Elektrická motorka enduro Sur-Ron Light Bee X stříbrná 2021
Zboží nemusí být vždy dostupné, prodejcem je e-shop meldius.com
Aktualita. Poslední kus černý rv.2022 s větším akumulátorem 60V/34Ah za cenu 110 000,- zde
Předváděcí kus cca 270km najeto, červený cena 75 000,- stáří 2roky.
Popis:
Elektrická freeride motorka do terénu, žádné těžké olověné akumulátory s krátkou výdrží ale Li-ion Panasonic 60V 32Ah s tichou rychlo nabíječkou 10A. Díky špičkové technologii zpracování, kovanému rámu z hliníkových slitin při tlaku až 6000 tun a lithiovému akumulátoru váží motocykl pouhých 50Kg. Z toho rám jen 7,8kg. Díky této hmotnosti je motocykl vhodný jak pro ženy, tak děti s dostatečnou výškou. Klidnou jízdou cca 20km/h ujedete až 100km (tak pomalu nikdo nevydrží jet tak počítejte s dojezdem cca 40km v kopcovitém terénu). Akumulátor je plně nabitý za cca 3hodiny (posledních pár procent u lithiových akumulátorů trvá vždy nejdéle). Trvanlivý bezúdržbový bezkartáčový motor má nominální výkon 5000W. Max rychlost je cca 73km/h, zrychlení z 0 na 50km/h za pouhé 4s, díky vyladěnému převodu a FOC systému řízení, je výsledný maximální kroutící moment na kole úžasných 250Nm a vyjedete tak téměř každý kopec i se stoupáním nad 45°. Komfort doplňuje USB zásuvka 2A pro nabíjení telefonu, navigace, přídavných světel atd. Motorka je pojata jako ultralehký dirt-bike
* Motorky dodáváme smontované, vyzkoušené, odblokované na plný výkon a s dopravou zdarma po celé ČR zpravidla druhý den po obdržení platby a někdy i o víkendu. Vyndáme z auta a můžete jezdit :)
* Možnost odpočtu DPH
* Záruka, originální náhradní díly, servis vše od oficiálního a autorizovaného dovozce pro ČR SUR-RON.CZ kde si můžete vybrat svého autorizovaného a školeného prodejce. Oficiální dovozce si můžete ověřit na stránkách výrobce zde: www.sur-ron.com
odkaz na ostatní X verze , verze s homologací pro provoz na komunikacích , dětské verze, Tuningové verze s vyšším výkonem, díly a ostatní
Barevná provedení na e-shopu:
Motocykl se dodává v těchto barevných provedeních (případně na objednávku): stříbrná, bílá, šedá,červená, oranžová, žlutá, zelená, modrá, černá.
X Verze je proti standardní vybavena
- Jednotkou s písmenem "X" se sinusovým průběhem - "tichý chod" a FOC řízením díky čemuž má vyšší kroutící moment v nízkých a středních otáčkách
- Do jednotky je naprogramována funkce rekuperace (regenerativní brzdění)
- řetěz je vybaven O-kroužky pro delší životnost
- přední vzduchová vidlice FASTACE UPSIDE DOWN, která zajišťuje lepší průběh pérování
od 1.7.2018 jsou motocykly totožné v dalších vylepšeních jako led přední světlo, vylepšené sedátko, lepší brzdové pumpy, jiné brzdové obložení a jsou vybaveny stejnými díly jako ostatní modely.
od 4.2020 - plně elektronický akcelerátor bez lanka a bovdenu, vylepšení těsnění ložisek rámu, vylepšení rámu.
Model 2021 - Plně seřiditelná vidlice FASTACE. přední blatník, zadní blatník do vidlice i kryt řetězu je již standardní výbavou
Věřte, že všechny SUR-RON X-verze stejného modelového roku jsou z fabriky stejné a mají stejný výkon. Pokud chcete větší výkon, je třeba udělat nějakou z mnoha možných úprav. Jelikož se dlouhodobě věnujeme konstrukcím elektro vozidel a výrobou výkonných akumulátorů, můžeme nabídnout i toto. Např. lze u nás vyzkoušet SUR-RON standardní verzi přestavěnou na 15kW ta má jinou řídicí jednotku a náš akumulátor s větším výkonem i kapacitou.
Pozor! Na trhu se vyskytují kusy, které nejsou dovezeny přímo od výrobce ale od čínských překupníků. Jsou to kusy, které převážně nejsou určeny pro EU ale pro jiné země a mívají i jiné nastavení/komponenty. Např. přední vidlici která se 100kg jezdcem ani nehne. Na těchto kusech se mohou vyskytovat i jiné výrobní anomálie či nejakost. Již jsme několikrát řešily s výrobcem a výrobce prohlásil, že na tyto individuálně exportované kusy z Chiny již nebude poskytovat žádnou podporu! jelikož byly v Chině prodány s patřičnou slevou že jsou bez záruky. Ujišťujeme Vás, že naše SUR-RONy pochází od autorizovaného dovozce a jsou exportovány přímo z výrobní fabriky SUR-RON.
Podrobný popis
Dále zde najdete podrobný popis funkcí, dílů, požitých technologii. Obecné informace i konkrétní rady a doporučení. Zkušenosti.
Specifikace pohonu a převodů
PMSM(pernament magnet synchrous motor) bezkartáčový bezúdržbový motor vzduchem chlazený váží 7kg má permanentní magnety s odolností až 180°C ze vzácných zemin, nominální výkon 5kW, špičkovou účinnost 95% (přičemž nad 80% se pohybuje v rozsahu 1,4 až 21,5Nm), maximální kroutící moment až 33Nm. Pohon je veden ozubeným řemenem CONTINENTAL 8M CX na hřídel umístěnou v ose kyvné vidlice. Toto technické řešení odstraňuje nežádoucí napínání a zkracování řetězu v důsledku pohybu zadní vidlice. Primární převod řemenem má poměr 1:2,2 sekundární převod řetězem 420 má převodový poměr 1:3,4 celkový převodový poměr je 1:7,6. Ten lze v případě potřeby změnit výměnou zadní rozety. Standardní rozeta má 48z (řetěz se 106ti články) pro 58z je potřeba delší řetěz se 112ti články) rozety s menším i větším počtem zubů máme v našich dílech.
Specifikace jednotky
Oproti standardní verzi je X-jednotka vylepšená systémem FOC (Field Oriented Control), sinusovým průběhem, který nevytváří elektricky bzučivý zvuk v motoru a má lepší běh. Je přidána funkce regenerativního brzdění, které vrací energii zpět do akumulátoru. Díky těmto vylepšením také dosahuje vyššího kroutícího momentu. Jednotka je zapouzdřena v odolném hliníkovém odlitku a celá je zalitá. Je tak odolná vůči vnějším vlivům. Celková elektrická účinnost dosahuje 98%
- FOC řízení - přesně vypočítává potřebný statorový proud vzhledem k pozici rotoru, vyznačuje se výbornou charakteristikou, která se dobře adaptuje a dá se použít pro BLDC i střídavé AC motory. Vyžaduje však provádění mnoha výpočtů, které ale nejsou moc časově náročné. Pracuje dobře při každé rychlosti a dovoluje přesně řídit / dávkovat točivý moment.
Ostatní bezpečnostní a jiné funkce
- snímač sundaného stojánku - deaktivuje motor
- snímač pádu - deaktivuje motor při pádu. Poté je potřeba vypnout a znovu zapnout klíček.
- snímač přední a zadní brzdové páky - při stisku páky je deaktivován pohon. Snímač brzdových pák lze pro pokročilé jezdce později deaktivovat
- rekuperace -regenerativní brzdění je spojeno s akcelerátorem. Při ubírání plynule přechází akcelerace k brzdění které vrací energii do akumulátoru. Rekuperace je deaktivována v ECO módu. Maximální rekuperace je změřena asi 15A cca 900W
- akcelerátor - otočná rukojeť jako u klasické motorky od modelu 2020 elektronika v rukojeti vedena kabelem (dříve lankem v bovdenu ke snímači pod baterkou)
- přepínač SPORT/ECO - v ECO módu je omezen výkon na cca 3kW a rychlost na cca 45km/h. ECO mód je aktivován i akumulátorem v případě zbývající energie pod 20%, případně z jiných důvodů jako ochrana před poškozením.
- houkačka
- tachometr - display s bíle podsvícenými údaji (aktuální rychlost, celkový stav km / aktuální a maximální rychlost, počítadlo km)
- USB zásuvka 2A pro napájení dalších zařízení
- Přední bílé led světlo, zadní červené led světlo
- hlavní klíček "zapalování"
Plně automatická nabíječka je součástí dodávky
Vylepšená plně automatická rychlo nabíječka 10A v barvách elektromobility, která je nyní menší a její ventilátor je podstatně tišší oproti starší verzi.
Akumulátor
Akumulátor je vybaven všemi moderními bezpečnostními prvky v BMS (battery management system) který komunikuje s ostatními jednotkami po sběrnici. Chrání tak akumulátor před všemi možnými vlivy poškození jako je nadměrné vybití, přebití, nadproud, zvýšená teplota / příliš nízká teplota která se snímá na 4 místech, balancer pro vyrovnání jednotlivých sérií článků. Akumulátor je tvořen 176ti články Panasonic velikosti 18650 v konfiguraci 16S11P. To vše je v odolném extrudovaném obalu z Al a plastovým víkem. Na akumulátoru se nachází displej, který informuje o stavu nabití akumulátoru v procentech. Ten je založen na kalkulaci vydaného/přijatého náboje, teplotní kompenzaci, kalibraci při plném nabití a dalších algoritmech, které podávají až neuvěřitelnou přesnost což jsme ověřili i v našem testu. Na displej se tak dá plně spolehnout při výletech. Akumulátor lze nabíjet přímo v motorce, nebo jej lze snadno vyjmout (po odemknutí krytu klíčkem zapalování a po odpojení silového a signálového konektoru) a nabíjet třeba doma. Motorku tak mít třeba garáži nebo jinde což je vhodné zejména v zimě (Lithiové akumulátory se nesmí nabíjet pod bodem mrazu, také mají v při nízkých teplotách nižší kapacitu).
Pokud je akumulátor po jízdě horký, je lepší nechat jej vychladnout a poté jej připojit na nabíječku. Zrovna tak je dobré nechat jej odpočinout po nabití.
Počet nabíjecích cyklů lithiových akumulátorů se počítá na "plné" cykly. Pokud tedy vybijete akumulátor do poloviny a opět nabijete je to dokonce méně než polovina cyklu díky cyklické závislosti, která je nelineární. Nejvíce tedy opotřebí vybít akumulátor zcela. Pro dlouhodobé skladování se doporučuje za stavu 30-70% a občasného kontrolování zda-li není příliš vybitý. Výrobce udává životnost 250 plných nabíjecích cyklů vybitých plným výkonem a zbývající kapacitou 70% oproti novému. Lithiové stejně jako jiné akumulátory stárnou, i když se nepoužívají. U Li-ion to je v závislosti na podmínkách skladování 1-5% ztrátou kapacity za rok.
Rám
Dvojitý kolébkový rám z lehké Hliníková slitiny 6061 T4 & T6 kovaný za vysokého tlaku, svařovaný. Velice tuhý a přitom lehký 7,8kg.
Tlumiče a pérování
- Přední vzduchová vidlice FASTACE UPSIDE DOWN. Umožňuje nastavitelnou tuhost tlumení zvlášť stlačení i uvolnění (odskok) Předpětí se nastaví tlakem vzduchu.
- Zadní tlumič Fastace, nastavitelné tlumení zvlášť stlačení/ uvolnění, nastavitelné předpětí pružiny
Kola a pláště
přední i zadní velikost 70/100-19 na ráfku 19x1,4 obuta do skutečných off-roadových plášťů
Brzdy
Čtyř pístové kotoučové hydraulické brzdy. Průměr kotouče 203mm
Rozměry
- rozměry 1870x780x1040mm
- světlá výška 270mm
- výška sedla 830mm
tento motocykl je určen pro offroad použití na nezpevněných plochách (mimo pozemní komunikace) Verze s homologací pro provoz na komunikacích kliknutím na tento odkaz
Snažíme se podávat ověřené informace a díky dlouholetým zkušenostem s elektropohony jsme schopni parametry i přeměřovat. S našimi partnery provádíme i životnostní zkoušky na několika testovacích kusech abychom byly vždy napřed.
další informace na dotaz
Tyto motorky si můžete vyzkoušet či půjčit v okrese Jablonec nad Nisou, jiná místa v ČR na dotaz. Stojí za vyzkoušení 45Km/h dosáhne i do poměrně prudkého kopce. V prudkém kopci se i pohodě rozjedete (lépe jak se spalovacím motorem, plný kroutící moment má prakticky od nula otáček). Vyladěný převod síla/maximální rychlost jde ještě upravit zadní rozetou.
Reálný dojezd v terénu v Jizerských horách pravidelně kolem 40-50km s 84kg jezdcem včetně prudkých stoupání (výškový rozdíl v součtu 5,8km) = ježdění v terénu cca 2 hodiny