search
account_circlecamera_altshopping_cartProdat
Kategorieclose
Vyberte si kategorii

Vzácná stříbrná 100 Kčs mince 1978 Karel IV, perfektní stav, Ag! (6996690905)

Vystavit v této kategorii
visibility
Vzácná stříbrná 100 Kčs mince 1978 Karel IV, perfektní stav, Ag! - Numismatika
Vzácná stříbrná 100 Kčs mince 1978 Karel IV, perfektní stav, Ag! - Numismatika
1 z 2

Vzácná stříbrná 100 Kčs mince 1978 Karel IV, perfektní stav, Ag!

4 osoby přihazovaly (Vyhrál t...5)

23 osob
sledovalo

update

Ukončena
26. 9. 18:42:00

Aktuální cena
580 Kč
  • person Vyhráno uživatelem t...5
  • 4 přihazující
  • 23 sledujících
  • update Ukončeno neděle, 26. 9. 2021, 18:42:00
    • Doba dodání (od obdržení platby)

      2-3 dny

    • Rok ražby

      1978

    Vzácná Stříbrná mince vydaná v Československu v roce 1978 vydaná ku příležitosti 600. výročí úmrtí Karla IV - stříbro Ag, Perfektní stav!

    Tyto mince se získávají jen velmi zřídka a proto jsou velmi vyhledávané sběrateli a investory.


    Nominál: 100 Kčs

    Průměr: 33 mm

    Hmotnost: 15 g

    Materiál: 700/1000 Ag

    Autor: Jaroslav Štursa

    Emise: 1978

    Náklad: 10 000 ks

    Emitent: ČSR


    Osobní předání v Praze 8 nebo poslání poštou po předchozí platbě na účet.

    Při zakoupení více mincí na ostatních mých aukcích - jedno poštovné!


    Železniční trať Břeclav – Brno – byla první trať s parním provozem na území České republiky. Doprava na první části úseku byla zahájena v roce 1839. Projekt dráhy vypracoval železniční inženýr Carl Ghega, realizace se v letech 1837 – 1839 ujala firma bratří Kleinů. Stavbu financovala akciová společnost Severní dráhy císaře Ferdinanda (Kaiser Ferdinands - Nordbahn), v níž měl rozhodující podíl bankéř Salomon Mayer Rotschild. Výstavba železnice znamenala pro Břeclav, tehdy málo významné zemědělské městečko, začátek prudkého rozvoje. Část tamního obyvatelstva přitom první lokomotiva chrlící páru vyděsila, lidé ji považovali za "čertův stroj". Brzy si však na nový druh dopravy zvykli a díky železnici začaly vyrůstat různé podniky, které zase lákaly nové a nové pracovníky. Počet obyvatelstva se tak postupně zvyšoval, až byla Břeclav v roce 1872 povýšena na město. Stavitelskou perlou celé dráhy se stal 673 metrů dlouhý brněnský viadukt nad řekou Svratkou, který vlaky přiváděl na nádraží u městského opevnění. V roce 1869 byl rozšířen o druhou kolej. V dnešní době se podstatná část viaduktu ukrývá v náspu. Zkušební jízda z Brna do Rajhradu se uskutečnila v listopadu roku 1838, provoz mezi Brnem a Vídní byl zahájen 7. července 1839.

V pořádku