M.CONNELLY - BÁSNÍK
Více informací.
Edgar Allan Poe je ideální básník pro sebevrahy. Když tedy policie najde svého kolegu, vysokého důstojníka z denverského oddělení vražd Seana McEvoye s prostřelenou hlavou v jeho vlastním voze a krví napsaným citátem z Poea na předním skle, nepochybuje o tom, že šlo o sebevraždu.
Bratr oběti Jack je reportér, zabývající se zločiny. Zná Poea lépe než policie. Ví, že jeho morbidní verše jsou jako stvořené i pro duševní rozpoložení vraha. Ještě lépe však znal svého bratra a je si jist, že Sean by sebevraždu nespáchal, že byl zavražděn.
Přesvědčit o této verzi policii je však nad Jackovy síly. Raději se proto pustí do pátrání na vlastní pěst. Postupně shromáždí údaje o totožných úmrtích, k nimž došlo na různých místech Spojených států. Na jistou stopu vraha, který si říká Básník, jej však přivede až pátrání FBI po internetovém pedofilovi. Vše nasvědčuje tomu, že on a Básník jsou jedna a táž osoba. Začíná závod s časem, do něhož už je zapojena i FBI. Je jisté, že Básník brzy znovu udeří. Není jisté, zda se policii podaří tomu včas zabránit.
Není to poprvé, co Michael Connelly odbočil od úspěšné románové řady s detektivem Harrym Boschem, která mu vynesla hned na počátku cenu Edgar, a pokaždé to byl nemenší úspěch. Ať už šlo o román Zrádný měsíc, kde se pustil na teritorium vyhrazené dosud Elmoru Leonardovi a škole jeho následovníků, anebo o thriller Básník. Jím po svém odpověděl na trend nastolený nejvýrazněji Thomasem Harrisem v Mlčení jehňátek a v Červeném draku. Charakterizuje jej chmurná, až morbidní zápletka, naturalistické vykreslení patologického vraha i jeho činů a šokující rozuzlení.
STAV DLE SKENU
38