123republika
Kontakt
E-mail: info@123republika.cz. Provozní doba: po-pá 9:00 - 17:00 hod. Vaše dotazy zodpovíme většinou obratem nebo ještě téhož dne. Pro rychlejší komunikaci prosím uvádějte odkaz (link) na nabízené zboží nebo pětimístný Kód zboží, který najdete v Popisu předmětu. Chcete-li nám nabídnout předměty z období 1918-1948, zašlete nám jejich fotografie, případně další informace. Pokud o ně budeme mít zájem, obratem vám zašleme cenovou nabídku.
Údaje o prodejci
Internetový obchod 123republika na českém online tržišti AUKRO provozuje: Retrola s.r.o., Rybná 716/24, 110 00 Praha 1 Spisová značka: Městský soud v Praze, odd. C, vložka: 259694 Identifikační číslo (IČ): 5188091, neplátce DPH Adresa: Rybná 716/24, 110 00 Praha 1 Číslo účtu: 2901787516/2010 IBAN: CZ9020100000002901787516 SWIFT: FIOBCZPPXXX
Pravidla pro
odstoupení od
smlouvy
Vzhledem k charakteru uzavření Smlouvy prostřednictvím komunikace na dálku, má Kupující, který je spotřebitelem, právo odstoupit od Smlouvy bez jakékoli sankce ve lhůtě 14-ti dnů od převzetí zboží. Dále má Kupující, který je spotřebitelem, právo odstoupit od Smlouvy v souladu s ust. § 53 odst. 7 a 8 zákona č. 40/164 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Výše uvedené se nevztahuje na Kupujícího, který je podnikatelem a uzavírá Smlouvu v souvislosti se svou podnikatelskou činností. Prodávající má právo odstoupit od Smlouvy v případě, kdy Kupující neuhradí plnou výši kupní ceny ve lhůtě 7 dnů ode dne uzavření Smlouvy a opětovně zařadit zboží do prodeje. Rozhodne-li se Kupující ve lhůtě 14-ti dnů od převzetí zboží odstoupit od Smlouvy, je povinen zboží nepoškozené, čisté, kompletní, nejevící známky jakéhokoli užívání nebo opotřebení, ve lhůtě 14-ti dnů od převzetí zboží na vlastní náklady vrátit Prodávajícímu na zasílací adresu Retrola s.r.o., POSTE RESTANTE, 468 49 Kořenov nebo na adresu, kterou od Prodávajícího obdrží e-mailem v rámci potvrzení odstoupení od Smlouvy. Kupující je povinen vracené zboží zabalit pro přepravu takovým způsobem, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy a vrátit jej stejnou nebo parametrově srovnatelnou poštovní službou, kterou jej obdržel. Pokud tedy – s ohledem na cenu/ hodnotu zboží – Kupující pro původní doručení zakoupeného zboží zvolil kupříkladu plně pojištěnou poštovní službu Balík do ruky, neměl by jej Prodávajícímu vracet poštovní službou Obyčejný balík nebo Doporučená zásilka, které jsou pojištěny pouze do omezené výše a nekryjí tak cenu/ hodnotu zboží. V případě poškození zásilky nebo její ztráty by tak byl Kupující povinen Prodávajícímu nahradit výši škody na zboží nebo jeho ztrátu. Pokud Kupující v uvedené lhůtě zboží vrátí a Prodávající ověří, že je nepoškozené, čisté, kompletní, nejevící známky jakéhokoli užívání nebo opotřebení, vrátí Kupujícímu veškeré peněžní prostředky (včetně prvotního poštovného), které od něho na základě Smlouvy obdržel a to nejpozději do 14 dnů po odstoupení od Smlouvy (respektive do 14 dnů od obdržení zboží ze strany Kupujícího) na bankovní účet, ze kterého Kupující zboží uhradil nebo je Kupujícímu poukáže jiným způsobem, na kterém se s Kupujícím písemně dohodne. Pokud Prodávající zjistí, že vrácené zboží je poškozené, znečištěné, nekompletní, použité nebo opotřebené nad úroveň jeho původního opotřebení, vyčíslí způsobenou škodu a peněžní prostředky vracené Kupujícímu o tuto částku (náhradu způsobené škody) poníží.
Reklamace
Veškeré zboží nabízené Prodávajícím prostřednictvím internetového obchodu https://aukro.cz/uzivatel/123republika je prodáváno jako zboží použité, které vykazuje nejrůznější známky opotřebení a vad odpovídající jeho stáří, délce a intenzitě jeho předchozího používání. Veškeré nabízené zboží je proto Kupujícím, kteří jsou spotřebiteli, v souladu se zákonem nabízeno/ prodáváno se zkrácenou záruční dobou 12 měsíců. Záruční doba vzniká převzetím zboží Kupujícím od přepravce. Kromě VOP je zkrácená záruční doba zároveň uváděna i v daňovém dokladu vystaveném Prodávajícím. Záruční doba začíná běžet ode dne předání zboží Kupujícímu přepravcem. Kupujícímu, který je podnikatelem a zboží nakupuje v souvislosti s podnikáním, není poskytována záruka na zboží mimo obecnou odpovědnost Prodávajícího za vady zboží při jeho předání. Kupujícím, kteří jsou podnikateli a kupují zboží v souvislosti se svou podnikatelskou činností, je záruční doba 12 měsíců poskytována standardně, ze zákona. Prodávající neodpovídá za vady nabízeného použitého zboží odpovídající míře používání nebo opotřebení, které zboží mělo při převzetí kupujícím a o kterých Prodávající Kupujícího prostřednictvím popisu zboží (detailních fotografií a textového popisu) předem informoval. Prodávající Kupujícím neposkytuje záruční ani pozáruční servis na zakoupené použité zboží. REKLAMAČNÍ ŘÁD ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Tento reklamační řád byl vypracován v souladu se zák. č. 90/2012 Sb., Obchodní zákoník, č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník a zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění a vztahuje se na veškeré použité zboží zakoupené v internetovém obchodě 123republika provozovaného společností Retrola s.r.o., IČ: 5188091, se sídlem Rybná 716/24, 110 00 Praha 1 – Staré Město, zapsané v Obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 259694. Kupující převzetím zboží a daňového dokladu – dodacího listu od Prodávajícího souhlasí s tímto reklamačním řádem. Prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí Kupujícím. Toto pravidlo neznamená, že Kupující ztrácí práva z jakýchkoli vad, které se u zakoupeného použitého zboží nabízeného Prodávajícím mohou vyskytnout. Podle ust. § 2167 má Kupující právo z těch vad věci, které neodpovídají používání a dále z vad, o kterých nevěděl, respektive o kterých nebyl Prodávajícím informován. Pokud se na zakoupené použité věci vyskytne odstranitelná nebo neodstranitelná vada naplňující předchozí definici, jde o vadu z níž je Prodávající zavázán. V tom případě má Kupující právo, aby mu Prodávající poskytnul přiměřenou slevu nebo má právo odstoupit od Smlouvy. Reklamace se nevztahují na případy, kdy vada nebo poškození zboží vznikly prokazatelně nesprávným užíváním nebo v rozporu s doporučením Prodávajícího anebo jiným nesprávným jednáním Kupujícího; kdy došlo k prokazatelným nedovoleným zásahům do zboží; kdy došlo k vadám způsobeným vlivem živelných katastrof. Reklamaci lze uplatnit u Prodávajícího, a to písemně jejím zasláním na e-mail info@123republika.cz, případně na fyzickou adresu sídla Prodávajícího uvedenou v záhlaví těchto VOP. Prodávající Kupujícímu vydá písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace přijata, z jakého důvodu bylo zboží reklamováno a jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje. S ohledem na charakter konkrétní reklamace Prodávající požádá Kupujícího o součinnost spočívající v zaslání detailních fotografií reklamovaného zboží nebo o jeho fyzické zaslání za účelem posouzení jeho stavu a tím i efektivního vyřízení celé reklamace a sdělí mu, do jakého data bude reklamace vyřízena. Obecně bude reklamace Prodávajícím vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30-ti dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodnou jinak. Při nedodržení této lhůty má Kupující právo odstoupit od Smlouvy. V případě uznané i zamítnuté reklamace Prodávající Kupujícímu vydá písemné odůvodnění. Bude-li reklamace zboží ze strany Prodávajícího uznána jako oprávněná, Prodávající uplatní institut přiměřené slevy. V případě použitého zboží totiž Prodávající v naprosté většině případů nebude schopen zajistit jeho výměnu za zboží totožné, se stejným rozsahem opotřebení a vad. Výše této slevy bude určena dle konkrétní situace – Prodávající posoudí, jak vada zboží omezuje možnost Kupujícího věc užívat, jak ovlivňuje estetický vzhled věci, apod. V případě oprávněné reklamace má Kupující, který je spotřebitelem, rovněž nárok na úhradu všech nutných nákladů k uplatnění reklamace. V případě neoprávněné reklamace Kupující nárok na náhradu svých nákladů spojených s vyřízením reklamace nemá. Reklamace budou vyřízeny v souladu s reklamačním řádem internetového obchodu 123republika a právním řádem platným v České republice. V případě, že Kupující svůj případný spor s Prodávajícím nevyřeší přímo, má možnost, kromě podání žaloby k příslušnému soudu, využít také proces pro mimosoudní řešení sporů v rámci ČOI (tzv. ADR). Bližší informace může Kupující nalézt na internetových stránkách www.coi.cz/informace-o-adr/.
Ostatní informace
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY společnosti Retrola s.r.o., IČ: 5188091, se sídlem Rybná 716/24, 110 00 Praha 1 1. PREAMBULE ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) platí pro nákup v internetovém obchodě 123republika, který je provozován na serveru https://aukro.cz/uzivatel/123republika společností Retrola s.r.o., IČ: 5188091, se sídlem Rybná 716/24, 110 00 Praha 1 – Staré Město, zapsané v Obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 259694. Tyto VOP upravují vztahy mezi Kupujícím a Prodávajícím v oblasti prodeje zboží, konkrétně mezi společností Retrola s.r.o., IČ: 5188091, se sídlem Rybná 716/24, 110 00 Praha 1 – Staré Město, zapsané v Obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 259694 (dále jen Prodávající) a jejími obchodními partnery (dále jen Kupující). Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Kupující podáním/ odesláním objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, jejichž nedílnou součást tvoří Reklamační řád, a že s nimi souhlasí. Na tyto VOP je Kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit – odkaz na aktuální znění VOP, které jsou zveřejněny pod záložkou Informace od prodejce na adrese https://aukro.cz/uzivatel/123republika/o-prodejci, je viditelně umístěn v samotném popisu zboží. 2. DEFINICE ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Prodávající Prodávajícím je společnost Retrola s.r.o., IČ: 5188091, se sídlem Rybná 716/24, 110 00 Praha 1 – Staré Město, zapsaná v Obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 259694. Kupující Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel. Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění kupní Smlouvy s Prodávajícím nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání. Spotřebitel při zahájení obchodních vztahů předává Prodávajícímu pouze své kontaktní údaje, nutné pro bezproblémové vyřízení objednávky, popřípadě údaje, které chce mít uvedeny na nákupních dokladech. Právní vztahy Prodávajícího se spotřebitelem výslovně neupravené těmito VOP se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 40/1964 Sb., občanský zákoník a zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, oba v platném znění, jakož i předpisy souvisejícími. Podnikatelem se rozumí osoba zapsaná v obchodním rejstříku (především obchodní společnost), dále pak osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění (živnostník zapsaný v živnostenském rejstříku), dále pak osoba, která podniká na základě jiného než živnostenského oprávnění podle zvláštních předpisů (sem patří např. svobodná povolání jako advokacie apod.), a nakonec pak osoba, která provozuje zemědělskou výrobu a je zapsána do evidence podle zvláštního předpisu. Právní vztahy Prodávajícího s Kupujícím, který je podnikatel, výslovně neupravené těmito VOP ani Smlouvou mezi Prodávajícím a Kupujícím, se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník v platném znění, jakož i předpisy souvisejícími. Individuální Smlouva Prodávajícího s Kupujícím je nadřazena VOP. Spotřebitelská Smlouva Smlouva kupní, o dílo, případně jiné smlouvy dle občanského zákoníku, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně dodavatel, respektive Prodávající, pro účely těchto VOP dále jen Smlouva. 3. ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ/ DAT ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Nakládání s osobními údaji/ daty Kupujího se řídí zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších předpisů a ostatními právními předpisy platnými na území České republiky. Kupující svým dobrovolným a svobodným rozhodnutím (stiskem příslušného tlačítka v internetovém obchodě https://aukro.cz/uzivatel/123republika, kterým uzavírá Smlouvu/ objednává zboží) dává najevo, že si je vědom všech výše uvedených skutečností a souhlasí s dalším zpracováním a uchováváním svých osobních údajů/ dat pro účely obchodní činnosti Prodávajícího. Poskytnutí osobních údajů/ dat Prodávajícímu je dobrovolné a Kupujícímu náleží ochrana práv v rozsahu stanoveném zákonem. Osobní údaje/ data Kupujícího Prodávající zabezpečí proti zneužití a nebude je sdílet s třetími stranami, s výjimkou Zpracovatele těchto údajů a dat, kterým je společnost AUKRO s.r.o., Náměstí T. G. Masaryka 1280, 760 01 Zlín, IČ: 05360722, na jejíchž serverech Prodávající svůj internetový obchod smluvně provozuje. Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) Mezi právní předpisy týkající se nakládání s osobními daty/ údaji Kupujících patří i Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen GDPR), které vstoupilo v platnost dne 25. května 2018. GDPR klade na entity, které zpracovávají a uchovávají osobní údaje/ data Kupujících, větší odpovědnost a stanovuje jim i některé nové povinnosti. Pro účely této sekce pojednávající o GDPR (a terminologií GDPR): Správcem údajů/ dat Kupujícího (dále jen Správce) je společnost Retrola s.r.o., Rybná 716/24, 110 00 Praha 1, IČ: 5188091, která je stranou Prodávající a Provozovatelem internetového obchodu 123republika na internetové adrese https://aukro.cz/uzivatel/123republika; Zpracovatelem údajů/ dat Kupujícího (dále jen Zpracovatel) je společnost AUKRO s.r.o., Náměstí T. G. Masaryka 1280, 760 01 Zlín, IČ: 05360722, která osobní údaje/ data Kupujícího zpracovává a uchovává na svých serverech na internetové adrese www.aukro.cz; Subjektem údajů/ dat (dále jen Subjekt) je Kupující, který svým dobrovolným a svobodným rozhodnutím uzavírá Smlouvu/ objednává zboží u Prodávajícího a souhlasí tak s dalším zpracováním a uchováváním svých osobních údajů/ dat pro účely obchodní činnosti Prodávajícího. Za zpracování osobních údajů/ dat Subjektu odpovídá především Správce. Osobní údaje/ data Subjektu jsou však zároveň zpracovávána a uchovávána na serverech společnosti AUKRO s.r.o., Náměstí T. G. Masaryka 1280, 760 01 Zlín, IČ: 05360722, se kterou má Správce uzavřenou smlouvu a která je tak z hlediska GDPR v postavení Zpracovatele. Nejen Správce, ale i Zpracovatel je odpovědný za zabezpečení osobních údajů/ dat Subjektu podle článku 32 GDPR. Subjekt má tedy právo směřovat dotazy týkající se zpracování a uchovávání svých osobních údajů/ dat i na Zpracovatele. Subjekt může Zpracovatele zkontaktovat na jeho výše uvedené fyzické adrese nebo prostřednictvím e-mailového formuláře na https://aukro.cz/kontakt, případně na telefonním čísle +420 573 775 577 v pracovních dnech mezi 9-18 hodinou. Správce zpracovává a uchovává osobní údaje/ data Subjektu pouze a výhradně v rozsahu nezbytném pro uzavření a plnění Smlouvy. Jinými slovy – zpracovává a uchovává pouze takové osobní údaje/ data, které mu ukládá zpracovávat a uchovávat zvláštní zákon. Proto se na Správce vztahuje zákonná výjimka z oznamovací povinnosti podle § 18 odst. 1 písm. b) zákona č. 101/2000 Sb., která stanoví že: ,,oznamovací povinnost se nevztahuje na zpracování, které Správci ukládá zvláštní zákon, nebo je takových osobních údajů třeba k uplatnění práv a povinností vyplývajících ze zvláštního zákona." Z tohoto důvodu Správce při uzavírání Smlouvy nepožaduje po Subjektu tzv. aktivní souhlas se zpracováním jeho osobních údajů/ dat, ale pouze jej o jejich zpracování a následném uchovávání informuje – v tomto případě těmito VOP. Subjekt nemá právo vznést námitku proti zpracování těchto osobních údajů/ dat, žádat jejich odstranění a uplatnění práva "být zapomenut". Subjekt má ovšem právo Správce požádat o informaci, jaké jeho osobní údaje/ data uchovává nebo ho požádat o opravu těchto osobních údajů/ dat. O tuto informaci může požádat dotazem zaslaným na e-mail info@123republika.cz, případně dotazem zaslaným na fyzickou adresu sídla Správce uvedenou v záhlaví těchto VOP. Správce poskytne požadovanou informaci nebo provede požadovanou opravu obratem a písemně Subjekt vyrozumí. V případě, že se Subjekt domnívá, že ze strany Správce byla porušena práva týkající se zpracování jeho osobních údajů/ dat (např. proto, že na jeho žádost Správce nereagoval), může se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů na e-mailové adrese posta@uoou.cz nebo na poštovní adrese Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7 a požadovat odpovídající nápravu. Více informací o svých právech může Subjekt získat také na webových stránkách úřadu https://www.uoou.cz. 4. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ SMLOUVY ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Objednávku je Kupující oprávněn zaslat Prodávajícímu pouze skrze objednávkový systém internetového obchodu https://aukro.cz/uzivatel/123republika. Návrhem k uzavření Smlouvy je umístění nabízeného zboží Prodávajícím na stránky internetového obchodu https://aukro.cz/uzivatel/123republika. Smlouva vzniká odesláním objednávky Kupujícím a přijetím objednávky Prodávajícím. Toto přijetí Prodávající neprodleně potvrdí Kupujícímu prostřednictvím informativního e-mailu na e-mail, který Kupující uvedl při kompletaci objednávky. Na vznik Smlouvy však toto e-mailové potvrzení nemá vliv. Vzniklou Smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Tyto VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce, přičemž Smlouvu je možné uzavřít též pouze v jazyce českém. Kupující, který má trvalé bydliště nebo sídlo mimo území České republiky (ať již v členském státě Evropské unie nebo ve státě mimo ni), popř. Kupující, který má jiné než české občanství (ať již členského státu Evropské unie nebo občanství státu mimo ni), potvrzením objednávky souhlasí s uzavřením Smlouvy v českém jazyce. Po uzavření Smlouvy není možné zjišťovat, zda při zpracování dat před podáním objednávky vznikly chyby, případně tyto chyby opravovat. Uzavřená Smlouva je Prodávajícím archivována a je Kupujícímu na vyžádání přístupná ve lhůtě 1 roku ode dne jejího podpisu. 5. Charakter a specifika nabízeného zboží Veškeré zboží nabízené Prodávajícím prostřednictvím internetového obchodu https://aukro.cz/uzivatel/123republika je prodáváno jako zboží použité, které vykazuje nejrůznější známky opotřebení a vad odpovídajících jeho stáří, délce a intenzitě jeho předchozího používání. Veškeré nabízené zboží je proto v souladu se zákonem prodáváno se zkrácenou záruční dobou 12 měsíců. Kromě VOP je zkrácená záruční doba zároveň uváděna i v daňovém dokladu vystaveném Prodávajícím. Popis zboží, jeho opotřebení a vady jsou patrné především z přiložených detailních fotografií zboží a také z jeho podrobného textového popisu. Prodávající otevřeně popisuje jemu známý stav nabízeného zboží, aby se Kupující mohl kvalifikovaně rozhodnout, zda zboží zakoupí či nikoli. Skutečná barevnost zboží se od zobrazených fotografií může částečně lišit (např. v závislosti na kalibraci displeje konkrétního počítače nebo telefonu, z kterého je Objednávka/ Smlouva realizována). S ohledem na rok výroby a různý stupeň opotřebení, Prodávající veškeré nabízené zboží/ předměty prodává výhradně a pouze ke sběratelským účelům – jako dobovou dekoraci určenou k vystavení (např. ve vitríně nebo na figuríně). Rozhodne-li se Kupující zakoupené zboží/ předměty používat jiným způsobem, používat je často nebo dokonce nešetrně, činí tak na vlastní riziko, protože životnost těchto předmětů se samozřejmě jejich dalším používáním k účelům, ke kterým byly původně určeny, může významně zkrátit – většinou díky přirozené degradaci (stárnutí) materiálů, ze kterých byly vyrobeny. Dobová obuv U použité dobové obuvi Prodávající uvádí tyto rozměry: velikost obuvi uvedenou přímo na obuvi, byla-li výrobcem uvedena, což nebývá vždy pravidlem. Tato velikost může být navíc uváděna v různých mírách – např. německých, anglických nebo amerických, jejichž převod do dnešních měrných jednotek nemusí být úplně přesný). Proto Prodávající u každého páru nabízené obuvi uvádí vnitřní délku stélky (tzv. Mondo point), kterou měří speciálním přípravkem. Tím je zaručeno, že Kupující má k dispozici přesný údaj o skutečně vnitřní velikosti obuvi. Způsob měření nabízené obuvi je patrný ze schématického nákresu, který je součástí popisu zboží. Prodávající upozorňuje Kupujícího, že dobová obuv může, oproti obuvi vyráběné v současnosti, být o něco užší a/nebo mít nižší nárt. Šířku obuvi, výšku nártu a případně další atypické rozměry obuvi Prodávající není schopen objektivně změřit, proto je neuvádí. Materiály, ze kterých je dobová obuv vyrobena, mohou být vlivem degradace ztuhlé, nepoddajné nebo zkřehlé a tudíž omezovat další využitelnost obuvi a její životnost. Dobové oděvy/ oděvní doplňky U použitých dobových oděvů/ oděvních doplňků Prodávající uvádí tyto rozměry: velikost uvedenou přímo na oděvech/ oděvních doplňcích, byla-li výrobcem uvedena, což nebývá vždy pravidlem. Tato velikost může být navíc uváděna v různých mírách – např. německých, anglických nebo amerických, jejichž převod do dnešních měrných jednotek nemusí být úplně přesný). Proto prodávající uvádí především jejich jednotlivé rozměry přesně naměřené krejčovským metrem. Tím je zaručeno, že Kupující má k dispozici přesné údaje o skutečných rozměrech oděvů/ oděvních doplňků. Způsob měření nabízených oděvů/ oděvních doplňků je patrný ze schématického nákresu, který je součástí popisu zboží. Prodávající upozorňuje Kupujícího, že střih nabízených dobových oděvů/ oděvních doplňků nemusí, oproti těm vyráběných v současnosti, vyhovovat současným oděvním trendům pohodlného nošení. Materiály, ze kterých jsou dobové oděvy/ oděvní doplňky vyrobeny, mohou vlivem degradace vykazovat nejrůznější vady a tudíž omezovat další využitelnost oděvů/ oděvních doplňků a jejich životnost. Z výše uvedených důvodů proto Prodávající nabízenou dobovou obuv, dobové oděvy/ oděvní doplňky a veškeré další nabízené dobové zboží prodává výhradně ke sběratelským účelům – a to jako dekoraci určenou k vystavení (např. ve vitríně nebo na figuríně). Rozhodne-li se Kupující zakoupené předměty používat jiným způsobem, nebo rozhodne-li se používat je často a/nebo nešetrně, činí tak na vlastní riziko, protože životnost těchto dobových oděvů/ textilií se samozřejmě jejich častým používáním může významně zkrátit – většinou díky přirozené degradaci (stárnutí) materiálů, ze kterých byly vyrobeny. Je-li Prodejcem nabízeno zboží vyrobené v nacistickém Německu (tzv. Třetí říši) v letech 1933-1945, jde vždy o originální, dobový předmět – historický artefakt. K takové nabídce proto, na žádost AUKRA, automaticky připojujeme následující dodatečné prohlášení: „Nabídka našich předmětů je určena výhradně jen pro sběratelské účely. Tímto prohlašujeme, že nejsme členy žádného hnutí směřujícího k potlačení práv a svobod člověka nebo takového, které hlásá národnostní, rasovou či třídní zášť vůči jiné skupině osob, ani taková hnutí nepodporujeme.” 7. CENA A PLATBA ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Ceny zboží v internetovém obchodě Prodejce jsou ceny smluvní, konečné, vždy aktuální a platné, a to po dobu, kdy jsou takto Prodávajícím v internetovém obchodě nabízeny. Náklady na variantní typy přeprav, ze kterých Kupující může volit, jsou uvedeny u každého kusu zboží. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku nese Kupující. Jako cena při uzavření Smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím platí cena uvedená u zboží v době objednávání zboží Kupujícím. Daňový doklad na základě Smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím slouží zároveň i jako dodací list. V případě, kdy Kupující provede úhradu a Prodávající posléze není schopen zajistit dodání zboží, vrátí Prodávající neprodleně plnění Kupujícímu dohodnutým způsobem. Lhůta k vrácení vynaložených prostředků je závislá na zvoleném způsobu jejich vrácení, nesmí však překročit dobu 14 dnů od okamžiku, kdy tato nemožnost vznikla. Zboží zůstává do úplného zaplacení majetkem prodávajícího. Prodávající akceptuje výhradně tyto platební podmínky: dopředné bezhotovostní platby bankovním převodem na účet č. 2901787516/2010 (IBAN:CZ9020100000002901787516, BIC/SWIFT:FIOBCZPPXXX), platby platebními kartami, platby prostřednictvím platební brány PayU a platby prostřednictvím služby PayPal na info@123republika.cz (vhodné zejména pro zahraniční Kupující). Prodávající neakceptuje hotovostní platby. 8. DODACÍ LHŮTA A PODMÍNKY DODÁNÍ ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Prodávající z časových a technických důvodů neumožňuje osobní vyzvednutí zakoupeného zboží. Prodávající zasílá zboží zakoupené Kupujícím prostřednictvím přepravce, kterým je Česká pošta (případně jiný přepravce). Prodávající splní dodávku zboží předáním tohoto zboží přepravci, tím také přechází na Kupujícího nebezpečí škody na věci. Zboží objednané Kupujícím je Prodávajícím bezpečně zabaleno a předáno přepravci 3.-7. den po obdržení kupní ceny v plné výši (vč. zvoleného poštovného) na bankovní účet Prodávajícího. Maximální dodací lhůta zakoupeného zboží začíná běžet až od úplného zaplacení kupní ceny, tj. od připsání příslušné částky na bankovní účet Prodávajícího a činí 7-10 dnů. V případě objednávek ze zahraničí se dodací lhůta může prodloužit v závislosti na doručovací lokalitě Kupujícího a službách nabízených přepravcem pro tuto lokalitu. Společně se zbožím obdrží Kupující daňový doklad – dodací list. Prodávající si vyhrazuje právo na prodloužení dodací lhůty zboží nad lhůtu 7-10 dnů v případě, že se vyskytnou nepředvídatelné události. V takovém případě bude Kupující o delší dodací lhůtě informován e-mailem. Pokud Prodávajícímu přepravce zásilku z jakéhokoli důvodu vrátí jako nedoručenou, Prodávající zašle Kupujícímu e-mail s žádostí o potvrzení správnosti doručovací adresy, kterou Kupující uvedl v objednávce nebo o sdělení jiné platné doručovací adresy. V případě opětovného doručení zboží je Kupující povinen vždy nejdříve předem uhradit poštovné na bankovní účet Prodávajícího, následně Prodávající opětovně zašle zásilku Kupujícímu. Při převzetí zboží od přepravce je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad tuto skutečnost neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí Kupující zásilku od přepravce převzít. Podpisem dodacího listu Kupující přepravci stvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky nemůže být brán zřetel. 9. ZÁRUČNÍ DOBA, REKLAMACE VAD ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Jak již bylo uvedeno v bodě 5 VOP, veškeré zboží nabízené Prodávajícím prostřednictvím internetového obchodu https://aukro.cz/uzivatel/123republika je zbožím použitým, které vykazuje nejrůznější známky opotřebení a vad odpovídajících jeho stáří, délce a intenzitě jeho předchozího používání. Veškeré nabízené zboží je proto Kupujícím, kteří jsou spotřebiteli, v souladu se zákonem nabízeno/ prodáváno se zkrácenou záruční dobou 12 měsíců. Záruční doba vzniká převzetím zboží Kupujícím od přepravce. Kromě VOP je zkrácená záruční doba zároveň uváděna i v daňovém dokladu vystaveném Prodávajícím. Záruční doba začíná běžet ode dne předání zboží Kupujícímu přepravcem. Kupujícímu, který je podnikatelem a zboží nakupuje v souvislosti s podnikáním, není poskytována záruka na zboží mimo obecnou odpovědnost Prodávajícího za vady zboží při jeho předání. Kupujícím, kteří jsou podnikateli a kupují zboží v souvislosti se svou podnikatelskou činností, je záruční doba 12 měsíců poskytována standardně, ze zákona. Prodávající neodpovídá za vady nabízeného použitého zboží odpovídající míře používání nebo opotřebení, které zboží mělo při převzetí kupujícím a o kterých Prodávající Kupujícího prostřednictvím popisu zboží (detailních fotografií a textového popisu) předem informoval. Prodávající Kupujícím neposkytuje záruční ani pozáruční servis na zakoupené použité zboží. 10. REKLAMAČNÍ ŘÁD ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Tento reklamační řád byl vypracován v souladu se zák. č. 90/2012 Sb., Obchodní zákoník, č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník a zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění a vztahuje se na veškeré použité zboží zakoupené v internetovém obchodě 123republika provozovaného společností Retrola s.r.o., IČ: 5188091, se sídlem Rybná 716/24, 110 00 Praha 1 – Staré Město, zapsané v Obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 259694. Kupující převzetím zboží a daňového dokladu – dodacího listu od Prodávajícího souhlasí s tímto reklamačním řádem. Prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí Kupujícím. Toto pravidlo neznamená, že Kupující ztrácí práva z jakýchkoli vad, které se u zakoupeného použitého zboží nabízeného Prodávajícím mohou vyskytnout. Podle ust. § 2167 má Kupující právo z těch vad věci, které neodpovídají používání a dále z vad, o kterých nevěděl, respektive o kterých nebyl Prodávajícím informován. Pokud se na zakoupené použité věci vyskytne odstranitelná nebo neodstranitelná vada naplňující předchozí definici, jde o vadu z níž je Prodávající zavázán. V tom případě má Kupující právo, aby mu Prodávající poskytl přiměřenou slevu nebo má právo odstoupit od Smlouvy. Reklamace se nevztahují na případy, kdy vada nebo poškození zboží vznikly prokazatelně nesprávným užíváním nebo v rozporu s doporučením Prodávajícího anebo jiným nesprávným jednáním Kupujícího; kdy došlo k prokazatelným nedovoleným zásahům do zboží; kdy došlo k vadám způsobeným vlivem živelných katastrof. Reklamaci lze uplatnit u Prodávajícího, a to písemně jejím zasláním na e-mail info@123republika.cz, případně na fyzickou adresu sídla Prodávajícího uvedenou v záhlaví těchto VOP. Prodávající Kupujícímu vydá písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace přijata, z jakého důvodu bylo zboží reklamováno a jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje. S ohledem na charakter konkrétní reklamace Prodávající požádá Kupujícího o součinnost spočívající v zaslání detailních fotografií reklamovaného zboží nebo o jeho fyzické zaslání za účelem posouzení jeho stavu a tím i efektivního vyřízení celé reklamace a sdělí mu, do jakého data bude reklamace vyřízena. Obecně bude reklamace Prodávajícím vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30-ti dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodnou jinak. Při nedodržení této lhůty má Kupující právo odstoupit od Smlouvy. V případě uznané i zamítnuté reklamace Prodávající Kupujícímu vydá písemné odůvodnění. Bude-li reklamace zboží ze strany Prodávajícího uznána jako oprávněná, Prodávající uplatní institut přiměřené slevy. V případě použitého zboží totiž Prodávající v naprosté většině případů nebude schopen zajistit jeho výměnu za zboží totožné, se stejným rozsahem opotřebení a vad. Výše této slevy bude určena dle konkrétní situace – Prodávající posoudí, jak vada zboží omezuje možnost Kupujícího věc užívat, jak ovlivňuje estetický vzhled věci, apod. V případě oprávněné reklamace má Kupující, který je spotřebitelem, rovněž nárok na úhradu všech nutných nákladů k uplatnění reklamace. V případě neoprávněné reklamace Kupující nárok na náhradu svých nákladů spojených s vyřízením reklamace nemá. Reklamace budou vyřízeny v souladu s reklamačním řádem internetového obchodu 123republika a právním řádem platným v České republice. V případě, že Kupující svůj případný spor s Prodávajícím nevyřeší přímo, má možnost, kromě podání žaloby k příslušnému soudu, využít také proces pro mimosoudní řešení sporů v rámci ČOI (tzv. ADR). Bližší informace může Kupující nalézt na internetových stránkách www.coi.cz/informace-o-adr/. 11. UKONČENÍ SMLOUVY ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14-ti dnů od převzetí zboží Vzhledem k charakteru uzavření Smlouvy prostřednictvím komunikace na dálku, má Kupující, který je spotřebitelem, právo odstoupit od Smlouvy bez jakékoli sankce ve lhůtě 14-ti dnů od převzetí zboží. Dále má Kupující, který je spotřebitelem, právo odstoupit od Smlouvy v souladu s ust. § 53 odst. 7 a 8 zákona č. 40/164 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Výše uvedené se nevztahuje na Kupujícího, který je podnikatelem a uzavírá Smlouvu v souvislosti se svou podnikatelskou činností. Prodávající má právo odstoupit od Smlouvy v případě, kdy Kupující neuhradí plnou výši kupní ceny ve lhůtě 7 dnů ode dne uzavření Smlouvy a opětovně zařadit zboží do prodeje. Rozhodne-li se Kupující ve lhůtě 14-ti dnů od převzetí zboží odstoupit od Smlouvy, je povinen zboží nepoškozené, čisté, kompletní, nejevící známky jakéhokoli užívání nebo opotřebení, ve lhůtě 14-ti dnů od převzetí zboží na vlastní náklady vrátit Prodávajícímu na zasílací adresu Retrola s.r.o., POSTE RESTANTE, 468 49 Kořenov nebo na adresu, kterou od Prodávajícího obdrží e-mailem v rámci potvrzení odstoupení od Smlouvy. Kupující je povinen vracené zboží zabalit pro přepravu takovým způsobem, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy a vrátit jej stejnou nebo parametrově srovnatelnou poštovní službou, kterou jej obdržel. Pokud tedy – s ohledem na cenu/ hodnotu zboží – Kupující pro původní doručení zakoupeného zboží zvolil kupříkladu plně pojištěnou poštovní službu Balík do ruky, neměl by jej Prodávajícímu vracet poštovní službou Obyčejný balík nebo Doporučená zásilka, které jsou pojištěny pouze do omezené výše a nekryjí tak cenu/ hodnotu zboží. V případě poškození zásilky nebo její ztráty by tak byl Kupující povinen Prodávajícímu nahradit výši škody na zboží nebo jeho ztrátu. Pokud Kupující v uvedené lhůtě zboží vrátí a Prodávající ověří, že je nepoškozené, čisté, kompletní, nejevící známky jakéhokoli užívání nebo opotřebení, vrátí Kupujícímu veškeré peněžní prostředky (včetně prvotního poštovného), které od něho na základě Smlouvy obdržel a to nejpozději do 14 dnů po odstoupení od Smlouvy (respektive do 14 dnů od obdržení zboží ze strany Kupujícího) na bankovní účet, ze kterého Kupující zboží uhradil nebo je Kupujícímu poukáže jiným způsobem, na kterém se s Kupujícím písemně dohodne. Pokud Prodávající zjistí, že vrácené zboží je poškozené, znečištěné, nekompletní, použité nebo opotřebené nad úroveň jeho původního opotřebení, vyčíslí způsobenou škodu a peněžní prostředky vracené Kupujícímu o tuto částku (náhradu způsobené škody) poníží. 12. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Kupující umožní Prodávajícímu plnění povinností v souladu s Nabídkou/ Smlouvou, k čemuž vyvine veškerou potřebnou součinnost. Kupující se zavazuje uhradit veškeré náklady vzniklé Prodávajícímu rozesíláním upomínek a náklady spojené s vymáháním případných pohledávek. Kupující bere na vědomí, že Prodávající je oprávněn postoupit svou pohledávku ze Smlouvy na třetí osobu. Kupující bude neprodleně informovat Prodávajícího o změně svých identifikačních údajů, a to nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne, kdy taková změna nastala. Strany se zavazují, že vynaloží maximální úsilí na smírné řešení veškerých sporů vzešlých ze Smlouvy a/nebo VOP nebo v souvislosti s nimi. Vzájemný závazkový vztah smluvních stran se řídí právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 40/1964 Sb., občanským zákoníkem, v platném znění. Pro účely kontraktace s mezinárodním prvkem tímto v souladu s čl. III. nařízení č. 593/2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy, přijatého Evropským parlamentem a Radou Evropské unie dne 17. června 2008 (dále jen „Řím I“), že zvolily rozhodným právem pro Smlouvu a tyto VOP právo české, a to s vyloučením použití „Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží“. Touto volbou není dotčen čl. VI Řím I, týkající se spotřebitelských smluv. V případě, že kterékoliv ustanovení Smlouvy a/nebo VOP je nebo se stane či bude shledáno neplatným nebo nevymahatelným, neovlivní to (v nejvyšším rozsahu povoleném právními předpisy) platnost a vymahatelnost zbývajících ustanovení Smlouvy a/nebo VOP. Smluvní strany se v takových případech zavazují nahradit neplatné či nevymahatelné ustanovení ustanovením platným a vymahatelným, které bude mít do nejvyšší míry stejný a právními předpisy přípustný význam a účinek, jako byl záměr ustanovení, jež má být nahrazeno. Z právní opatrnosti tímto smluvní strany prohlašují, pro případy kontraktace s mezinárodním prvkem pro jakékoliv případy sporů (s výjimkou sporů u nichž je dána výlučná pravomoc rozhodce a/nebo v souvislosti s nimi) či po případy, v nichž by bylo pravomocným rozhodnutím soudu shledáno, že zde není dána pravomoc rozhodce dle tohoto článku VOP, že v souladu s čl. 23 Nařízení Rady (ES) č. 44/2001 ze dne 22. prosince 2000, o příslušnosti a uznávání a výkonu soudních rozhodnutí v občanských a obchodních věcech, sjednávají výlučnou příslušnost Městského soudu v Praze pro rozhodování veškerých budoucích sporů ze Smlouvy a/nebo VOP a/nebo v souvislosti s nimi. Taktéž smluvní strany tímto zakládají pro veškeré spory v souvislosti se Smlouvou a VOP (s výjimkou sporů u nichž je dána výlučná pravomoc rozhodce a/nebo v souvislosti s nimi) výlučnou pravomoc městského soudu v Praze. Tyto VOP (aktuální znění 1.3) nabývají platnosti a účinnosti dne 6. dubna 2020 a jsou k dispozici na internetových stránkách Prodávajícího https://aukro.cz/uzivatel/123republika/o-prodejci. Tyto VOP je Prodávající oprávněn kdykoliv změnit. VOP pak pozbývají platnosti a účinnosti dnem nabytí účinnosti VOP pozdějších.