Vaše internetové připojení je zpět. Aby vše fungovalo správně, klikněte pro přenačtení stránky.
Nejste připojeni k internetu. Zkontrolujte své připojení a zkuste to prosím znovu.
Nabídka už bohužel skončila, ale níže jsme vám našli pár podobných.
Létali jsme se stroji Luftwaffe [Obsah: letectvo, letadla,  - Knihy
Létali jsme se stroji Luftwaffe [Obsah: letectvo, letadla,  - Knihy
1 z 1
Použité

Létali jsme se stroji Luftwaffe [Obsah: letectvo, letadla,

Skončeno
Cena
499 Kč
Ukončeno v sobotu 30. 3. 2024, 09:16:58
Bezpečný nákup s Aukro Ochranou kupujících
Nakupujete od ověřeného prodejce
14 dní na vrácení zboží
Doprava a platba
Zásilkovna na výdejní místo Od 70 Kč
Kurýr 100 Kč
Doporučená zásilka 110 Kč
Osobní převzetí
Praha
Doba dodání 7-10 dní
Kartou online
Hotově při převzetí
Bankovním převodem
Podrobnosti
Létali jsme se stroji Luftwaffe [Obsah: letectvo, letadla,
Popis předmětu
Informace od prodejce
Stav zboží
delší doba používání, funkční produkt

Létali jsme se stroji Luftwaffe [Obsah: letectvo, letadla, pilot, piloti - paměti absolventů Leteckého učiliště Prostějov, 5. turnusu Vojenské pilotní školy]

Autor: Miroslav Bednář

Během 2. světové války nastal značný technický pokrok ve většině odvětví lidské společnosti, zvlášť v letectví. Za poměrně krátký časový úsek, letadla zdokonalených typů s novými výkonnými motory, mnohokrát zvýšila maximální rychlost a výškový dostup, čím. se zvýšily požadavky na piloty, techniky a mechaniky, na všechen letecký personál.
Československá republika po skončení války obnovila budování vojenského letectva s kořistní německou technikou a nevelkým počtem stíhacích a bitevních strojů, na nichž se vrátili českoslovenští letci z východní a západní fronty, zúčastnění v bojích proti fašizmu.
Druhý prezident ČSR Dr. Edvard Beneš. čs. a vláda, věrni odkazu T. G. Masaryka, zakladatele prvorepublikové Masarykovy letecké ligy, jejímž plánovaným a splněným cílem byla výchova kvalitních vojenských letců a veškerého technického personálu, ihned po osvobození rozhodli o okamžitém vytvoření dvouleté vojenské pilotní školy.
A tak již v září 1945 nastoupili do Leteckého učiliště v Prostějově první letečtí dorostenci s označením 1. turnus VPŠ (vojenské pilotní školy). Jejich úspěšné vyřazení v hodnosti rotných z povolání a dekorování pilotními odznaky se uskutečnilo 1.7.1949 (právě v den nástupu absolventů 5. turnusu - páťáků). Tito generačně noví pováleční piloti, vycvičení převážně našimi válečnými letci, byli prvopočáteční v řadě následujících turnusů pilotní školy, jichž se postupně uskutečnilo 12.5. turnus, jehož jsme my byli absolventy v r. 1947. 1949 s vyřazením v hodnosti délesloužících četařů, byl výjimečně rozdílným od všech předešlých i pozdějších. Zažili jsme v době náročného studia a namáhavého výcviku rok 1948, který nám, jako celé republice určil přednost nikoliv odbornosti, vzdělání ale politickému vyjadřování k novému režimu. Nedocílili jsme hodnosti rotných při zvládnutí školy za poměrně kratší dobu oproti ostatním turnusům. Z původních 104 absolventů školu zakončilo pouze 36 délesloužících a tím si vysloužil 5. turnus přídomek zvláštní.
Naše osobní štěstí zapálených kluků, že létáme i přes rozporuplnou dobu, provázela nespokojenost vyvolávaná novými povinnostmi, nezapadajícími do leteckých odborností. Konečně o tom se v následujících statích svěřují kamarádi, kterým se na rozdíl ode mne podařilo ve zdraví dosloužit celý letecký život z povolání.

 

Vydání: Svět křídel, 2005. Pevná vazba, stran 187 - včetně vyobrazení. Rozměry: 17 x 24 cm.

Stav: Stav velmi dobrý.

Kód: E/44785

Létali jsme se stroji Luftwaffe [Obsah: letectvo, letadla, pilot, piloti - paměti absolventů Leteckého učiliště Prostějov, 5. turnusu Vojenské pilotní školy] Autor: Miroslav Bednář Během 2. světové války nastal značný technický pokrok ve většině odvětví lidské společnosti, zvlášť v letectví. Za poměrně krátký časový úsek, letadla zdokonalených typů s novými výkonnými motory, mnohokrát zvýšila maximální rychlost a výškový dostup, čím. se zvýšily požadavky na piloty, techniky a mechaniky, na všechen letecký personál. Československá republika po skončení války obnovila budování vojenského letectva s kořistní německou technikou a nevelkým počtem stíhacích a bitevních strojů, na nichž se vrátili českoslovenští letci z východní a západní fronty, zúčastnění v bojích proti fašizmu. Druhý prezident ČSR Dr. Edvard Beneš. čs. a vláda, věrni odkazu T. G. Masaryka, zakladatele prvorepublikové Masarykovy letecké ligy, jejímž plánovaným a splněným cílem byla výchova kvalitních vojenských letců a veškerého technického personálu, ihned po osvobození rozhodli o okamžitém vytvoření dvouleté vojenské pilotní školy. A tak již v září 1945 nastoupili do Leteckého učiliště v Prostějově první letečtí dorostenci s označením 1. turnus VPŠ (vojenské pilotní školy). Jejich úspěšné vyřazení v hodnosti rotných z povolání a dekorování pilotními odznaky se uskutečnilo 1.7.1949 (právě v den nástupu absolventů 5. turnusu - páťáků). Tito generačně noví pováleční piloti, vycvičení převážně našimi válečnými letci, byli prvopočáteční v řadě následujících turnusů pilotní školy, jichž se postupně uskutečnilo 12.5. turnus, jehož jsme my byli absolventy v r. 1947. 1949 s vyřazením v hodnosti délesloužících četařů, byl výjimečně rozdílným od všech předešlých i pozdějších. Zažili jsme v době náročného studia a namáhavého výcviku rok 1948, který nám, jako celé republice určil přednost nikoliv odbornosti, vzdělání ale politickému vyjadřování k novému režimu. Nedocílili jsme hodnosti rotných při zvládnutí školy za poměrně kratší dobu oproti ostatním turnusům. Z původních 104 absolventů školu zakončilo pouze 36 délesloužících a tím si vysloužil 5. turnus přídomek zvláštní. Naše osobní štěstí zapálených kluků, že létáme i přes rozporuplnou dobu, provázela nespokojenost vyvolávaná novými povinnostmi, nezapadajícími do leteckých odborností. Konečně o tom se v následujících statích svěřují kamarádi, kterým se na rozdíl ode mne podařilo ve zdraví dosloužit celý letecký život z povolání. Vydání: Svět křídel, 2005. Pevná vazba, stran 187 - včetně vyobrazení. Rozměry: 17 x 24 cm. Stav: Stav velmi dobrý. Kód: E/44785

Nabídka č. 7057771915 Vystaveno 29.02. 09:02 Zobrazení: 17