Vaše internetové připojení je zpět. Aby vše fungovalo správně, klikněte pro přenačtení stránky.
Nejste připojeni k internetu. Zkontrolujte své připojení a zkuste to prosím znovu.
Nabídka už bohužel skončila, ale níže jsme vám našli pár podobných.
Stříbrná mince Na kolech - Motocykl JAWA 250 typ 11 proof - Numismatika
Stříbrná mince Na kolech - Motocykl JAWA 250 typ 11 proof - Numismatika
Stříbrná mince Na kolech - Motocykl JAWA 250 typ 11 proof - Numismatika
Stříbrná mince Na kolech - Motocykl JAWA 250 typ 11 proof - Numismatika
Stříbrná mince Na kolech - Motocykl JAWA 250 typ 11 proof - Numismatika
Stříbrná mince Na kolech - Motocykl JAWA 250 typ 11 proof - Numismatika
Stříbrná mince Na kolech - Motocykl JAWA 250 typ 11 proof - Numismatika
Stříbrná mince Na kolech - Motocykl JAWA 250 typ 11 proof - Numismatika
1 z 7

Stříbrná mince Na kolech - Motocykl JAWA 250 typ 11 proof

Vyprodáno
13x zakoupeno
3 199 Kč
Ukončeno ve čtvrtek 12. 11. 2020, 17:36:04
Doprava a platba
Cenné psaní 80 Kč
Doba dodání 1-2 dny
Bankovním převodem
Podrobnosti
Stříbrná mince Na kolech - Motocykl JAWA 250 typ 11 proof
Popis předmětu
Informace od prodejce
Rok ražby

Stříbrná mince Na kolech - Motocykl JAWA 250 typ 11 proof


Specifikace


Sběratelská série - Na kolech

Emitent - Niue

Nominální hodnota - 1 NZD

Autor averzu - MgA. Martin Dašek

Autor reverzu - MgA. Martin Dašek

Materiál - Stříbro

Ryzost - 999 / 1000

Váha - 31,1 g

Průměr - 37 mm

Balení - Blistr

Balení kapsle - Ano

Datum emise - říjen 2020

Emisní náklad - 500 ks


Na kolech


Druhým motocyklem, který se objevuje na stříbrné minci České mincovny z cyklu Na kolech, je JAWA 250 typ 11 přezdívaná „Pérák“.


Zřízení protektorátu Čechy a Morava roku 1939 zasáhlo všechny české strojírenské podniky, které byly schopné zbrojní výroby, a JAWA nebyla výjimkou. Nacisté jí zakázali výrobu motocyklů a automobilů pro civilní obyvatelstvo a společnost byla nucena se přeorientovat na dodávky nejrůznějších součástek pro válečnou mašinerii. Vlastenecky smýšlející zaměstnanci, kteří byli hrdí na své dosavadní úspěchy na poli motorismu, se však odmítli podřídit. Ve stodolách a sklepích ukryli konstrukční materiál a potají pracovali na nových projektech. Z dílů, které se podařilo zachránit před německými okupanty, bylo hned po skončení války smontováno na 8 500 motocyklů a 700 automobilů. Vedle předválečných typů motocyklů zaměstnanci společnosti pilně pracovali na motocyklu JAWA 250, který byl výsledkem jejich tajných válečných snah. Prvních 1 360 kusů dvěstěpadesátky se podařilo vyrobit již roku 1946. Vedení československého průmyslu správně předpokládalo, že může využít poválečného výpadku německé výroby k expanzi do zahraničí, a nový motocykl s moderní konstrukcí a elegantním vzhledem ztělesňoval ideální produkt. Když se JAWA 250 v roce 1946 představila na světovém autosalonu v Paříži, vzbudila obrovský ohlas a zaslouženě získala zlatou medaili za konstrukci a design. V roce 1948 uchvátila pro změnu Velkou Británii, a to v průběhu londýnské motocyklové show. Překotný zájem jinak distingovaných Britů, kteří stroj nadšeně sundávali z podstavce, aby se na něj mohli posadit a vyzkoušet si odpružení, překonal i ty nejdivočejší sny našich konstruktérů a obchodníků. Stejným způsobem pak JAWA 250 dobyla celou planetu – vyvážela se do 112 zemí na pěti kontinentech… Šlo o první tuzemský sériově vyráběný motocykl s odpružením zadního kola. Toto odpružení zajišťovaly dva kluzné teleskopické tlumiče s vinutými pery. Možná právě proto stroj získal nesmrtelnou přezdívku Pérák. Jiným důvodem pro toto pojmenování pak může být příběh ilegálního vývoje motocyklu v časech okupace. Tehdy se totiž protektorátem šířila legenda o Pérákovi – skákajícím hrdinovi s pružinami na nohou, který neohroženě bojoval proti nacistům.


Autorem pamětní mince se stal MgA. Martin Dašek, který není jen zkušeným medailérem, ale také velkým milovníkem historických motocyklů. Věrné vyobrazení Péráka na reverzní straně doprovodil opisem JAWA 250 TYP 11 – 1946 a v návaznosti na název cyklu přidal ještě detail kola. V podobném stylu se nese i averzní strana mince, jejíž obvod je tvořen výsečemi kol různých dopravních prostředků. Protože mince České mincovny vycházejí v licenci zahraničního vydavatele, kterým je ostrov Niue, nese averz ještě jeho nezbytné náležitosti – jméno a profil královny Alžběty II., nominální hodnotu 1 DOLLAR (NZD) a rok emise 2020.


Mince je zasazena do výpravného balení, které obsahuje tematické pojednání a dobové fotografie. Svou kolekci si můžete ukládat do praktických sběratelských boxů.

Stříbrná mince Na kolech - Motocykl JAWA 250 typ 11 proof Specifikace Sběratelská série - Na kolech Emitent - Niue Nominální hodnota - 1 NZD Autor averzu - MgA. Martin Dašek Autor reverzu - MgA. Martin Dašek Materiál - Stříbro Ryzost - 999 / 1000 Váha - 31,1 g Průměr - 37 mm Balení - Blistr Balení kapsle - Ano Datum emise - říjen 2020 Emisní náklad - 500 ks Na kolech Druhým motocyklem, který se objevuje na stříbrné minci České mincovny z cyklu Na kolech, je JAWA 250 typ 11 přezdívaná „Pérák“. Zřízení protektorátu Čechy a Morava roku 1939 zasáhlo všechny české strojírenské podniky, které byly schopné zbrojní výroby, a JAWA nebyla výjimkou. Nacisté jí zakázali výrobu motocyklů a automobilů pro civilní obyvatelstvo a společnost byla nucena se přeorientovat na dodávky nejrůznějších součástek pro válečnou mašinerii. Vlastenecky smýšlející zaměstnanci, kteří byli hrdí na své dosavadní úspěchy na poli motorismu, se však odmítli podřídit. Ve stodolách a sklepích ukryli konstrukční materiál a potají pracovali na nových projektech. Z dílů, které se podařilo zachránit před německými okupanty, bylo hned po skončení války smontováno na 8 500 motocyklů a 700 automobilů. Vedle předválečných typů motocyklů zaměstnanci společnosti pilně pracovali na motocyklu JAWA 250, který byl výsledkem jejich tajných válečných snah. Prvních 1 360 kusů dvěstěpadesátky se podařilo vyrobit již roku 1946. Vedení československého průmyslu správně předpokládalo, že může využít poválečného výpadku německé výroby k expanzi do zahraničí, a nový motocykl s moderní konstrukcí a elegantním vzhledem ztělesňoval ideální produkt. Když se JAWA 250 v roce 1946 představila na světovém autosalonu v Paříži, vzbudila obrovský ohlas a zaslouženě získala zlatou medaili za konstrukci a design. V roce 1948 uchvátila pro změnu Velkou Británii, a to v průběhu londýnské motocyklové show. Překotný zájem jinak distingovaných Britů, kteří stroj nadšeně sundávali z podstavce, aby se na něj mohli posadit a vyzkoušet si odpružení, překonal i ty nejdivočejší sny našich konstruktérů a obchodníků. Stejným způsobem pak JAWA 250 dobyla celou planetu – vyvážela se do 112 zemí na pěti kontinentech… Šlo o první tuzemský sériově vyráběný motocykl s odpružením zadního kola. Toto odpružení zajišťovaly dva kluzné teleskopické tlumiče s vinutými pery. Možná právě proto stroj získal nesmrtelnou přezdívku Pérák. Jiným důvodem pro toto pojmenování pak může být příběh ilegálního vývoje motocyklu v časech okupace. Tehdy se totiž protektorátem šířila legenda o Pérákovi – skákajícím hrdinovi s pružinami na nohou, který neohroženě bojoval proti nacistům. Autorem pamětní mince se stal MgA. Martin Dašek, který není jen zkušeným medailérem, ale také velkým milovníkem historických motocyklů. Věrné vyobrazení Péráka na reverzní straně doprovodil opisem JAWA 250 TYP 11 – 1946 a v návaznosti na název cyklu přidal ještě detail kola. V podobném stylu se nese i averzní strana mince, jejíž obvod je tvořen výsečemi kol různých dopravních prostředků. Protože mince České mincovny vycházejí v licenci zahraničního vydavatele, kterým je ostrov Niue, nese averz ještě jeho nezbytné náležitosti – jméno a profil královny Alžběty II., nominální hodnotu 1 DOLLAR (NZD) a rok emise 2020. Mince je zasazena do výpravného balení, které obsahuje tematické pojednání a dobové fotografie. Svou kolekci si můžete ukládat do praktických sběratelských boxů.

Nabídka č. 6975949431 Vystaveno 10.11. 13:11 Zobrazení: 0