fotokoszyk
Kontakt
Foto-Press DFC s.c. A.Gancarczyk, R.Gancarczyk ul. Chałupnika 14, 31-464 Kraków e-mail: biuro@fotokoszyk.pl telefon: +48 12 680 55 90.
Údaje o prodejci
FOTO-PRESS Dział Fotografii Cyfrowej Radosław Gancarczyk ul. Kącik 2/4 30-549 Kraków tel. 12 6805590 nr konta mBank: PL38 1140 2004 0000 3702 3170 1684 BIC/SWIFT : BREXPLPWMUL
Pravidla pro
odstoupení od
smlouvy
Vrácení, tedy právo odstoupit od smlouvy Spotřebitel je oprávněn podle čl. 27 spotřebitelského zákona právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku bez uvedení důvodu a bez vynaložení nákladů, s výjimkou nákladů uvedených v čl. 33, čl. 34 spotřebitelského zákona. Lhůta pro odstoupení od smlouvy na dálku je 14 dnů ode dne doručení věci a ke splnění lhůty stačí zaslat vyjádření před jejím uplynutím. Prohlášení o odstoupení od smlouvy může spotřebitel podat na formuláři, jehož vzor tvoří příloha č. 2 spotřebitelského zákona, na formuláři dostupném na www.fotokoszyk.pl/zwroty-i-reklamacje nebo v jakémkoli jinou písemnou formou v souladu se spotřebitelským právem. Prodávající neprodleně potvrdí Spotřebiteli e-mailem (poskytnutým v době uzavření smlouvy a dalším, pokud je uveden v předloženém prohlášení) přijetí prohlášení o odstoupení od smlouvy. V případě odstoupení od smlouvy se smlouva považuje za neplatnou. Spotřebitel je povinen vrátit věc Prodávajícímu neprodleně, nejpozději však do 14 dnů ode dne, kdy odstoupil od smlouvy. Pro dodržení lhůty stačí vrátit věci před jejím uplynutím. Spotřebitel zasílá zpět věci, které jsou předmětem smlouvy, od které odstoupil, na vlastní náklady a nebezpečí. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty věci, která je předmětem smlouvy, v důsledku jejího užití nad rámec toho, co je nezbytné ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti věci. Prodávající neprodleně, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení prohlášení o odstoupení od smlouvy podaného spotřebitelem, vrátí spotřebiteli všechny platby, které uhradil, včetně nákladů na dodání zboží, a pokud Spotřebitel si zvolil jiný než nejlevnější způsob standardního dodání nabízený prodávajícím. Prodávající nehradí spotřebiteli dodatečné náklady v souladu s § 33 zákona o spotřebitelích. Prodávající vrátí platbu stejným způsobem platby, jaký použil Spotřebitel, ledaže Spotřebitel výslovně souhlasil s jiným způsobem platby, který pro něj nebude znamenat žádné náklady. Prodávající může zadržet vrácení platby přijaté od spotřebitele, dokud nebude zboží vráceno nebo dokud spotřebitel nedoloží jeho vrácení, podle toho, která událost nastane dříve. Spotřebitel nemá podle § 38 spotřebitelského zákona právo odstoupit od smlouvy: a) ve které je předmětem služby nepřefabrikovaná věc vyrobená podle specifikací spotřebitele nebo sloužící k uspokojení jeho individuálních potřeb; b) ve které jsou předmětem služby věci, které jsou po dodání svou povahou neoddělitelně spojeny s jinými věcmi;
Reklamace
Reklamace, tedy záruka Prodávající podle čl. 558§1 občanského zákoníku zcela vylučuje odpovědnost vůči zákazníkům z důvodu fyzických a právních vad (záruka). Prodávající odpovídá spotřebiteli za podmínek čl. 556 občanského zákoníku a následujících za vady (záruka). Pokud je v případě smlouvy se spotřebitelem zjištěna fyzická vada do jednoho roku ode dne dodání věci, má se za to, že existovala v době přechodu nebezpečí na spotřebitele. Má-li prodávaná věc vady, může spotřebitel: a) předložit prohlášení s žádostí o snížení ceny b) předložit prohlášení o odstoupení od smlouvy; ledaže prodávající neprodleně a bez zbytečného obtíží spotřebitele vymění vadnou věc za bezvadnou nebo vadu neodstraní. Pokud však již byla věc Prodávajícím vyměněna nebo opravena nebo Prodávající nesplnil povinnost vyměnit věc za bezvadnou nebo odstranit vadu, není oprávněn věc vyměnit ani odstranit vadu. Spotřebitel může místo odstranění vady navrhované prodávajícím požadovat výměnu věci za bezvadnou nebo místo výměny věci požadovat odstranění vady, pokud to není možné uvést věc do souladu se smlouvou způsobem zvoleným spotřebitelem nebo by si to vyžádalo nadměrné náklady ve srovnání se způsobem navrhovaným prodávajícím. zohledňuje se závažnost zjištěné vady, jakož i nepříjemnosti, kterým by byl Spotřebitel jinak vystaven. Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada irelevantní. Má-li prodávaná věc vady, může spotřebitel dále: a) požadovat výměnu věci za věc bez vad, b) požadovat odstranění vady. Prodávající je povinen vyměnit vadnou věc za bezvadnou nebo vadu v přiměřené době odstranit, aniž by tím spotřebitele zbytečně obtěžoval. Prodávající může odmítnout vyhovět požadavku spotřebitele, pokud není možné uvést vadnou věc do souladu se smlouvou způsobem zvoleným kupujícím nebo by to vyžadovalo nadměrné náklady ve srovnání s druhým možným způsobem uvedení vadné věci do souladu s kupní smlouvou. smlouva. V případě, že byla vadná věc namontována, může spotřebitel po výměně za bezvadnou nebo odstranění vady požádat prodávajícího o demontáž a opětovnou instalaci, je však povinen nést některé související náklady přesahující cenu prodávané věci nebo může požadovat po prodávajícím úhradu části nákladů.demontáž a zpětná montáž až do výše ceny prodávané věci. V případě nesplnění závazku ze strany Prodávajícího je Spotřebitel oprávněn tyto činnosti provádět na náklady a riziko Prodávajícího. Spotřebitel, který uplatňuje práva ze záruky, je povinen doručit vadnou věc na adresu reklamace na náklady prodávajícího, a pokud to s ohledem na druh věci nebo způsob instalace znemožní doručení věci ze strany spotřebitele by bylo nadměrně obtížné, je spotřebitel povinen zpřístupnit věc prodávajícímu v místě, kde se věc nachází. V případě nesplnění povinnosti prodávajícím je spotřebitel oprávněn vrátit zboží na náklady a riziko prodávajícího. Náklady na výměnu nebo opravu nese Prodávající, s výjimkou situace popsané v §4 bod 10. Prodávající je povinen vadnou věc od Spotřebitele převzít v případě výměny věci za bezvadnou nebo odstoupení od smlouvy. Prodávající do čtrnácti dnů odpoví na: a) prohlášení o žádosti o snížení ceny; b) prohlášení o odstoupení od smlouvy; c) požaduje výměnu věci za věc bez vad; d) požadovat odstranění vady. V opačném případě se má za to, že vyjádření či žádost Spotřebitele považoval za oprávněnou. Prodávající odpovídá v rámci záruky v případě zjištění fyzické vady do dvou let ode dne dodání věci Spotřebiteli, a je-li předmětem prodeje použité zboží, do jednoho roku ode dne dodání zboží. zboží spotřebiteli. Nárok spotřebitele na odstranění vady nebo výměnu věci prodávané za věc bez vad se promlčí za jeden rok ode dne zjištění vady, nejdříve však za dva roky ode dne dodání věci spotřebiteli, a je-li předmětem prodeje použitá věc, do jednoho roku ode dne zjištění vady.předání věci Spotřebiteli. V případě, že doba použitelnosti věci určená prodávajícím nebo výrobcem skončí po dvou letech ode dne dodání věci spotřebiteli, odpovídá prodávající v rámci záruky za fyzické vady této věci zjištěné před tímto datem. . Spotřebitel může ve lhůtách uvedených v §4 bodech 15-17 podat prohlášení o odstoupení od smlouvy nebo o snížení ceny z důvodu fyzické vady předmětu prodeje a požadoval-li Spotřebitel výměnu věci za bezvadnou nebo odstranění vady, začíná lhůta pro podání prohlášení o odstoupení od smlouvy nebo o snížení ceny marným uplynutím lhůty pro výměnu věci nebo odstranění vady. přeběhnout. V případě šetření některého z práv ze záruky před soudem nebo rozhodčím soudem se do pravomocného skončení řízení přerušuje lhůta pro uplatnění dalších práv, která v této souvislosti náleží Spotřebiteli. Totéž platí pro mediační řízení, avšak lhůta pro uplatnění ostatních záručních práv vůči Spotřebiteli začíná běžet ode dne, kdy soud odmítne schválit smír uzavřený před zprostředkovatelem nebo neúspěšným ukončením mediace. Pro uplatnění práv ze záruky za právní vady prodané věci platí §4 body 15-16, lhůta však začíná běžet ode dne, kdy se Spotřebitel o vadě dozvěděl, a pokud se Spotřebitel o vadě dozvěděl až jako výsledek nároků třetích osob - ode dne, kdy rozsudek vydaný ve sporu s třetí osobou nabude právní moci. Podal-li spotřebitel pro vadu věci prohlášení o odstoupení od smlouvy nebo o snížení ceny, může požadovat náhradu škody, která mu vznikla tím, že smlouvu uzavřel, aniž by o vadě nevěděl, i když škoda byla v důsledku okolností, za které prodávající neodpovídá, a zejména může požadovat náhradu nákladů na uzavření smlouvy, nákladů na vyzvednutí, přepravu, uskladnění a pojištění zboží, náhradu výdajů v rozsahu, v jakém je učinil. neměli z nich prospěch a neobdrželi jejich náhradu od třetí strany a náhradu nákladů procesu. Tím nejsou dotčena ustanovení o povinnosti k nápravě škody o obecných zásadách. Uplynutí jakékoli lhůty pro zjištění vady nevylučuje uplatnění záručních práv, pokud prodávající vadu podvodně zamlčel. Prodávající, je-li povinen poskytnout nebo poskytnout Spotřebiteli finanční služby, je provede bez zbytečného odkladu, nejpozději v zákonem stanovené lhůtě.