Aro 10.4 po STK - veterán, offroad, traktor - třeba pro myslivce...
Předmětem prodeje je ARO 10.4 r.v.1988, objem motoru 1,4l , STK proběhla 20.8.2020, jako vždy bez problémů, najeto cca 207 000 km. Prvním majitelem byly Pražské vodárny, odkud jsem ho v poněkud zuboženém stavu v roce 1995 koupil s cca 120 000 km na tachometru. Průběžně probíhala údržba a různá vylepšení, čímž vzniklo velmi praktické a celkem spolehlivé vozidlo.
Za cca 17 let jsem ujel asi 84000 km. Pak jsem ze zdravotních důvodů přišel o řidičák a dalších 8 let auto už moc nejezdilo, takže najelo jen asi 3000. Proto je dnes na prodej.
Vozidlo je funkční, mechanicky snad v dobrém stavu, asi nikdy nebourané. Berte v úvahu původ a stáří. Rozhodně to není žádná leštěnka, to nebylo nikdy účelem, různé nedostatky, šrámy i koroze se najdou, také některé plasty dožily, slunce a další živly změnily jejich vlastnosti a vzhled - vyměnit nebo nahradit. Obal na rezervu je záplatovaný a sežehlý sluncem.
V roce 1998 jsem zgenerálkoval motor a od té doby funguje stále výborně. V roce 2004 byla provedena větší oprava karoserie s dodatečnou protikorozní ochranou včetně dutin a vložek do blatníků, což se osvědčilo. Lak je synťák štětcem s viditelnými opravami. Na fotce vypadá lépe než ve skutečnosti. Podvozek byl ošetřen protikorozní ochranou a je zachovalý.
Koroze se najde všude možně, aktuálně je k řešení oblast pod baterií a pod předním sklem, kudy dlouhodobě teklo a stále trochu teče. Tam je to vyrezlé dost, to by chtělo vyvařit. Přidám tabuli nerez plechu, který na vyvařování doporučuji.
Na autě je dvoukomorový karburátor ze Škodovky 120, elektronické zapalování s mechanickým přerušovačem, výfuk s tlumiči z Favorita, el. teploměr ze Škodovky, velká hliníková zrcátka, zástěrky předních kol, světla ze 120ky, část pojistek je předělaná na jističe, bylo doděláno denní svícení. V motoru i převodech byly aplikovány přípravky Ekolube a Militec.
V r. 2012 byla namontována zcela nová převodovka (najeto cca 3000km), v r. 2014 nové brzdové trubky Cu-Ni a brzdové hadice, v r. 2016 byla renovována přední náprava - nová horní i dolní ramena + klouby, 2016 nová spínací skříňka a nový lanovod ruční brzdy, 2018 nové svíčky, 2019 nová chladicí kapalina, 2020 nová brzdová kapalina. Motorový olej nemá najeto nic, ale měl by být vyměněn z důvodu stáří - přidám olej a filtr na výměnu.
Bude třeba provést běžnou kontrolu všeho, co lze kontrolovat a běžnou údržbu - namazání kardanů, uhlíky, seřízení ventilů, kontrola náplní, zapalování ...
Baterie je 55Ah, stará cca 5 let, použitelná, ale už nic moc. Na zimu to bude chtít nějakou lepší.
Na autě jsou obuty letní pneu Barum OR34 175 R 14 o výšce vzorku cca 4, 4, 5, 7 mm rezerva má asi 2 mm. Na autě je namontováno tažné zařízení na 560 kg nebržděný/1000 kg bržděný vlek, v techničáku jsou dále kromě běžných pneumatik 175 R 14 povoleny i větší 185 R 14, co se dávaly na novější modely.
Není zaplacena ekologická daň 10 000, což se dá případně řešit, převodem na vhodnou osobu nebo veteránskými papíry. Ekologickou daň i převod platí kupující.
Zadní sedačka se dá velmi účelně nadvakrát sklopit za přední sedačky, čímž vznikne slušný prostor. Když se vyndá, vznikne prostor o šířce 1,33 m, délce 1,1 - 1,2 m a výšce 1 m, což dává cca 1,5 m3 - dá se leccos odvézt.
Nedovolím si dát záruku na cokoliv, zaručeně Vás čeká dost práce, podle vaší pilnosti a pečlivosti a podle toho, co z toho budete chtít udělat. Věřím, že přiměřenou odměnu Vám to poskytne, já jsem byl spokojen.
Pro někoho, kdo si radši něco udělá sám, než by vydělával a danil spoustu peněz a pak živil tu druhou půlku ekonomiky a znovu danil a pak se strachoval, co a jak mi na tom udělali nebo neudělali.
K případným dotazům prosím uveďte svůj e-mail, domluva přes Aukro mě nebaví.