Vaše internetové připojení je zpět. Aby vše fungovalo správně, klikněte pro přenačtení stránky.
Nejste připojeni k internetu. Zkontrolujte své připojení a zkuste to prosím znovu.
Nabídka už bohužel skončila, ale níže jsme vám našli pár podobných.
Stříbrná mince Na kolech - Parní lokomotiva 387.0 Mikádo proof - Numismatika
Stříbrná mince Na kolech - Parní lokomotiva 387.0 Mikádo proof - Numismatika
Stříbrná mince Na kolech - Parní lokomotiva 387.0 Mikádo proof - Numismatika
Stříbrná mince Na kolech - Parní lokomotiva 387.0 Mikádo proof - Numismatika
Stříbrná mince Na kolech - Parní lokomotiva 387.0 Mikádo proof - Numismatika
Stříbrná mince Na kolech - Parní lokomotiva 387.0 Mikádo proof - Numismatika
Stříbrná mince Na kolech - Parní lokomotiva 387.0 Mikádo proof - Numismatika
Stříbrná mince Na kolech - Parní lokomotiva 387.0 Mikádo proof - Numismatika
1 z 7

Stříbrná mince Na kolech - Parní lokomotiva 387.0 Mikádo proof

Skončeno
Cena
2 999 Kč
Ukončeno v pátek 12. 4. 2024, 16:22:59
Doprava a platba
AKCE
Balíkovna na adresu v dubnu již od 40 Kč!
Více informací.
Balíkovna Od 65 Kč
Zásilkovna na výdejní místo Od 81 Kč
Doba dodání 7-10 dní
Bankovním převodem
Podrobnosti
Stříbrná mince Na kolech - Parní lokomotiva 387.0 Mikádo proof
Popis předmětu
Informace od prodejce
Materiál
Rok ražby

Stříbrná mince Na kolech - Parní lokomotiva 387.0 Mikádo proof


Na Kolech 2023

Dvacátá stříbrná mince České mincovny z cyklu Na kolech vzdává hold parní lokomotivě řady 387.0, která je známá pod přezdívkou „Mikádo“.


Lokomotivy řady 365.0, které byly první československou konstrukcí po první světové válce, neměly dostatečný výkon. Především na tratích s náročnějším sklonem nezvládaly držet požadovanou rychlost, a tak Československé státní dráhy přišly s požadavkem na silnější stroj. Dle zadání měla nová rychlíková lokomotiva utáhnout vlak o hmotnosti 400 tun do stoupání 10 promile rychlostí nejméně 60 km/h při maximálním nápravovém tlaku 16 tun. Ministerstvo železnic zadalo zakázku Škodovým závodům, ověřovací série byla objednána v roce 1925 a hned nato začaly v plzeňském podniku práce na nejkrásnější a nejsilnější československé lokomotivě meziválečné éry. První kusy řady 386.0 byly dodány roku 1926, ale záhy vyšlo najevo, že mají vyšší než požadovanou hmotnost. Nápravový tlak činil 17 tun, a lokomotiva, která získala upravené označení 387.0, proto nesměla na většinu tratí. Dráhy měly pochopitelně výhrady, ale i tak nový stroj převzaly a podrobily zkouškám. Mezitím se výrobce snažil nedostatky odstranit a tratě byly rekonstruovány, aby unesly i těžké lokomotivy. Ani druhá série z roku 1930 však odběratele neuspokojila. Podařilo se to až třetí sérii, jejíž výroba byla zahájena v roce 1932. Do roku 1937 bylo v celkem pěti sériích vyrobeno 43 kusů řady 387.0. Jednotlivé série byly zdokonalovány – díky úpravám mohly lokomotivy dosahovat rychlosti až 120 km/h, přičemž za hodinu spolykaly dvě tuny uhlí a vytvořily páru ze 100 litrů vody. Neobvykle krátký litinový komín s korunou, který připomínal módní dámský účes, stroji zajistil přezdívku Mikádo. Když koncem 40. let přišly modernější řady známé jako Šlechtična a Albatros, Mikáda byla přesunuta na osobní vlaky, kde postupně dosluhovala. Poslední exemplář byl vyřazen roku 1974. Výkony parních lokomotiv na neelektrizovaných hlavních tratích pak převzaly dieselové lokomotivy, ale řada 387.0, která v sobě kombinovala eleganci a výkon, je dodnes právem považována za vrcholnou konstrukci rychlíkové lokomotivy v Evropě…


Reverzní straně mince, která je dílem medailéra MgA. Martina Daška, vévodí vyobrazení Mikáda na kolejích. V návaznosti na název cyklu je dalším motivem reverzu detail jednoho z kol lokomotivy. V podobném duchu se nese i averzní strana mince, která je vyplněna segmenty kol různých dopravních prostředků. Protože mince České mincovny vycházejí v licenci zahraničního vydavatele, kterým je ostrov Niue, nese averz ještě jeho nezbytné náležitosti – státní znak, nominální hodnotu 1 DOLLAR (NZD) a rok emise 2023.


Nedílnou součástí mince je výpravné balení v podobě leporela, které obsahuje doprovodný text a dobové fotografie.


Specifikace

Sběratelská série Na kolech

Emitent Niue

Nominální hodnota 1 NZD

Autor averzu MgA. Martin Dašek

Autor reverzu MgA. Martin Dašek

Číslovaná emise Ne

Certifikát Ne

Materiál Stříbro

Ryzost 999 / 1000

Váha 31,1 g

Průměr 37 mm

Balení Blistr

Balení kapsle Ano


V případě dotazu mne kontaktujte. Osobní předání je možné, po domluvě.

Pro kupující ze Slovenska zašlu účet v eurech.

Podívejte se i na mé ostatní aukce.

Pravidelně zde bude vystavovat investiční věci ze stříbra a zlata, dukáty, sady mincí, novoražby.............

Stříbrná mince Na kolech - Parní lokomotiva 387.0 Mikádo proof Na Kolech 2023 Dvacátá stříbrná mince České mincovny z cyklu Na kolech vzdává hold parní lokomotivě řady 387.0, která je známá pod přezdívkou „Mikádo“. Lokomotivy řady 365.0, které byly první československou konstrukcí po první světové válce, neměly dostatečný výkon. Především na tratích s náročnějším sklonem nezvládaly držet požadovanou rychlost, a tak Československé státní dráhy přišly s požadavkem na silnější stroj. Dle zadání měla nová rychlíková lokomotiva utáhnout vlak o hmotnosti 400 tun do stoupání 10 promile rychlostí nejméně 60 km/h při maximálním nápravovém tlaku 16 tun. Ministerstvo železnic zadalo zakázku Škodovým závodům, ověřovací série byla objednána v roce 1925 a hned nato začaly v plzeňském podniku práce na nejkrásnější a nejsilnější československé lokomotivě meziválečné éry. První kusy řady 386.0 byly dodány roku 1926, ale záhy vyšlo najevo, že mají vyšší než požadovanou hmotnost. Nápravový tlak činil 17 tun, a lokomotiva, která získala upravené označení 387.0, proto nesměla na většinu tratí. Dráhy měly pochopitelně výhrady, ale i tak nový stroj převzaly a podrobily zkouškám. Mezitím se výrobce snažil nedostatky odstranit a tratě byly rekonstruovány, aby unesly i těžké lokomotivy. Ani druhá série z roku 1930 však odběratele neuspokojila. Podařilo se to až třetí sérii, jejíž výroba byla zahájena v roce 1932. Do roku 1937 bylo v celkem pěti sériích vyrobeno 43 kusů řady 387.0. Jednotlivé série byly zdokonalovány – díky úpravám mohly lokomotivy dosahovat rychlosti až 120 km/h, přičemž za hodinu spolykaly dvě tuny uhlí a vytvořily páru ze 100 litrů vody. Neobvykle krátký litinový komín s korunou, který připomínal módní dámský účes, stroji zajistil přezdívku Mikádo. Když koncem 40. let přišly modernější řady známé jako Šlechtična a Albatros, Mikáda byla přesunuta na osobní vlaky, kde postupně dosluhovala. Poslední exemplář byl vyřazen roku 1974. Výkony parních lokomotiv na neelektrizovaných hlavních tratích pak převzaly dieselové lokomotivy, ale řada 387.0, která v sobě kombinovala eleganci a výkon, je dodnes právem považována za vrcholnou konstrukci rychlíkové lokomotivy v Evropě… Reverzní straně mince, která je dílem medailéra MgA. Martina Daška, vévodí vyobrazení Mikáda na kolejích. V návaznosti na název cyklu je dalším motivem reverzu detail jednoho z kol lokomotivy. V podobném duchu se nese i averzní strana mince, která je vyplněna segmenty kol různých dopravních prostředků. Protože mince České mincovny vycházejí v licenci zahraničního vydavatele, kterým je ostrov Niue, nese averz ještě jeho nezbytné náležitosti – státní znak, nominální hodnotu 1 DOLLAR (NZD) a rok emise 2023. Nedílnou součástí mince je výpravné balení v podobě leporela, které obsahuje doprovodný text a dobové fotografie. Specifikace Sběratelská série Na kolech Emitent Niue Nominální hodnota 1 NZD Autor averzu MgA. Martin Dašek Autor reverzu MgA. Martin Dašek Číslovaná emise Ne Certifikát Ne Materiál Stříbro Ryzost 999 / 1000 Váha 31,1 g Průměr 37 mm Balení Blistr Balení kapsle Ano V případě dotazu mne kontaktujte. Osobní předání je možné, po domluvě. Pro kupující ze Slovenska zašlu účet v eurech. Podívejte se i na mé ostatní aukce. Pravidelně zde bude vystavovat investiční věci ze stříbra a zlata, dukáty, sady mincí, novoražby.............

Nabídka č. 7057093564 Vystaveno 20.03. 21:03 Zobrazení: 34