PHILIPS DCC-900 Digital Compact Cassette Recorder + DO (Made in Japan)
PHILIPS DCC-900
DIGITAL COMPACT CASSETTE RECORDER
DEMO VIDEO ZDE: https://youtu.be/sRFrX7IX6fc
Ze soukromé sbírky uvolňuji digitální kompaktní kazetový magnetofon značky Philips. Zařízení je po technické stránce co se týče DCC sekce v perfektním stavu, nahrávání, přehrávání, přetáčení. To samé se nedá říci o přehrávání analogových kazet. Hudba je o poznání tišší a s výpadky pravého kanálu (zohledněno na ceně). Možná si s tímto problémem šikovný technik poradí, ale kdo by si pořizoval digitální magnetofon na přehrávání MC kazet. Jak říkám, DCC sekce je absolutně v pořádku a záznam který pořídíte a následně přehrajete vám u svých oblíbených pecek navodí husí kůži a brada vám spadne na zem. :-))))
Překlad z internetu není dokonalý, ale pochopitelný.
V mé mysli je naprosto nepochybné, že budoucnost domácích rekordérů a systémů pro přehrávání hudby všeho druhu je spíše digitální než analogová. Pálivá otázka, která ještě nebyla zodpovězena, je, zda tato budoucnost leží na discích nebo páskách nebo obojí. Za necelé desetiletí jsme viděli, jak Cempact Disc přebírá trh pouze na play-off, a tak zatmění 45ti letý vinylový disk. Nyní se zdá, že průmysl je odhodlán nahradit dobrou starou analogovou páskovou kazetu, která byla po dobu téměř 30 let jako upřednostňované médium pro domácí nahrávání (a přehrávání) s něčím digitálním. Bohužel, pro každého, kdo má mou uklidněnou mysl a touhu po tichém životě, byly v letošním roce navrženy a naplánovány jak formáty disků, tak páskových formátů.
Z navržených formátů magnetických pásek se kazeta DAT (Digital Audio Tape) doposud ukázala jako příliš nákladná a neatraktivní pro nahrávací společnosti jako nosiče pro předem nahranou hudbu, ale profesionálům se prodávala poměrně dobře. Nyní máme odpověď společnosti Philips, kterou podporuje japonská společnost Matsushita a rostoucí seznam dalších společností v oblasti hardwaru a softwaru: systém DCC, který využívá některé funkce analogové kazety, ale přináší výhody digitálního zpracování. Načrtl jsem principy DCC v článku "DCC Update" v našem únorovém vydání a navrhuji, abych se zde soustředil na to, co dělá, spíše než na to, jak to dělá.
Tento první DCC stroj, Philips DCC 900 (£ 499.00), vyhledává celý svět jako poměrně robustní kazetový magnetofon nebo CD přehrávač, ale brzy budou následovat levnější minis a přenosné počítače. To je v tmavě šedé barvě zvolené pro aktuální Philips 900 série hi-fl odděluje a má stejný promítající spodní proužek ovládacích prvků a velké kruhové 'buben' nohy. Přihrádka na kazetu se vysouvá jako přední přihrádka na CD. Kazeta se jednoduše položí dovnitř, označí se směrem nahoru a nikdy se nemusí otáčet, protože systém je založen na automatickém zpětném chodu.
Komerční předem nahrané kazety DCC mají na začátku kódovaný obsah typu CD, ze kterého si stroj zapamatuje všechna potřebná časování ID, aby umožnil rychlý přístup k libovolné stopě (hudebnímu výběru) na obou stranách A nebo B. Rychlý “je samozřejmě relativní, protože páska musí být rychle navinuta a pásková hlava přepnuta nebo přepnuta podle potřeby, aby se vyhledalo požadované ID stopy: čas, který to trvá, bude záviset na tom, jak daleko je nová stopa ale bude. mnohem déle, než očekáváme od CD. Velký displej umístěný pod zásuvkou kazety však nabízí celý repertoár uživatelsky přívětivých textových informací.
Načtením kazety se zobrazí text „Čtení textu“ následovaný názvem alba. Opakované klepnutí na tlačítko Text změní zobrazení na název skladby, jméno interpreta, celkový počet stop a trvání pásky. Tlačítko Čas bude také cyklicky procházet režimem Absolute Time, Track Time, Remaining Time a Counter (staromódní čtyřmístný indikátor polohy pásky). Uživatelsky zaznamenané kazety DCC nevytvářejí žádný textový displej, ale zobrazují čísla skladeb a časování, a obvyklá funkce přeskočení stopy umožňuje snadný přístup rozpoznáním mezer (ztlumení pásky pod –60dB) nejméně tři sekundy.
Velkou výhodou systému DCC je jeho schopnost přehrávat (nikoli však nahrávat) běžné analogové kazety. Kazetu vkládáte stejným způsobem, s Side 1 nahoru, a máte obvyklé funkce vyhledávání / přeskočení, ale samozřejmě bez užitečného zobrazení textu. Kromě všech standardních ovládacích prvků má DCC 900 speciální ovládací prvky a zdířku zadního panelu spojenou s digitálním záznamem. Vstupní zásuvky pro analogový zdroj a digitální zdroj, koaxiální a optické, stejně jako výstupní (přehrávací) zásuvky pro tři typy konektorů, všechny volitelné z předního panelu. Ve skutečnosti jsou analogové výstupní zdířky duplikovány, aby poskytovaly výběr mezi pevnou úrovní a přehráváním proměnné úrovně pomocí tlačítek pro zvýšení / snížení hlasitosti na dálkovém ovladači.
Nahrávání z digitálního zdroje, např. Digitálního výstupu na většině CD přehrávačů, je poměrně jednoduché, a samozřejmě má DCC 900 vestavěný SCMS (Serial Copy Management System), který legalizuje domácí nahrávání autorského materiálu, zatímco potlačení digitálního kopírování digitální kopie - takže můžete nahrávat z CD s čistým svědomím. Hladina hudebního zvuku je jednoduše klonována, stejně jako náhodná frekvence vzorkování, takže není třeba se potýkat s úrovní nahrávání nebo dokonce sledovat hladinoměr, s výjimkou ujištění, že je vše v pořádku.
Pokud vložíte zcela prázdnou kazetu DCC a stisknete klávesu Append, balíček vyhledá začátek strany A, zapíše oblast bufferu (lead in) a značku Tape Begin a přejde do režimu Rec / Pause. To vám umožní poslouchat zdroj, možná vyhledat zvolené startovací cue a zobrazit úroveň signálu. Jednoduše stiskem tlačítka Record (Záznam) se nahrávání nastaví do pohybu, přičemž po zjištění každé nové stopy se automaticky zakódují pořadová čísla ID stop. Stisknutí tlačítka Stop ukončí nahrávání a zapíše značku Stop. Během záznamu můžete kdykoli zadat další počáteční značky, které poskytují individuální cue body, nebo vynucují změnu strany vložením značky Next nebo Reverse, např. Během Track 5, pokud chcete, aby Track 6 začínal buď na začátku nebo ve stejném bodě. na straně 2.
Když nahrajete částečně nahranou kazetu DCC, následuje stejný postup, ale balíček chytře vyhledá konec posledního záznamu na kazetě a přehraje posledních 10 sekund, než přejde do režimu pozastavení. Tam jsou mírně odlišné cvičení pro přepsání (mazání při záznamu) předchozí nahrávky nebo záznam z konkrétních míst podle vašeho výběru. Přirozeně tyto operace mohou hrát spoušť se sekvencí Track Number, ale je zde velmi užitečné zařízení pro přečíslování, které může být kdykoliv použito. To naskenuje celou pásku od začátku, zkontroluje čísla skladeb, podle potřeby je změní a upraví seznam stop v obsahu na začátku pásky. Na palubě se dokonce zobrazuje "Přečíslovat"? pokud vyložíte kazetu, kde může být vhodné přečíslovat.
Záznam z analogového zdroje uchovává většinu těchto zařízení, ale samozřejmě vyžaduje správné nastavení knoflíku úrovně záznamu a v případě potřeby vyvážení. 16segmentový dvoubarevný měřič má červenou značku –12dB, na kterou by měly být nastaveny průměrné špičky programu. To by mělo být dostačující, aby se zabránilo tomu, že nejhlasitější špičky překročí úroveň OdB a zavedou ošklivé zkreslení přetížení.
Modul PASC (Precision Adaptive Sub-Band Coding) společnosti Philips, který snižuje přenosovou rychlost z disku CD 1 536 kilobitů za sekundu na 384 kb / s. Systém tvrdí ekvivalent 18bitového kódování, dynamický rozsah 105dB a zkreslení pod 0,0025%, což je teoreticky lepší než CD nebo DAT, i když to předpokládá, že jeho odmítnutí signálů pod dynamicky se měnícím prahem je skutečně neslyšitelné za všech podmínek .
Jednotka dálkového ovládání duplikuje všechny důležité funkce a navíc obsahuje tlačítka 0-9 pro přímý výběr čísla skladby a hlasitost nahoru / dolů, jak již bylo zmíněno. Tam je také ES! Sběrnicové spojení, které umožňuje ovládání jedním tlačítkem a nahrávání CD Synchro, když je DCC 900 používán s jinými jednotkami řady Philips 900.
Přehrávání běžných analogových kazet nevyžaduje žádnou zvláštní péči. Typ pásky je identifikován a automaticky vybrán odkazem na sloty v shellu kazety, ale uživatel musí vybrat Dolby B, C nebo off. Jediné zobrazení polohy pásku je čtyřmístný čítač. Funkce automatického zpětného chodu funguje podle očekávání nebo v případě potřeby je k dispozici alternativa přepínače Side A / 13. Pomocí tlačítek Další / Předchozí přejdete na další část ticha pásky a, jak bychom mohli také očekávat, přejděte na stranu zpět a přehrajte stranu B, pokud je během poslední položky na straně A stisknuto tlačítko Další.
Výkon
Moje provozní kontroly byly poněkud frustrovány stavem přehrávače a kazet. Například přepnutí na Dolby C jednoduše ztlumí výstup a kazety zůstanou příliš teplé, pokud zůstanou ve stroji příliš dlouho. Bylo mi řečeno, že k tomuto problému nedojde, protože později stroje budou mít potřebné větrací otvory.
Technická výkonnost však byla působivá. Začal jsem kontrolou kvality přehrávání pomocí smíšeného sáčku pop a dodaných klasických DCC kazet. Velmi brzy, opakuji pocity, které jsem zažil s několika DAT stroji, mi uši příznivě reagovaly na širokou frekvenci a dynamické rozsahy, nepřítomnost šumu pozadí, zkreslení a wow: opravdu jsem nemohl uvěřit, že jsem poslouchal magnetickou pásku. Philips mi zamyšleně poslal svou kazetu DCC Audio Performance Test obsahující výběr testovacích tónů a dalších signálů kontrolujících reakci. To mi umožnilo otestovat výkon digitálního přehrávání rozvedený od nahrávání a mé výsledky se velmi dobře shodovaly se specifikací výrobce. Frekvenční odezva byla plochá od 201-lz do 20kHz, poměr signálu k šumu, separace kanálu a zkreslení byly jak je nárokováno.
Řekl jsem, že poslechové testy jsou impozantní, což znamená, že kvalitu zvuku DCC lze považovat za v zásadě srovnatelnou s kvalitou CD, a to navzdory hroznému snížení bitové rychlosti a psychoakustickým konturovým trikům, které jsou nezbytné pro stlačení digitálních zvukových signálů. páska cestující na pravidelné kazetové procházení rychlostí 4,76 cm / s (viz můj únorový článek). Jak se to stalo, měl jsem na policích CD odpovídající některým dodávaným kazetám DCC. Synchronizace startu CD Charlese Dutoita / Montrealu a DCC společnosti Bizet's Carmen a L'Arlèsienne Suites na Decca ((1) 417 839-2DH, 6/88), například s přesně přizpůsobenými úrovněmi, mi umožnily přepínat mezi dva zvuky, které by spotřebitel mohl očekávat od obou médií. Rozdíly, pokud by byly nějaké, byly bezvýznamné a většina lidí by s nimi určitě byla spokojená. Stejně jako na mnoha dalších demonstracích DCC, kterých jsem se v uplynulém roce zúčastnil, jsem měl pocit, že akustické prostředí bylo na CD větší a otevřenější, ale pouze tím nejlepším vousem.
Provádění měření na záznamovém / přehrávacím výkonu opět přineslo výsledky, které se shodují nebo se blíží specifikaci stroje. Oddělení kanálů překročilo údaj o hodnotě 85dB při lkHz a bylo stále plné 82dB při 20kHz. Low-lineární linearita zabloudila několik decibelů ve srovnání s nejlepšími CD deskami, ale neměla by vážně zhoršit kvalitu zvuku. Jistě, když jsem nahrával z CD známých vysoce kvalitních zvuků a vyvážení, přes digitální spojení, a pak porovnával dabing DCC s originálem, jakákoliv změna kvality může být popsána jako velmi malá. Nahrávání z analogového výstupu CD přehrávače a analogového vstupu DCC 900 se zdálo, že se z reprodukce vytratí život.
Přehrávání analogových kazet odpovídalo standardům, které bychom mohli očekávat od slušného kazetového magnetofonu se střední cenou. Moje WC kalibrační kazety ukázaly, že se v nich objevují nějaké odezvy, možná proto, že revizní stroj nebyl tak pečlivě sladěn pro analogový signál ve spěchu, aby se digitální výkon dostal na nulu. Pečlivé naslouchání odhalilo zúženou výškovou odezvu, samozřejmě syčivost, úzké stereofonní stádium a méně stabilní výšku. Nicméně v závislosti na tom, jak dobře se samo médium DCC etablovalo a katalog přednastavené hudby se v následujících měsících rozšiřuje, vidím, že nákup balíčku DCC, jako je tento dobře vybavený příklad, by mohl být rozumným způsobem, jak vylepšit systém kazet . Analógové nahrávací zařízení je ztraceno, ale přechod na digitální záznam by měl být zachycovač hlasu.
Philips DCC900
Digital Compact Cassette Recorder (1992)
Specifications
Type: digital compact cassette deck
Track System: 2-channel stereo
Tape Speed: 4.8 cm/s
Recording Time: 90 minutes
Sampling Frequency: 48, 44.1, 32kHz
Frequency Response: 20Hz to 22kHz
Signal to Noise Ratio: 92dB
Dynamic Range: 92dB
Channel Separation: 85dB
Total Harmonic Distortion: 0.005%
Analogue Outputs: 2.0V (line)
Digital Inputs: coaxial, optical
Digital Outputs: coaxial, optical
Dimensions: 435 x 140 x 300mm
Weight: 9kg
Accessories: remote control
Year: 1992