Retro-Garáž Veteráni v aukci BLOK 3 - 27. 4. 2024
ŠKODA 1000 MBX DE LUXE
Rok výroby: 1967
Vyvolávací cena: 750 000 Kč
Aukční rezerva (minimální prodejní cena): bez rezervy
NOVINKA: Aukční jistota jednotná pro všechny aukční položky: 30.000 Kč
Vzácné a velice raritní vozidlo po celkové renovaci v roce 2007 zahrnující vyvaření karoserie, výměnu blatníků a prahů za nové, lakování karoserie dle originálního odstínu. Dále byla provedena kompletní repase podvozku (repase náprav, nové brzdy a tlumiče), motor kompletně vyčištěn a seřízen. Interiér vozidla původní, v krásném originálním stavu. Vozidlo včetně platných, přepsatelných dokladů (již nový formát SPZ), původní technický průkaz k dispozici k vozidlu. Celkově vynikající technický stav, vůz s aktuálně čerstvou STK, pouze drobné kosmetické nedostatky vlivem stáří, jinak prakticky bez investic.
ŠKODA 1000 MBX DE LUXE
Dvoudveřová Škoda 1000 MBX s prosklenou karoserií vycházela z velkosériového čtyřdveřového sedanu Škoda 1000 MB, který se mohl svého času pochlubit samonosnou karoserií a motorem uloženým za poháněnou zadní nápravou. V první polovině 60. let pro byl model 1000 MB v Mladé Boleslavi vybudován zcela nový závod o rozloze 80 hektarů s více než 40 výrobními halami a budovami.Historie odvozené verze MBX sahá do roku 1960, kdy vznikly dva prototypy s interním označením Š 990 Tudor. Dvoudveřová karoserie byla vyrobena v Kvasinách, nicméně mimo širokého prosklení nabídla ještě stahovatelná okénka vedle zadní lavice.Veřejný debut auto absolvovalo na autosalonu v Ženevě 10. března 1966 a také se pyšnilo tím, že u něj a u 1000 MB Škoda jakožto (údajně) první evropský výrobce automobilů uplatnila při výrobě bloku motoru metodu tlakového odlévání hliníku, přičemž stejně tak vznikala i skříň čtyřstupňové převodovky. Díky této technologii vynalezené v roce 1922 českým inženýrem Josefem Polákem bylo možné výrazně zrychlit výrobu agregátů (motor + převodovka)Model 1000 MBX tedy poháněl zážehový čtyřválec o objemu 988 kubických centimetrů s výkonem 52 koní, točivým momentem 75,5 Nm a maximálkou 127 km/h. Spotřeba činila 7,8 až 8,0 l benzinu na 100 km.Výroba vozu s vysokým podílem ruční práce byla časově náročná, proto automobil vznikal v Mladé Boleslavi mimo hlavní produkční linku. Posledních dvanáct kusů z celkem 1 403 exemplářů litrového povedení vzniklo na počátku roku 1968.Nástupce 1000 MBX, model 1100 MBX, se už ukázal v roce 1967, tentokrát s motorem o objemu 1 107 kubických centimetrů, stejným výkonem 52 koní, ovšem s pružnějším záběrem díky točivému momentu 81,4 Nm. Silnějších verzí 1100 MBX se do roku 1969 vyrobilo 1 114 kusů, celkem tedy vzniklo 2 517 dvoudveřových vozů 1000 MBX a 1100 MBX. Dnes patří tyto modely k vyhledávaným a ceněným veteránům s růstem hodnoty.
RETRO GARÁŽ
JARNÍ AUKCE: SOBOTA 27. 4. 2024
VÝSTAVIŠTĚ LYSÁ NAD LABEM
WWW.RETRO-GARAZ.CZ
Retro Garáž je největší akce svého druhu v ČR pořádaná na výstavišti v Lysé nad Labem. Jsme vyhlášená tradiční auto-moto veterán burza a prodejní výstava doprovázená napínavými aukcemi historických vozidel. Na své si zde přijde opravdu každý. Ať už jste prodejce, který přijíždí prodat náhradní díly na staré vehikly nebo jste zapálený fanda, který hledá svůj sběratelský poklad. Přijďte se přesvědčit i Vy!