Vaše internetové připojení je zpět. Aby vše fungovalo správně, klikněte pro přenačtení stránky.
Nejste připojeni k internetu. Zkontrolujte své připojení a zkuste to prosím znovu.
Nabídka už bohužel skončila, ale níže jsme vám našli pár podobných.
Automobilové a autobusové karoserie Sodomka na podvozcích zahraničních - Auto-moto
Automobilové a autobusové karoserie Sodomka na podvozcích zahraničních - Auto-moto
1 z 1
Nové

Automobilové a autobusové karoserie Sodomka na podvozcích zahraničních

Skončeno
2x zakoupeno
799 Kč
Ukončeno ve čtvrtek 5. 10. 2023, 12:58:17
Bezpečný nákup s Aukro Ochranou kupujících
Nakupujete od ověřeného prodejce
14 dní na vrácení zboží
Doprava a platba
Zásilkovna na výdejní místo Od 69 Kč
Doporučená zásilka 79 Kč
Balík Na poštu 129 Kč
Balík Do ruky 159 Kč
Mezinárodní přeprava 299 Kč
Osobní převzetí
Svitavy
Kartou online
Bankovním převodem
Podrobnosti
Automobilové a autobusové karoserie Sodomka na podvozcích zahraničních
Popis předmětu
Informace od prodejce
Stav zboží
nepoužívaný, nerozbalený produkt ve 100% stavu
topLogoBooks.gif, 38kB
oblibenych.gif, 915B shop.gif, 833B aukce.gif, 839B o mne.gif, 903B komentare.gif, 818B napiste.gif, 851B
LeftMenu.gif, 10kB

Automobilové a autobusové karoserie Sodomka

na podvozcích zahraničních

 

 

V rámci systematického zpracovávání pramenů k významné vysokomýtské karosárně Sodomka bylo vydán již VII. díl z této edice. Monografie popisuje výrobu karoserií na podvozcíchzahraničních značek za pomoci více než 350 dobových fotografií, návrhových výkresů, technické dokumentace či dalších materiálů.

Obsah:(kapitoly jsou souběžně i angličtině)

 
Stručný přehled automobilů zahraničních značek v Československu v období první republiky...2
Osobní automobily s karoseriemi Sodomka na podvozcích zahraničních značek ...10 
Nákladní a užitkové automobily na podvozcích zahraničních zanaček..136

Autobusy s karoseriemi Sodomka na podvozcích zhrniních značek...190
Seznam fotografií a archivních materiálů...292


Historie  a výroba firmy Sodomka
Počátek karosování osobních automobilů

Na podzim roku 1925 byla u Sodomky zhotovena první karoserie na osobní automobil, a to na podvozku Praga Mignon pro vysokomýtského podnikatele Jana Šplíchala.
Zpočátku byla stavba karoserií pro automobily technologicky podobná výrobě kočárů, ale po roce 1927 došlo ke změně výrobních postupů. Základem kostry se stala výdřeva složená z prvků, které se spojovaly kovovými úhelníky. Mezi jednotlivými prvky se používaly výplně z plsti, což pomáhalo celkovému odhlučnění. Karoserie se potahovala umělou kůží, která se před připevněním nahřála, aby poté lépe přilnula na kostru.
Luxusní a sportovní karoserie

Od roku 1926 probíhala výroba tzv. kombinaček. Jednalo se pouze o nástavek na otevřenou karoserii potahovaný koženkou, který se neoplechovával. Jeho tvar se přizpůsobil karoserii tak, že téměř nešlo rozeznat, zda jde o limuzínu nebo jen o nástavek. Firma začala vyrábět také nákladní a užitkové karoserie, vše podle individuálních zakázek a s velmi krátkou dodací lhůtou. V únoru 1927 firma obdržela první zakázku na limuzínu a od té doby se luxusní automobily staly důležitou součástí výrobního programu. První kabriolet zhotovila firma Josefa Sodomky v roce 1929. Počátkem 30. let 20. století se zásadně změnil tvar karoserií osobních automobilů. Převažoval aerodynamický charakter s oblými tvary, s protaženými předními blatníky a skloněnou maskou chladiče.

Sodomkovy automobily se stávají slavnými

Automobily vyrobené v továrně Josefa Sodomky se pravidelně účastnily soutěží elegance, kde dosáhly mnoha ocenění, a to jak v Československu, tak i za hranicemi. Úspěch firmy potvrdily trofeje z Budapešti, Nice či Monte Carla. Z tohoto pohledu byl nejúspěšnější rok 1935 s osmi velkými cenami získanými na českém území. O oblíbenosti vozidel z Vysokého Mýta svědčí i fakt, že mezi odběratele patřil například herec Jan Werich, podnikatel Tomáš Baťa, hrabě Schwarzenberg či manželka československého prezidenta Hana Benešová. Škála karosovaných podvozků byla obdivuhodná: Aero, Bugatti, Ford, Chevrolet, Jawa, La Salle, Lancia, Praga, Renault, Rolls-Royce, Studebaker, Škoda, Tatra, Walter a mnohé další.

Poválečná výroba

Na pražském autosalonu v roce 1947 představil Sodomkův podnik Tatru 57 B, která byla samostatnou prací kolářského a karosářského mistra Miloslava Říhy. Mezi dalšími vozidly zaujaly kabriolety Škoda 1101, Aero Minor II či luxusní Škoda Superb. Asi nejslavnější osobní karoserií z této doby se stal vůz Tatra 600 Tatraplán, který byl koncem roku 1949 věnován J. V. Stalinovi k jeho 70. narozeninám. Šlo o unikátní kabriolet se zapouštěcí střechou a motorem vzadu, do té doby zřejmě nejmodernější vozidlo vyrobené na našem území.
Nosným programem podniku se ovšem stala produkce autobusů, autobusových vleků a užitkových karoserií. Kromě sériové výroby autobusů Praga NDO, Škoda 256 B, Škoda 606 DN či Škoda 706 RO byl také v roce 1947 postaven prototyp luxusního autokaru.

 

  • Autor: J. Černý, M. Štěpán
  • Druh zboží: Obrazový průvodce
  • Formát: 270 x 240 mm - vázaný
  • Počet stran: 293
  • Počet vyobrazení: 350 dobových fotografií
  • Vydáno: Vysoké Mýto, 2016
Přidáno: 26.10.2022 10:05:45

Další zajímavé publikace nejen pro sběratele naleznete zde: https://aukro.cz/uzivatel/Roseblack1/nabidky

Automobilové a autobusové karoserie Sodomka na podvozcích zahraničních V rámci systematického zpracovávání pramenů k významné vysokomýtské karosárně Sodomka bylo vydán již VII. díl z této edice. Monografie popisuje výrobu karoserií na podvozcíchzahraničních značek za pomoci více než 350 dobových fotografií, návrhových výkresů, technické dokumentace či dalších materiálů. Obsah:(kapitoly jsou souběžně i angličtině) Stručný přehled automobilů zahraničních značek v Československu v období první republiky...2 Osobní automobily s karoseriemi Sodomka na podvozcích zahraničních značek ...10 Nákladní a užitkové automobily na podvozcích zahraničních zanaček..136 Autobusy s karoseriemi Sodomka na podvozcích zhrniních značek...190 Seznam fotografií a archivních materiálů...292 Historie a výroba firmy Sodomka Počátek karosování osobních automobilů Na podzim roku 1925 byla u Sodomky zhotovena první karoserie na osobní automobil, a to na podvozku Praga Mignon pro vysokomýtského podnikatele Jana Šplíchala. Zpočátku byla stavba karoserií pro automobily technologicky podobná výrobě kočárů, ale po roce 1927 došlo ke změně výrobních postupů. Základem kostry se stala výdřeva složená z prvků, které se spojovaly kovovými úhelníky. Mezi jednotlivými prvky se používaly výplně z plsti, což pomáhalo celkovému odhlučnění. Karoserie se potahovala umělou kůží, která se před připevněním nahřála, aby poté lépe přilnula na kostru. Luxusní a sportovní karoserie Od roku 1926 probíhala výroba tzv. kombinaček. Jednalo se pouze o nástavek na otevřenou karoserii potahovaný koženkou, který se neoplechovával. Jeho tvar se přizpůsobil karoserii tak, že téměř nešlo rozeznat, zda jde o limuzínu nebo jen o nástavek. Firma začala vyrábět také nákladní a užitkové karoserie, vše podle individuálních zakázek a s velmi krátkou dodací lhůtou. V únoru 1927 firma obdržela první zakázku na limuzínu a od té doby se luxusní automobily staly důležitou součástí výrobního programu. První kabriolet zhotovila firma Josefa Sodomky v roce 1929. Počátkem 30. let 20. století se zásadně změnil tvar karoserií osobních automobilů. Převažoval aerodynamický charakter s oblými tvary, s protaženými předními blatníky a skloněnou maskou chladiče. Sodomkovy automobily se stávají slavnými Automobily vyrobené v továrně Josefa Sodomky se pravidelně účastnily soutěží elegance, kde dosáhly mnoha ocenění, a to jak v Československu, tak i za hranicemi. Úspěch firmy potvrdily trofeje z Budapešti, Nice či Monte Carla. Z tohoto pohledu byl nejúspěšnější rok 1935 s osmi velkými cenami získanými na českém území. O oblíbenosti vozidel z Vysokého Mýta svědčí i fakt, že mezi odběratele patřil například herec Jan Werich, podnikatel Tomáš Baťa, hrabě Schwarzenberg či manželka československého prezidenta Hana Benešová. Škála karosovaných podvozků byla obdivuhodná: Aero, Bugatti, Ford, Chevrolet, Jawa, La Salle, Lancia, Praga, Renault, Rolls-Royce, Studebaker, Škoda, Tatra, Walter a mnohé další. Poválečná výroba Na pražském autosalonu v roce 1947 představil Sodomkův podnik Tatru 57 B, která byla samostatnou prací kolářského a karosářského mistra Miloslava Říhy. Mezi dalšími vozidly zaujaly kabriolety Škoda 1101, Aero Minor II či luxusní Škoda Superb. Asi nejslavnější osobní karoserií z této doby se stal vůz Tatra 600 Tatraplán, který byl koncem roku 1949 věnován J. V. Stalinovi k jeho 70. narozeninám. Šlo o unikátní kabriolet se zapouštěcí střechou a motorem vzadu, do té doby zřejmě nejmodernější vozidlo vyrobené na našem území. Nosným programem podniku se ovšem stala produkce autobusů, autobusových vleků a užitkových karoserií. Kromě sériové výroby autobusů Praga NDO, Škoda 256 B, Škoda 606 DN či Škoda 706 RO byl také v roce 1947 postaven prototyp luxusního autokaru. Autor: J. Černý, M. Štěpán Druh zboží: Obrazový průvodce Formát: 270 x 240 mm - vázaný Počet stran: 293 Počet vyobrazení: 350 dobových fotografií Vydáno: Vysoké Mýto, 2016 Přidáno: 26.10.2022 10:05:45 Další zajímavé publikace nejen pro sběratele naleznete zde: https://aukro.cz/uzivatel/Roseblack1/nabidky

Nabídka č. 7001670016 Vystaveno 03.10. 19:10 Zobrazení: 3