně bez zbytečného odkladu poté, co se o nich dozvěděla, jinak odpovídá za způsobenou škodu v plném rozsahu. 4. Jestliže okolnosti vyšší moci trvají déle než tři měsíce, má kterákoliv smluvní strana právo od kupní smlouvy odstoupit. XII. Doručování 1. Tam, kde to tyto VOP připouští, je možné doručovat prostřednictvím e-mailové korespondence, a to na e-mailové adresy účastníků. Písemnost se považuje za doručenou dnem, kdy byla odeslána z e-mailové adresy jednoho z účastník na e-mailovou adresu druhého účastníka. 2. Nepřipouští –li tyto VOP doručování prostřednictvím e-mailové korespondence, doručují se písemnosti adresované jednou ze smluvních stran druhé smluvní straně poštou, a to pokud jde o prodávajícího, pak na adresu jeho místa podnikání a pokud jde o kupujícího na doručovací adresu, případně jinou adresu kupujícím uvedenou. Není-li adresát zastižen, uloží se písemnost na poště nebo v jiném vhodném místě a adresát se vhodným způsobem vyzve, aby si písemnost vyzvedl. Písemnost se považuje za doručenou dnem, kdy byla uložena, i když se adresát o uložení nedozvěděl. Pokud adresát doručení odepřel, písemnost se považuje za doručenou dnem, kdy bylo její převzetí adresátem odepřeno. Není-li adresát na adrese znám, či se odstěhoval bez udání adresy, písemnost se považuje za doručenou dnem, kdy byla vrácena odesílateli s vyznačením této skutečnosti. XIII. Závěrečná ustanovení 1. Tyto VOP jsou vyhotoveny v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a příslušnými předpisy platnými v České republice. 2. Tyto VOP jsou nedílnou součástí všech kupních smluv uzavíraných mezi prodávajícím a kupujícím 3. Neplatnost nebo nevymahatelnost jakéhokoli ustanovení těchto VOP nemá vliv na platnost a vymahatelnost ostatních ustanovení těchto VOP. 4. Právní vztahy založené mezi prodávajícím a kupujícím kupní smlouvou, jejíž nedílnou součástí jsou tyto VOP, se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. 5. Prodávající a kupující jsou povinni řešit veškeré spory, které by mohly mezi nimi vzniknout na základě uzavřené kupní smlouvy, především smírnou cestou. V případě, že spor nelze vyřešit mimosoudně, jsou k řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím příslušné české soudy, které se budou řídit českými procesními předpisy. 6. Tyto VOP jsou zveřejněny na webových stránkách prodávajícího: http://aukro.cz/my_page.php?uid=9197124. 7. Tyto podmínky jsou platné a účinné od 1. 1. 2016.
Reklamace
VIII. Odpovědnost za vady, záruční a reklamační podmínky 1. Kupující bere na vědomí, že zboží prodávané prodejcem LUCINAX prostřednictvím internetového portálu Aukro.cz není zbožím novým, proto není ze strany prodávajícího na zakoupené zboží kupujícímu poskytována žádná záruka za jakost. 2. V případě prodeje tohoto zboží spotřebiteli neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím (§ 2167 občanského zákoníku). Práva z odpovědnosti za ostatní vady, za které prodávající odpovídá podle právních předpisů, může uplatnit kupující jen ve zkrácené reklamační lhůtě v délce 12 měsíců (§ 2168 občanského zákoníku). 3. Má-li zboží vadu, z níž je prodávající zavázán, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu (§ 2171 občanského zákoníku). 4. Za vady zboží nelze považovat vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, vady, které byly u zboží uvedeny a pro které byla kupujícímu poskytnuta nižší cena, estetické nedokonalosti, odchylky v barvě zboží atp. 5. Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího bez zbytečného odkladu od zjištění vady. Učiní tak prostřednictvím e-mailu, ve kterém je povinen uvést své kontaktní údaje, číslo objednávky a označit vady zboží a nárok, který uplatňuje. 6. Prodávající je povinen rozhodnout o reklamaci a své rozhodnutí sdělit kupujícímu prostřednictvím e-mailu nejpozději do pěti pracovních dnů.
Ostatní informace
Jak se starat o kašmírové (a v podstatě i ostatní vlněné) svetry Jelikož se mě často kupující ptají, jak se o kašmír a hedvábí starám, přidávám pár instrukcí. Jde o moje postřehy a zkušenosti, tak snad i Vám trochu pomohou. Kašmír je velmi kvalitní materiál, ale jako všechny vlny i on je choulostivý na praní. Nejlepší teplota na praní je 20°C. Rozhodně doporučuji teplotu příliš nepřekračovat, protože může dojít k plstnatění svetrů a ztrátě jejich vlastností. Některé svetry mají na štítkách uvedenou i teplotu 40°C, ale to bych si skutečně netroufla. Svetřík doporučuji prát v ruce. Při tomto praní si dejte do lavoru vlažnou vodu (20°C) a rozmíchejte prací prostředek. Pak můžete svetřík namočit a jemně ho promnout. Nechte ho chvíli ležet, pak opět parkrát promáchejte. Důležité je svetřík pak poctivě vymáchat v čisté vodě, klidně i dvakrát. Voda na máchání by měla být také vlažná. Některé svetry lze prát i v pračce na program vlny, opět si ale hlídejte teplotu, aby nepřesáhla zmiňovaných 20-30°C. Pokud budete prát v pračce, hlídejte si také ždímání. Při praní v ruce se doporučuje jemně vymačkat a pak vymačkat ještě v suchém ručníku, který do sebe nasaje přebytečnou vlhkost. V pračce by ždímání mělo probíhat na nižší otáčky (cca 400 ot./min.). Jako prací prostředek doporučuji speciální prostředky na vlnu a hedvábí, popřípadě dětský šampon. Já osobně používám bio prací prostředek na vlnu a hedvábí a jsem moc spokojená. Aviváž by se neměla přidávat, zatěžuje svetr a ten pak nemusí být tolik nadýchaný. Sušení, to je také kapitola sama pro sebe. Správně by se měl svetr sušit na ležato, položený na ručníkách. Je to z toho důvodu, že když je méně vyždímaný, nehezky se prověšuje. Dosušit se pak může i na ramínku, ale pozor na šířku a tloušťkou ramínek, aby tam neudělaly obrysy. Před sušením je také potřeba svetr vytvarovat do žádoucí podoby, po uschnutí už se tvarovat nedá. V sušičce se nedoporučuje sušit, je tam na něj příliš vysoká teplota. Žehlení svetrů se moc nedoporučuje. Pokud byste chtěli přecejen žehlit, je lepší žehlit na rubu a přes plínu. Opět si hlídejte teplotu, svetřík může zplstnatět i při žehlení! Skladování svetříků je dobré ve vzdušnější skříni. Pokud trochu slehnou, stačí je nechat pak chvíli navolno ležet, nebo provětrat. Doufám, že jsem Vás tímto neodradila od nošení kašmírových věcí. Je pravda, že péče o ně je trochu náročnější, ale uvidíte, že se rozhodně vyplatí. Svetříky nám to následně vrátí tím, že nás nejen ozdobí, ale i zahřejí, až budeme potřebovat. A teď něco o hedvábí Hedvábí je známou královnou přírodních vláken. Jde o velmi tenký, lehký a pevný materiál, který chrání před změnami venkovní teploty - v létě chladí, v zimě hřeje. Je vzdušné, velmi dobře přijímá a vylučuje vodu. Hedvábí dokonce pohlcuje i škodlivé UV paprsky a působí příznivě na pokožku. Pravé hedvábí poznáme tak, že při hoření nehoří plamenem, ale škvaří se a sype se z něj popel, nejcharakterističtější je zápach po spálených vlasech (živočišné vlákno). Hedvábné tkaniny se dle hustoty vláken dělí do několika typů: Lehké látky (šifon, organza, satén, šantung, lehčí dupion) Středně těžké látky (dupion, taft, těžší satén) Těžké látky (těžší krep, brokát, samet) Jak se starat o hedvábí Péče o hedvábí je podobná jako o kašmír. Teplota vody na praní by opět neměla přesáhnout 20-30°C. Dejte si také pozor, abyste prali věci stejných barev, protože hedvábí velmi rádo nejen trochu pouští, ale především chytá jiné barvy. Proto doporučuji opravdu hlídat, co dáte do jednoho lavoru / pračky. Ostatní věci jsou v podstatě stejné jako u kašmíru. Žehlení se pak doporučuje na nižší teploty a žehličkou, ze které za žádných okolostí nekape voda. Nejlepší je žehlení na sucho, protože na hedvábí rády zůstávají obtisklé kapičky, které z napařovací žehličky mohou uniknout. Nejdůležitější na tom všem ale je věci nosit s láskou a hrdostí k sobě jako jedinečné a krásné bytosti!