Vaše internetové připojení je zpět. Aby vše fungovalo správně, klikněte pro přenačtení stránky.
Nejste připojeni k internetu. Zkontrolujte své připojení a zkuste to prosím znovu.
Nabídka už bohužel skončila, ale níže jsme vám našli pár podobných.
Starožitný rybářský naviják TAP Adolf Tlustoš Praha Kbely - LEVNĚ !!!! - Sport a turistika
Starožitný rybářský naviják TAP Adolf Tlustoš Praha Kbely - LEVNĚ !!!! - Sport a turistika
Starožitný rybářský naviják TAP Adolf Tlustoš Praha Kbely - LEVNĚ !!!! - Sport a turistika
Starožitný rybářský naviják TAP Adolf Tlustoš Praha Kbely - LEVNĚ !!!! - Sport a turistika
Starožitný rybářský naviják TAP Adolf Tlustoš Praha Kbely - LEVNĚ !!!! - Sport a turistika
Starožitný rybářský naviják TAP Adolf Tlustoš Praha Kbely - LEVNĚ !!!! - Sport a turistika
Starožitný rybářský naviják TAP Adolf Tlustoš Praha Kbely - LEVNĚ !!!! - Sport a turistika
Starožitný rybářský naviják TAP Adolf Tlustoš Praha Kbely - LEVNĚ !!!! - Sport a turistika
Starožitný rybářský naviják TAP Adolf Tlustoš Praha Kbely - LEVNĚ !!!! - Sport a turistika
1 z 8
Použité

Starožitný rybářský naviják TAP Adolf Tlustoš Praha Kbely - LEVNĚ !!!!

Skončeno
1 přihazoval
599 Kč
Ukončeno v neděli 24. 5. 2020, 18:29:46
Vyhráno uživatelem c...5
Doprava a platba
Balík Do ruky 99 Kč
Doba dodání 2-3 dny
Bankovním převodem
Podrobnosti
Starožitný rybářský naviják TAP Adolf Tlustoš Praha Kbely - LEVNĚ !!!!
Popis předmětu
Stav zboží
delší doba používání, funkční produkt


 

Průkopníkem ve výrobě rybářského náčiní se stal bezesporu i Adolf Tlustoš. Před 2. světovou válkou provozoval ve své dílně v Praze – Kbely autodílnu, ve které vyráběl přívěsné vozíky k motocyklům pod obchodní značkou TAP. Vzhledem k tomu, že ve volných chvílích Adolf Tlustoš rybařil, pohrával si s myšlenkou na výrobu vlastního navijáku. Po válce svou myšlenku tento šikovný mechanik přenesl do reality a 21. června 1945 si nechal patentovat naviják vlastní konstrukce, který pojmenoval TAP, tedy začátečními písmeny jména a místa - Tlustoš Adolf Praha.

Jednalo se konstrukčně o první naviják s křížovým navíjením u nás, který se na tu dobu vyznačoval perfektním ukládáním vlasce a dlouhými odhozy a A.Tlustoš přinesl svým patentem řešení, které zaujalo celý svět. Naviják TAP byl konstruován pro jemný rybářský sport a stal se nadlouho naším nejdokonalejším smekacím navijákem. Hřídel navijáku byla uložena na třech ložiskách, což bylo konstrukčně tehdy opravdu velmi nadčasové.

Velice kvalitní naviják TAP nebyl ovšem pro každého. V roce 1946 stál střední model navijáku 1020 Kč, což byla tehdy téměř polovina průměrného dělnického platu.
Koncem roku 1949 byla živnost Adolfu Tlustošovi zastavena a výroba znárodněna. A.Tlustoš nastoupil v r.1950 jako řadový zaměstnanec do nově vzniklého podniku TOKOZ, aby se podílel na dalším vývoji rybářského navijáku TAP.

Tokoz po znárodnění převzal know-how firmy Tlustoš a pokračoval ve výrobě známého a oblíbeného navijáku nadále s A.Tlustošem v podniku.
Díky tomu v Tokozu vzniklo celkem 5 generací navijáku TAP:
Tap, Tap 65, Tap 432, Tap 441, Tap 451.

Cena navijáku:
> Tap Tlustoš v roce 1946 - 1.020 Kčs
> Tap Tokoz v roce 1955 - 185 Kčs
> Tap 65 v roce 1969 - 150 Kčs
> Tap 65 v roce 1971 - 160 Kčs
> Tap 432 v roce 1983,1985 - 219 Kčs
> Tap 441 v roce 1982,1983 - 236 Kčs
> Tap 451 v roce 1984,1988 - 266 Kčs

Informace k ceně navijáku TAP:
Průměrný dělnický plat činil v únoru 1955 cca 1.200 Kčs.
Navijék přímo do muzea.Česká kvalita.
Nejstarší naviják Tlustoš Adolf Praha Kbely - TAP historie tokoz dostanete přesně tak,jak je na foto. chybí klička. Naviják je top stav a cvrká cívka.Je v perfektním stavu.
Doporučuji profi hystorickou  kvalitu a přeji příjemnou aukci.

Průkopníkem ve výrobě rybářského náčiní se stal bezesporu i Adolf Tlustoš. Před 2. světovou válkou provozoval ve své dílně v Praze – Kbely autodílnu, ve které vyráběl přívěsné vozíky k motocyklům pod obchodní značkou TAP. Vzhledem k tomu, že ve volných chvílích Adolf Tlustoš rybařil, pohrával si s myšlenkou na výrobu vlastního navijáku. Po válce svou myšlenku tento šikovný mechanik přenesl do reality a 21. června 1945 si nechal patentovat naviják vlastní konstrukce, který pojmenoval TAP, tedy začátečními písmeny jména a místa - Tlustoš Adolf Praha. Jednalo se konstrukčně o první naviják s křížovým navíjením u nás, který se na tu dobu vyznačoval perfektním ukládáním vlasce a dlouhými odhozy a A.Tlustoš přinesl svým patentem řešení, které zaujalo celý svět. Naviják TAP byl konstruován pro jemný rybářský sport a stal se nadlouho naším nejdokonalejším smekacím navijákem. Hřídel navijáku byla uložena na třech ložiskách, což bylo konstrukčně tehdy opravdu velmi nadčasové. Velice kvalitní naviják TAP nebyl ovšem pro každého. V roce 1946 stál střední model navijáku 1020 Kč, což byla tehdy téměř polovina průměrného dělnického platu. Koncem roku 1949 byla živnost Adolfu Tlustošovi zastavena a výroba znárodněna. A.Tlustoš nastoupil v r.1950 jako řadový zaměstnanec do nově vzniklého podniku TOKOZ, aby se podílel na dalším vývoji rybářského navijáku TAP. Tokoz po znárodnění převzal know-how firmy Tlustoš a pokračoval ve výrobě známého a oblíbeného navijáku nadále s A.Tlustošem v podniku. Díky tomu v Tokozu vzniklo celkem 5 generací navijáku TAP: Tap, Tap 65, Tap 432, Tap 441, Tap 451. Cena navijáku: > Tap Tlustoš v roce 1946 - 1.020 Kčs > Tap Tokoz v roce 1955 - 185 Kčs > Tap 65 v roce 1969 - 150 Kčs > Tap 65 v roce 1971 - 160 Kčs > Tap 432 v roce 1983,1985 - 219 Kčs > Tap 441 v roce 1982,1983 - 236 Kčs > Tap 451 v roce 1984,1988 - 266 Kčs Informace k ceně navijáku TAP: Průměrný dělnický plat činil v únoru 1955 cca 1.200 Kčs. Navijék přímo do muzea.Česká kvalita. Nejstarší naviják Tlustoš Adolf Praha Kbely - TAP historie tokoz dostanete přesně tak,jak je na foto. chybí klička. Naviják je top stav a cvrká cívka.Je v perfektním stavu. Doporučuji profi hystorickou kvalitu a přeji příjemnou aukci.

Nabídka č. 6967997845 Vystaveno 19.05. 18:05 Zobrazení: 43