nutyBOX
Kontakt
Email: tata@ceskytata.cz
Údaje o prodejci
Jan Procházka Remízková 466/6 Újezd u Průhonic, 14900 IČ: 01314955 DIČ: CZ8909230319
Pravidla pro
odstoupení od
smlouvy
Pokud se zbožím nejste spokojeni nebo vám nevyhovuje, máte ze zákona nárok nám jej vrátit do 14 dnů od převzetí bez udání důvodu. Výjimku tvoří pouze zboží, které je takové povahy, že vrátit nelze - například výrobky s datem spotřeby. V tomto případě bohužel nelze uplatnit nárok na vrácení zboží bez udání důvodu, ale je potřeba každou takovou vratku řešit individuálně. Zboží je potřeba vrátit kompletní, tzn. včetně veškerého příslušenství a dokumentace. Zboží nesmí být poškozené, musí být čisté, zasláno nejlépe včetně originálního obalu v takovém stavu, v jakém jste zboží převzali. Jak tedy postupovat, pokud chcete uplatnit nárok na vrácení zboží do 14 dnů? Nejdříve se ujistěte, že ještě neuplynula doba 14 dní od nákupu a převzetí zboží. Tato lhůta začíná běžet následující den po dni, kdy jste zásilku převzali. Doporučujeme pro vrácení platby nechat vrátit peníze na bankovní účet. Zboží pečlivě zabalte tak, aby nedošlo k jeho poškození v průběhu přepravy. Odstoupení od smlouvy můžeme bohužel akceptovat až v okamžiku, kdy přijmeme nepoškozené zboží. V opačném případě jsme nuceni Vám zboží poslat zpět a vy budete muset řešit reklamaci poškození zboží během přepravy s přepravcem, kterým nám zboží odešlete. Do balíku přiložte kopii faktury + vámi vyplněný vlastnoručně podepsaný formulář k odstoupení od smlouvy. Balík odešlete na adresu: Jan Procházka Remízková 466/6 14900 Újezd u Průhonic Jakmile k nám balík dorazí, zkontrolujeme zda obsah není poškozený. Pokud bude vše v pořádku, obratem Vám vrátíme peníze způsobem, který uvedete ve formuláři pro odstoupení od smlouvy, nejpozději však do 14 dnů. Zároveň vám zašleme emailem informaci o tom, že peníze byly odeslány Vámi vybraným způsobem zpět. Od tohoto emailu bývá zpravidla platba připsána k Vám do 2 pracovních dnů.
Reklamace
1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal: má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné, se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá, zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy, je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů. 2. Povinnosti z vadného plnění má prodávající nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. Kupující je jinak oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. 3. Je-li na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu zboží oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou nemůže kupující vadné zboží užívat. 4. Ustanovení uvedená v předchozím odstavci obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud vadu sám kupující způsobil. 5. V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat: výměnu za nové zboží, přiměřenou slevu z kupní ceny, odstoupit od smlouvy. 6. Kupující má právo odstoupit od smlouvy: pokud má zboží podstatnou vadu, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě, při větším počtu vad zboží. 7. Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. 8. U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny. 9. Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (obvykle třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (zpravidla nejméně tři vady současně), má kupující právo uplatnit požadavek na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy. 10. Při uplatnění reklamace je kupující povinen prodávajícímu sdělit, jaké právo si zvolil. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná. Nezvolí-li kupující si své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva stejná jako při nepodstatném porušení smlouvy. 11. Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši. 12. Pokud prodávající prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil, není prodávající povinen nároku kupujícího vyhovět. 13. Kupující nemůže reklamovat zlevněné zboží z důvodu, pro který je dané zboží zlevněno. 14. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. 15. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu. 16. Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace. 17. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil. 18. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby, v opačném případě ho soud nemusí přiznat. 19. Volbu způsobu reklamace má kupující. 20. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. 21. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady upravuje reklamační řád prodávajícího.